OS X 10.4.3 er ude!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-05 22:56

Så kom den endelig med et par måneders forsinkelse.....

OS X 10.4.3
http://www.apple.com/support/downloads/

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-05 01:50

> Så kom den endelig med et par måneders forsinkelse.....
>
> OS X 10.4.3
> http://www.apple.com/support/downloads/
>
> mvh. Erik Richard

Tak. Ingen problemer her.

Flemming Rubini

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-11-05 17:43

Flemming Rubini skrev:

> Ingen problemer her.

Jeg reparerede disktilladelser, installerede 10.4.3 Combo, lod den
genstarte og har nu siddet og gloet i 15 min. på den lysegrå skærm
med det mørkegrå ævle og den roterende cirkel.

Den kører op og ned i blæserhastigheden engang imellem og jeg kan
høre, at den arbejder på disken, men om den nogensinde kommer over
den lysegrå skærm, vil kun tiden vise. Jeg giver den et par timer
til at tænke over tingene.

(2 x 1.8 Ghz G5 2.25 GB RAM).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-05 20:08

> Jeg reparerede disktilladelser, installerede 10.4.3 Combo, lod den
> genstarte og har nu siddet og gloet i 15 min. på den lysegrå skærm
> med det mørkegrå ævle og den roterende cirkel.

Jeg opgraderede gennem Softwareopdatering - ingen problemer her.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 02-11-05 14:25

> Jeg reparerede disktilladelser, installerede 10.4.3 Combo, lod den
> genstarte og har nu siddet og gloet i 15 min. på den lysegrå skærm
> med det mørkegrå ævle og den roterende cirkel.

på macfixit.com skriver de om at den godt kan være lang tid om at starte
op første gang efter updaten
(de melder dog ikke om så lange tider :)

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-05 20:38

> [...]

> høre, at den arbejder på disken, men om den nogensinde kommer over
> den lysegrå skærm, vil kun tiden vise. Jeg giver den et par timer

min var også +10 minutter om at blive færdig med at starte.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-11-05 20:54

Per Rønne skrev:

> Jeg opgraderede gennem Softwareopdatering - ingen problemer her.

Det endte med at jeg kvalte den ved at holde power-knappen inde og
med rystende hænder og tænders gnidsel, blev den startet op igen.
Alt ser heldigvis ud til at være ok. Den startede helt normalt op,
og skriver nu 10.4.3.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-05 05:10

> [...]
> med rystende hænder og tænders gnidsel, blev den startet op igen.
> Alt ser heldigvis ud til at være ok. Den startede helt normalt op,

Og nu ser det minsandten ud til, at computeren ikke længere automatisk
genstarter, når den bliver lukket ned. Det var den ellers tilbøjelig
til, så man skulle lukke ned 2-3 gange, før det lykkedes.

Jeg troede efterhånden at det var et hardware-problem, da det ikke hjalp
at reinstallere sytemet. Og så var det altså et OS-problem.
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-05 22:47

Thomas G. Madsen wrote:

> Det endte med at jeg kvalte den ved at holde power-knappen inde og
> med rystende hænder og tænders gnidsel, blev den startet op igen.

Den metode behøver du såmæn d ikke være så bange for. - Det er jo
den eneste mulighed...

> Alt ser heldigvis ud til at være ok. Den startede helt normalt op,
> og skriver nu 10.4.3.

Jeg kunne se i et andet af dine svar, at det er en G5/1,8ghz Dual, du
kører med... I flere både tyske og engelske grupper har der været en del
diskussion omkring netop G5 + 10.4.3, - som jo har været ventet i lang
tid. Der har været skrevet netop omkring lange genstartstider. Iflg. de
opl., der har været oppe at vende, så skyldes det, at der genereres
fuldstændig nyt firmware, og der kan gå lang tid, før det bliver
registreret, - derfor den lange ventetid.

Hvis der opstår problemer med programmer, der kræver QuatzExtreme - fx.
Adobe CS, Quark &, Macromedia Flash Studio osv., anbefales det at køre
_Combo_ opd. en gang til, da der kan være dele i firmwaren, der ikke er
blevet helt optimeret/nyskrevet.

En anden ting, der har været oppe i den forb., er, at det er en god idé
at starte fra system DVD/CD og have Combo 10.4.3 liggende på harddisken
og så installere opd. derfra.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-11-05 23:21

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> fuldstændig nyt firmware, og der kan gå lang tid, før det bliver
> registreret, - derfor den lange ventetid.

nope ingen ny firmware, det er ren og sker spekulation.

Hvis man vil vide hvad der sker, kunne man jo kigge i
postinstallscriptene. (der sker meget)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-11-05 15:56

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> min var også +10 minutter om at blive færdig med at starte.

Det er åbenbart meget normalt, at det tager lidt ekstra tid for den
at komme igang efter opdateringen. Efter mine første startproblemer,
synes jeg nu, at den starter langt hurtigere end tidligere. Selv det
delte Windows-drev, som den tidligere var længe om at mounte, står
nu på skrivebordet næsten med det samme. Herligt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-11-05 19:27

> Det er åbenbart meget normalt, at det tager lidt ekstra tid for den
> at komme igang efter opdateringen.

der køres mange scripts efter opdateringen, bla ét der opdatere
spotlight databasen pga af opdaterede plug-ins.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Allan

Dato : 01-11-05 12:11

Ja..men nej hvor er jeg irriteret over at computeren skal genstartes
hver anden gang der er opdateringer. Når man nu baserer sit
styresystem på unix burde der da være andre muligheder :(

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-11-05 12:35

"Allan" <minkonto@gmail.com> writes:

> Ja..men nej hvor er jeg irriteret over at computeren skal genstartes
> hver anden gang der er opdateringer. Når man nu baserer sit
> styresystem på unix burde der da være andre muligheder :(

Hvis der er ny kerne med, har du ikke rigtigt andre muligheder for at
slippe af med den gamle og indlæse den nye.

http://bigfoot.com/~thunderbear