Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny photo challenge: slutdato søndag 13. n
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-10-05 15:20

Når der nu ikke er andre der gider starte den, så gør jeg det sku bare

Jeg håber at nogen vil være med på en lille udfordring. Emnet er
"simplicity" eller på godt dansk enkelthed. Sidste frist for deltagelse
er søndag d. 13 november 2005 kl 20.00. I løbet af aftenen d. 13
november 2005 vil jeg udpege en vinder som får den store ære at være
dommer i næste omgang og være den heldige der må udpege et nyt emne

Alle bidrag er naturligvis velkomne, især fra dem der er helt nye i
guppen. Eneste "no no" er vild billedmanimpulation som "flyvende heste"
og den dur Om du pynter lidt på farverne/skarphed er jeg ligeglad
med, så længe du ikke direkte fjerner eller tilføjer elementer i billedet.

Om en uge fra idag vil jeg poste en reminder, så du har mulighed for at
poste et link til dit billede i den nye "resultat tråd". Hvis du ikke
har mulighed for at uploade et billede til egen server, kan du maile mig
dit billede med lille beskrivelse.

Du har 14 dage fra i dag, så nu er det bare med at komme ud og brænde
nogle film/bits og bytes af! Ingen undskyldninger! Husk - det
vigtigste er at du har det sjovt og lærer noget. Vi er vindere alle
sammen som jeg som kommende pædagog så politisk korrekt skal sige

Kom glad alle sammen!

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-10-05 16:21

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> d. 13 november 2005 vil jeg udpege en vinder som får den store ære at være
> dommer i næste omgang og være den heldige der må udpege et nyt emne

Er der nogen substantiel forskel på dette og så fotostafetten, der døde for
ikke så længe siden?
Hvis det ikke er tilfældet, var det så ikke mere hensigtsmæssigt at
revitalisere denne?

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-10-05 18:02

Jan Bøgh wrote:
> Er der nogen substantiel forskel på dette og så fotostafetten, der døde for
> ikke så længe siden?
> Hvis det ikke er tilfældet, var det så ikke mere hensigtsmæssigt at
> revitalisere denne?

Næ det er der vel ikke, men hver gang man nævner ordet fotostafet i
gruppen er der visse mennesker der farer op og pisker en stemning op,
fordi de mener de har eneret på idéen - eller sådan virker det på mig.

Folk kan være med eller ej. De oprindelige regler er tåbelige synes jeg.
Derfor et "nyt" navn.

"Reglerne" synes jeg burde være meget simple:
1: Billedet skal være taget inden for den angivne periode.
2: Ingen "klippen og klistren".

Men du har 14 dage Jan, så det er bare om at være med. Makro billeder
kan jo også bruges i denne sammenhæng

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 31-10-05 20:23

"Thomas Schreiber"skrev i en meddelelse

> Næ det er der vel ikke, men hver gang man nævner ordet fotostafet i
> gruppen er der visse mennesker der farer op og pisker en stemning op,
> fordi de mener de har eneret på idéen - eller sådan virker det på mig.

[klip...]

> Folk kan være med eller ej. De oprindelige regler er tåbelige synes jeg.
> Derfor et "nyt" navn.

Engang foreslog du et helt andet koncept, ved at forsøge at overtage navnet
fotostafetten, på et tidspunkt hvor fotostafetten var godt igang. Nu
foreslår du nøjagtigt samme koncept som fotostafetten blot under et andet
navn. Du er godt noget noget for dig selv Thomas
En rigtig troll in spe. Jeg tror at du gør det her for at pisse folk af, og
så kan du sole dig i rampelyset. Og nej jeg er ikke gal på dig, jeg ryster
bare lidt på hovedet af dig

> "Reglerne" synes jeg burde være meget simple:
> 1: Billedet skal være taget inden for den angivne periode.
> 2: Ingen "klippen og klistren".

Det er nøjagtigt samme regler som fotostafetten. Du har blot undladt at lave
detaljerede regler for deadlines. Du havde iøvrigt utroligt svært ved at
holde deadlines de gange, du havde ansvaret for fotostafetten, hvilket var
ved at slå den ihjel flere gange. Men som altid havde du svært ved at se, at
det kunne være dit ansvar.

