Træhule, træhytte?
Fra : Gainsbourg

Dato : 23-10-05 04:58

Sidder der en fingersnild gør-det-selv mand derude som har bygget en
træhule/hytte oppe i et træ? Kan du måske overtales til at vise nogle fotos
eller komme med tips til konstruktionen? Eller har du nogle gode links med
ideer?

På forhånd MANGE tak

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. For mit vedkommende er der ikke nogen store "sidegrene" som kan bruges
som understøtning, så en eller anden model der kan fastgøres forsvarligt til
selve træets stamme uden anden understøtning...

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 23-10-05 07:41

Måske kan du bruge dette link:
http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=7990

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : JS

Dato : 23-10-05 10:29

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> træhule/hytte oppe i et træ? Kan du måske overtales til at vise nogle
> fotos eller komme med tips til konstruktionen? Eller har du nogle gode

Jeg ved ikke om du kan bruge det, men det her er i hvert fald rigtig flot:
http://www.vissinggaard.dk/muset.htm

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-10-05 20:58

> Jeg ved ikke om du kan bruge det, men det her er i hvert fald rigtig flot:
> http://www.vissinggaard.dk/muset.htm

JA, for søren - det var lige noget i den stil jeg havde i tankerne

Men er der nogen der har noget bud på, hvordan det er fastgjort til træet?

Kan man skrue vinkelbeslag ind i træet uden at risikere at træet bliver
sygt?

Og hvis ja, vil skruerne ikke korrodere når de sidder inde i det levende træ
med de kemiske påvirkninger det indebærer?

Hvis skruer er løsningen, hvilken type vil så være den rigtige at bruge?
Gulkromatiserede all-weather?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-10-05 11:16

Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

> Eller har du nogle gode links med
> ideer?

Det her måske:
http://blueforest.com/

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan