/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java Scripts
#NavnPoint
molokyle 5410
Klaudi 2799
smorch 2439
kim 1360
Harlekin 1134
bentjuul 984
gibson 800
severino 695
Random 675
10  konsulent.. 626
Udskift af link ved error404
Fra : emj


Dato : 01-11-05 15:28

Jeg har brug for hjælp.


http://home1.stofanet.dk/emj/

er der et billede af Byporten i Horsens, som er linket til en masse
Horsensbilleder, der ligger på min Harddisk på

http://212.10.68.96/emj/horsens/

Når jeg slukker min PC om natten, så får folk selvsagt en error 404,
hvis de klikker på byporten på http://home1.stofanet.dk/emj/

Jeg vil gerne have, at de i stedet for en error404 bliver sendt til

http://home1.stofanet.dk/emj/info.html

Kan det laves i html?

Kan det laves, så der sker et automatisk skift til
http://home1.stofanet.dk/emj/info.html
i perioden fra klokken 24.00 til klokken 7.00

Hilsen emj


 
 
Benny Nissen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 02-11-05 01:23

emj wrote:

> Kan det laves i html?

Nej. Hvis du kører på en Apache-server kan du måske lave noget med
..htaccess.

Ellers kan du lave noget javascript, der skifter links-siden ud
afhængigt af tidspunktet, men det bliver så bestemt af brugerens ur.

Det bedste er klart at lave det serverside.


--
Benny Nissen

emj (02-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 02-11-05 10:12

Benny Nissen skrev:

>> Kan det laves i html?
>
>Nej. Hvis du kører på en Apache-server kan du måske lave noget med
>.htaccess.

En .htaccess fil skal jo så ligge på min Harddisk, så det dur ikke.

>Ellers kan du lave noget javascript, der skifter links-siden ud
>afhængigt af tidspunktet, men det bliver så bestemt af brugerens ur.

Gør det det? Jeg troede, tidspunktet blev bestemt af den server, som
javascriptet ligger på. I mit tilfælde "stofanet.dk"
>
>Det bedste er klart at lave det serverside.
Det er jo ikke rigtig muligt, da "serversiden" jo netop bliver lukket
klokken 24.00.

Jeg har forsøgt med et javascript, men kan ikke finde ud af, hvad der
skal stå i det.
Ser det ud som vedlagte, lukker den ned klokken 7 om aftenen.
Jeg kan ikke få scriptet til KUN at lukke ned klokken 24.

Hilsen emj
********************************************************
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">

<meta http-equiv="Content-Script-Type" content="text/javascript">
<title>Infoside</title>


<style type="text/css">
..boldblue{font-weight:bold;color:blue;}
</style>
<script type="text/javascript">
Date.prototype.getUTC12Hours=function(){var
h=this.getUTCHours();if(h>12)h-=12;return h;}
Date.prototype.get12Hours=function(){var
h=this.getHours();if(h>12)h-=12;return h;}
Date.prototype.getUTCAmPm=function(){var
h=this.getUTCHours();if(h>=12)return "pm";else return "am";}
Date.prototype.getAmPm=function(){var
h=this.getHours();if(h>=12)return "pm";else return "am";}
Date.prototype.getUTCMinutesString=function(){var
m=this.getUTCMinutes();if(m<10)return "0"+m;else return String(m);}
</script>
<script type="text/javascript">
onload=t1minuteInterval;
var timerId=null;
var t1min=60000
function
t1minuteInterval(){clearTimeout(timerId);checkPoint();timerId=setTimeout(t1minuteInterval,t1min);}
function checkPoint(){
var n=new Date();
var h=n.getUTC12Hours();
var ampm=n.getUTCAmPm();
var between7n24=(h>=7&&ampm=="am"&&h<24);
if(!between7n24){
clearTimeout(timerId)
location.href="http://212.10.68.96/emj/horsens/"
}
}
</script>
<meta content="emj" name="author">

</head>
*********************************************'''


Benny Nissen (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 02-11-05 13:18

emj wrote:

> En .htaccess fil skal jo så ligge på min Harddisk, så det dur ikke.

Nej, den skal ligge på http://home1.stofanet.dk/emj/

> Gør det det? Jeg troede, tidspunktet blev bestemt af den server, som
> javascriptet ligger på. I mit tilfælde "stofanet.dk"

Nej, javascript aner ikke hvad klokken er slået på serveren


>>Det bedste er klart at lave det serverside.
>
> Det er jo ikke rigtig muligt, da "serversiden" jo netop bliver lukket
> klokken 24.00.

Tjo, http://home1.stofanet.dk/emj/ ligger vel også på en server ?
Det er der, du skal lave ændringerne.

Jeg kender ikke Stofanet's dervere, så jeg ved ikke, om du har adgang
til .htaccess og / eller php/asp.

Måske kan du bruge noget javascript i stil med:

var now = new Date;
var timeNow = now.getHours();
if (timeNow < 7) {
location.href="http://home1.stofanet.dk/emj/info.html";

}


--
Benny Nissen

emj (02-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 02-11-05 16:29

Benny Nissen skrev:

>
>> En .htaccess fil skal jo så ligge på min Harddisk, så det dur ikke.
>
>Nej, den skal ligge på http://home1.stofanet.dk/emj/

OK, men jeg troede kun at .htaccess virkede på apache servere.
>
>> Gør det det? Jeg troede, tidspunktet blev bestemt af den server, som
>> javascriptet ligger på. I mit tilfælde "stofanet.dk"
>
>Nej, javascript aner ikke hvad klokken er slået på serveren

Er der ikke ind bygget ur på en server? Hold da kæft, hvor er jeg bare
uvidende.
>
>
>>>Det bedste er klart at lave det serverside.
>>
>> Det er jo ikke rigtig muligt, da "serversiden" jo netop bliver lukket
>> klokken 24.00.
>
>Tjo, http://home1.stofanet.dk/emj/ ligger vel også på en server ?
>Det er der, du skal lave ændringerne.