Men held og lykke med projektet. Jeg synes faktisk, at det kunne være helt
fint, hvis du fik det til at køre.

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-05 20:33

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af, og så kan du sole dig i rampelyset. Og nej jeg er ikke gal på
> dig, jeg ryster bare lidt på hovedet af dig

Thomas er vist inde i sin "jeg-har-endnu-engang-set-lyset"-periode, så lad
ham nu...

Jeg er forøvrigt rørende enig med dig i ovenstående.

> Men held og lykke med projektet. Jeg synes faktisk, at det kunne være
> helt fint, hvis du fik det til at køre.

Jepper. Måske det banebrydende nye koncept - undskyld; den nye "photo
challenge" - kun er for engelsktalende? Det gør selvfølgelig "photo
challenge'en" med emnet "simplicity" meget mindre tåbeligt end
fotostafetten...

Ups. Så fik vi vist pisket en stemning op. Nå, men vi mener jo også, vi har
eneret på fotostafetten, så det undskylder os vel?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 10/30/05)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 11:28

Jens Bruun wrote:
> [...]
> challenge" - kun er for engelsktalende? Det gør selvfølgelig "photo
> challenge'en" med emnet "simplicity" meget mindre tåbeligt end

Nej bestemt ikke. Ville bare bruge et andet ord end fotostafetten. Det
var naturligvis et forsøg på at genoplive fotostafetten, men jeg føler
stadig at visse personer i gruppen føler de har patent på konceptet, og
derfor vil jeg helst undgå at støde dem endnu mere end jeg
tilsyneladende har gjort i forvejen - hvis der kan lade sig gøre

Det ville glæde mig hvis du vil deltage også Jens.

> Ups. Så fik vi vist pisket en stemning op. Nå, men vi mener jo også, vi har
> eneret på fotostafetten, så det undskylder os vel?

Jeg havde nu ikke dig i tankerne. Synes ikke jeg har hørt noget klynken
fra din side - beklager

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 11:22

Erik W. wrote:
> Men held og lykke med projektet. Jeg synes faktisk, at det kunne være helt
> fint, hvis du fik det til at køre.

Jeg ser frem til at se dit bidrag til "stafetten".

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-11-05 17:16

Thomas Schreiber wrote:

> Folk kan være med eller ej. De oprindelige regler er tåbelige synes
> jeg. Derfor et "nyt" navn.

> Men du har 14 dage Jan, så det er bare om at være med.

Uh - der er bare det, at jeg er en gammel sur puritaner, der principielt
ikke kan lide at deltage i en 'photo challenge' med emnet 'simplicity'!

> Makro billeder
> kan jo også bruges i denne sammenhæng

Jeg har det i det hele taget fint med enkelhed - jeg bliver som regel bedt
om at hælde noget mere 'motiv' på

vh
Jan
- der døjer med at jeg tager flere billeder end jeg gider efterbehandle.
Lige nu en Gb skud fra Lissabon - puha!

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 31-10-05 17:02

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Kom glad alle sammen!

Jeg deltager med dette snapshot som jeg tog i weekenden:
http://www.uploaderx.net/pics/DSC_0047-web.jpg

--
Anders Houmark

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-10-05 18:04

Flerbrugerkonto wrote:
> "Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Jeg deltager med dette snapshot som jeg tog i weekenden:
> http://www.uploaderx.net/pics/DSC_0047-web.jpg

Vent venligst til næste uge med at poste dit bidrag. Eller bliver det
"umuligt" at følge med, hvis der kører flere forskellige tråde.

1: Billedet skal være taget inden for den angivne periode.
2: Ingen "klippen og klistren".

Thats it.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Bo Bjerre

Dato : 31-10-05 17:34

Thomas Schreiber wrote:
> Når der nu ikke er andre der gider starte den, så gør jeg det sku bare
> Kom glad alle sammen!

-arkivbilleder?

Bo //

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-10-05 18:06

Bo Bjerre wrote:
> -arkivbilleder?

Nope. Kun billeder taget fra dags dato til 13 novemeber 2005 kl 20.00
GMT

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber