Granit, save.
Fra : Nicholai

Dato : 23-10-05 07:57

Hej Gruppe

Jeg har købt et par granit karme, men de er lidt for lange.

Hvordan saver jeg i dem ? De er 20mm tykke.

//Nicholai

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 23-10-05 09:44

> Hvordan saver jeg i dem ? De er 20mm tykke.

Med en vinkelsliber med diamantklinge på

/tue

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-10-05 11:19

"Nicholai" <nicholai@> wrote in message
> Hej Gruppe
>
> Jeg har købt et par granit karme, men de er lidt for lange.
>
> Hvordan saver jeg i dem ? De er 20mm tykke.

Hvis det skal være helt lige så drop vinkelsliberen og få fat på en
fliseskære.

Br,
Morten

Fra : Nicholai

Dato : 23-10-05 11:26

Okay - fandt en fliseskærer (hos naboen)

men hvordan får man så "såret" pænt igen ?

Voks ? eller lak ? eller skal det vådslibes ?

//Nicholai

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-10-05 12:04

"Nicholai" <nicholai@> wrote in message
> Okay - fandt en fliseskærer (hos naboen)
>
> men hvordan får man så "såret" pænt igen ?
>
> Voks ? eller lak ? eller skal det vådslibes ?

Hvis du vil have en poleret overflade skal du slibe det med vandslibepapir
og tilsidst give det voks.

Br,
Morten

Fra : Lars

Dato : 23-10-05 17:49

> Hvis du vil have en poleret overflade skal du slibe det med vandslibepapir
> og tilsidst give det voks.
>
> Br,
> Morten

Og hvis du vil snyde dig til det helt blanke look, så slut af med rigtigt
fint slibemiddel, og mal det med en helt blank
lak, helst skibslak

Du skal være ualmindelig god for at se at det ikke er poleret op!

Lars