oliefyr?
Fra : johny møller

Dato : 26-10-05 20:13

hejsa
skal temperaturen stå på 60 grader på fyret.

Vi syndtes at det kører tit. vi bruger kun fyr til radiatorer. det varme
vand får vi fra en vandvarmer.vores radiatorer står alle på 3.
vi har gulvvarme i køkkenet som også kommer fra fyret, og dem som har
lavet
det har sat en kuglehane på røret for at justere for varmen i gulvet.
er der noget vi kan gøre for at fyret ikke køre så tit, eller er det bare
sådan når det er ved at være koldt
hilsen
johny

Fra : *** Calle ***

Dato : 26-10-05 22:45

johny møller wrote:
> [...]
> det har sat en kuglehane på røret for at justere for varmen i gulvet.
> er der noget vi kan gøre for at fyret ikke køre så tit, eller er det
bedre isolering af huset, så vandet i fyret / radiatorerne ikke køles ned
--
*** Calle ***

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-10-05 00:01

johny møller skrev:

> hejsa
> skal temperaturen stå på 60 grader på fyret.

Jeg har alle dage (20 år) kørt med 50 grader.
Hans

Fra : Jens

Dato : 27-10-05 00:48

Hej Hans

Jahh det kan også gå hvis kedlen er af støbejern...
Men en moderne kedel af pladejern kan ikke tåle det...
Men altid over 62 G hvis du har din kedel kær
Med Venlig Hilsen
Best regards

Jens Vestergaard
OZ2JFV
8870 Langå

OZ2DIG
SysOp Digipeater Houlbjerg
No digi on Wide

Fra : JJ

Dato : 27-10-05 14:11

"Jens" <001lionx@privat.dk(fjern001)> wrote in message
> Hej Hans
>
> Jahh det kan også gå hvis kedlen er af støbejern...
> Men en moderne kedel af pladejern kan ikke tåle det...
> Men altid over 62 G hvis du har din kedel kær

Hej
for 4 år siden fik jeg ny oliefyr, og da fik jeg af instalatåren og
kedeltemperaturen om sommeren bør stå på 50 grader
og 60 grader om vinteren.

JJ

Fra : Mette og René

Dato : 27-10-05 17:10

> [...]
> for 4 år siden fik jeg ny oliefyr, og da fik jeg af instalatåren og
> kedeltemperaturen om sommeren bør stå på 50 grader

kedlen skal være 60 grader ellers bliver der dannet en bakterie, kan
desværre ikke huske hvad den hedder, men spørg jeres service mand der kommer
og laver service på fyret.

René

Fra : Ole

Dato : 27-10-05 17:31

Vores nye gasfyr er sat til at køre med en vandtemperatur på ca 35 grader
til opvarmning. Det er ikke et problem for kedlen.
Vi har fået instruks om ca 1 gang i kvartalet at hæve temperaturen til 70
grader for at dræbe bakterier.

mvh Ole

Fra : Jens G

Dato : 27-10-05 18:44

On Thu, 27 Oct 2005 18:09:47 +0200, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:

>kedlen skal være 60 grader ellers bliver der dannet en bakterie, kan
>desværre ikke huske hvad den hedder, men spørg jeres service mand der kommer
>og laver service på fyret.

Legionella?
Men den skal jo være der først. Den opstår ikke bare.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-10-05 20:00

On Thu, 27 Oct 2005 19:43:50 +0200, Jens G
<jens@no.spam.for.me.pls> wrote:

>Legionella?
>Men den skal jo være der først. Den opstår ikke bare.

Men de finder den da i næsten alle større anlæg -10 ud af 13
anlæg, som de undersøgte, var det sidste år ?
Men da baktussen samler sig yderst, er det ikke så vanskeligt,
at tage bruserslangen af, samt vandsparerne, og smide det i en
gryde med 70 grader varmt vand et par minutter, en gang om ugen,
med en skefuld edikesyre, så er det altid fi for kalk, og
samvittigheden er også ren.
mvh Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-10-05 23:46

Jens skrev:

> Hej Hans
>
> Jahh det kan også gå hvis kedlen er af støbejern...

Jeps.

> Men en moderne kedel af pladejern kan ikke tåle det...

Troede kun at man brugte pladejern til naturgas - var ikke klar over man
osse brugte det til oliefyr.

> Men altid over 62 G hvis du har din kedel kær

Hmnnn...har ikke været over 50 grafer i 20 år, som sagt...
Hans

Fra : Heino Strauss

Dato : 27-10-05 20:32

> vi har gulvvarme i køkkenet som også kommer fra fyret, og dem som har
> lavet
> det har sat en kuglehane på røret for at justere for varmen i gulvet.

Jeg havde samme løsning i vores hus da vi købte det, det hjalp meget at
udskifte kuglehane med en retur ventil istedet ( dette kræver dog at jeres
køkken ikke er over 20 m2 )

Mvh. Heino