Variant trailer - stål eller finer ?
Fra : Torben

Dato : 20-10-05 14:08

Hej Gruppe,

jeg har svært ved at beslutte hvilken trailer jeg skal købe. Mit valg
er dog faldet på en Variant 502 D1 (205*122*40). Men skal jeg købe
den i finer eller stål. Min svigerfar har den samme model i stål, og
den larmer ekstremt.

Jeg vil nu også helst have den i finer - men kan den holde til at stå
ude året rundt, samt at stå fyldt med vådt græs etc. i længere
tid?

Håber på lidt rådgivning - henter den nemlig i morgen formiddag.

mvh
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 20-10-05 14:42

Torben <combi.camp@gmail.com> skrev:

> Håber på lidt rådgivning - henter den nemlig i morgen formiddag.

Du _skal_ ikke under nogle omstændigheder lade den stå med græs i, syren
fra græsset får den til at ruste noget så gevaldigt, skal du endelig
have græs i den, så kom det i nogle sække som er tætte.

Finertraileren er at foretrække da den i stål larmer som bare pokker, og
popnitterne har det med at falde af med tiden, da jernpladerne arbejder
mens du kører.

Hvis du køber en pressenning til traileren, enten en der passer til den
eller en som kan dække hele traileren mens den står ude, kan du sagtens
få finertraileren til at holde mange år, solens stråler får træet til at
blegne så en der dækker hele trækassen er at foretrække.

Udtalt af forhenværende Dantrailer forhandler.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-10-05 20:45

On Thu, 20 Oct 2005 15:42:20 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>få finertraileren til at holde mange år, solens stråler får træet til at
>blegne så en der dækker hele trækassen er at foretrække.

Kan man friske en finer-trailer op når den er blevet bleg?

Og hvad med at rette en af endepladerne ud igen, når den er blevet
trykket skævt - kan man det på en eller anden nem måde?
-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051015/051015_b1.htm

Fra : Henning Lund

Dato : 20-10-05 21:13

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev:
> Kan man friske en finer-trailer op når den er blevet bleg?

Nogle tværer noget træolie på dem, det frisker dem lidt op, men det er
svært at få den til at se ny ud igen.

> Og hvad med at rette en af endepladerne ud igen, når den er blevet
> trykket skævt - kan man det på en eller anden nem måde?

Smut hen til den lokale mekaniker eller smed, bare de har en presser, så
kan det snildt fikses.

Fra : CC

Dato : 20-10-05 23:31

"Torben" skrev
[...]

Umiddelbart er ladstørrelsen af sådan dimensioner, at du ikke kan køre med
fx. gipsplader

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-10-05 09:10

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse news:43581ab6$0$1765$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> den larmer ekstremt.
>
> Umiddelbart er ladstørrelsen af sådan dimensioner, at du ikke kan køre med fx. gipsplader

Så må de jo ligge ovenpå, eller man må købe dem
der er 90 cm brede....

/Jakob

Fra : Mureren

Dato : 21-10-05 11:33

> Så må de jo ligge ovenpå, eller man må købe dem
> der er 90 cm brede....

Det er længden det er galt med

Mvh.
Mureren

Fra : *** Calle ***

Dato : 21-10-05 11:41

Mureren wrote:

> Det er længden det er galt med

hvad er der galt i at de stikker lidt ud, det er da bare at lægge et par
lægter i bunden.
Hvor svært kan det være?

--
*** Calle ***

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-10-05 17:59

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4358c2ef$0$1768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er længden det er galt med

Det er muligt, men så finder jeg den oprindelige
kommentar om trailerens størrelse kontra størrelsen
på gipsplader komplet latterlig - der er da ingen
trailere i klassen uden bremser der har en ladlængde
på over 240cm (svjv).

/Jakob

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 22-10-05 02:13

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
der er da ingen
> trailere i klassen uden bremser der har en ladlængde
> på over 240cm (svjv).
>
> /Jakob

Ork jo:

www.trailersalg.dk og så f.eks. 752 F1. Der er endda en del på 244 og 260.

ivan, århus

Fra : tom jensen

Dato : 21-10-05 04:45

"Torben" <combi.camp@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

hej
jeg stod i samme situation for ca 1 måned siden og jeg endte med at købe en
variant med målene 220x130x40 i træ og 750 kg total.

pris med nummerplade ,pressing og næsehjul =6195 kr .

hos samme forhandler købte jeg høje sider (40 cm) ( nogle han selv lavede i
bodex plade) pris 1700 kr, det er skisme rart når man skal have nogle større
ting transporteret hjem

men det er lige meget om det er en træ eller stål , hvis du vil have den til
at stå med haveaffald i længere tid for det har ingen af dem godt af.

mvh tom

slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ih

Dato : 28-10-05 16:33

Ja der kører kampagne på både Brenderup og Variant, men kan man nøjes med en
trailer med lidt ringere hængsler/lukkemekanisme og at den er af stål, har
Bauhaus denne uge "Brenderup"-traileren Easy-Line i en 750 kg nedvejet til
500 kg (så skal der ikke betales årlig afgift) version til 3995 kr. Vil man
have såvel presenning som næsehjul koster det så vidt jeg husker 300 kr.
mere.

Jeg har tjekket aksel og navnumre på hhv. Brenderup og EL og har ikke kunnet
finde nogen forskel.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-10-05 12:04

[...]

Jeg har købt en 1000Kg brenderup, i finer. Den har stået ude i 6 år og kørt
som udlejningstrailer. Jeg skiftede bundpladen da den var slidt. Resten har
fået noget træolie fra H-N og derudover fik den nyt træktøj og
hjørnelukkere. Nu står den i nær-ny stand, og hele skidtet kostede 6500
incl. nye dæk, syn og reg. det må siges at være en fair pris for en trailer
til 20.000

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005