Ja, det forstås.
>
>Jeg kender ikke Stofanet's dervere, så jeg ved ikke, om du har adgang
>til .htaccess og / eller php/asp.

Jeg har ikke adgang til php/asp
>
>Måske kan du bruge noget javascript i stil med:
>
>var now = new Date;
>var timeNow = now.getHours();
>if (timeNow < 7) {
> location.href="http://home1.stofanet.dk/emj/info.html";
>
>}

Jeg prøver, men føler mig helt på glatis.

Hilsen emj


Knud Gert Ellentoft (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 02-11-05 16:56

emj skrev:

>Er der ikke ind bygget ur på en server? Hold da kæft, hvor er jeg bare
>uvidende.

Jo, men javascript afvikles først i brugerens browser og bruger
så uret i denne.

(deraf gruppens navn, clientside =A afvikles på klienten)

I modsætning til noget serverside, som afvikles på serveren.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

emj (02-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 02-11-05 18:28

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Jo, men javascript afvikles først i brugerens browser og bruger
>så uret i denne.
>
>(deraf gruppens navn, clientside =A afvikles på klienten)
>
>I modsætning til noget serverside, som afvikles på serveren.

Tak for info.

Hilsen emj

Allan Vebel (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-11-05 21:42

emj skrev:

> en masse Horsensbilleder, der ligger på min Harddisk
> på http://212.10.68.96/emj/horsens/
>
> Når jeg slukker min PC om natten, så ...

Der findes så meget gratis hjemmesideplads, 10 MB her
og 20 MB der - det skulle du nok kunne stykke sammen
til alle dine billeder.

Det er en meget bedre løsning end at scripte sig ud af
problemet.

Lad koden ligge på http://home1.stofanet.dk/emj/ - så kan
du have billederne liggende andre steder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



emj (02-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 02-11-05 22:00

Allan Vebel skrev:

>Der findes så meget gratis hjemmesideplads, 10 MB her
>og 20 MB der - det skulle du nok kunne stykke sammen
>til alle dine billeder.
>
Jamen det vil jeg ikke. Jeg har installeret en Apache Server på min
Harddisk og har selv masser af plads til at huse mine billeder.

>Det er en meget bedre løsning end at scripte sig ud af
>problemet.

Det er ikke en bedre løsning at skulle have sine billeder spredt for
alle vinde, men jeg er ikke spor lun på at scripte mig ud af
problemet.
Jeg kan ikke forstå, at der ikke er en html-metode, som kan træde i
stedet for en error 404.
>
>Lad koden ligge på http://home1.stofanet.dk/emj/ - så kan
>du have billederne liggende andre steder.

Jeg mangler bare koden til at lægge på http://home1.stofanet.dk/emj/
Billederne ligger, hvor de skal på http://212.10.68.96/emj/horsens/

Hilsen emj

Erik Ginnerskov (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 03-11-05 01:27

emj wrote:

> Jeg kan ikke forstå, at der ikke er en html-metode, som kan træde i
> stedet for en error 404.

Der findes bare ikke en html-metode til at detektere tiden, hverken server-
eller clientside.

> Jeg mangler bare koden til at lægge på http://home1.stofanet.dk/emj/

Hvis du ikke kan køre noget serverside-scripting på den adresse, er der kun
javascript tilbage. Og så vil det, som Benny skrev, være brugerens
computerur, der afgør, om billederne skal hentes på din private maskine
eller om infosiden hos stofanet skal hentes.

Men uanset den rigelige harddiskplads på din private maskine forstår jeg
ikke din uvilje til at lægge dine billeder ud på en gratisserver, hvorfra de
kan hentes 24-7.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



emj (03-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 03-11-05 03:05

Erik Ginnerskov skrev:


>> Jeg mangler bare koden til at lægge på http://home1.stofanet.dk/emj/
>
>Hvis du ikke kan køre noget serverside-scripting på den adresse, er der kun
>javascript tilbage. Og så vil det, som Benny skrev, være brugerens
>computerur, der afgør, om billederne skal hentes på din private maskine
>eller om infosiden hos stofanet skal hentes.

Uden scriptet, så har brugerne slet ikke noget valg, uanset hvad
klokken er.
>
>Men uanset den rigelige harddiskplads på din private maskine forstår jeg
>ikke din uvilje til at lægge dine billeder ud på en gratisserver, hvorfra de
>kan hentes 24-7.

Det har ingen interesse med de småsider på 10-20 MB. Det er alt for
lidt plads og så skal jeg holde styr på mange forskellige
serveradresser og hvilke billeder, der ligger hvor. Det har jeg
faktisk prøvet og blev meget træt af.

Hilsen emj

Allan Vebel (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 03-11-05 03:33

emj skrev:

> Det har ingen interesse med de småsider på
> 10-20 MB. Det er alt for lidt plads og så skal jeg
> holde styr på mange forskellige serveradresser
> og hvilke billeder, der ligger hvor. Det har jeg
> faktisk prøvet og blev meget træt af.

Så er det dig der har problemet. Altarnativetet er at
købe sig til mere serverplads - eller lade din pc stå
tændt 24 timer i døgnet - hvad vil du helst?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



emj (03-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 03-11-05 10:59

Allan Vebel skrev:

>Så er det dig der har problemet. Altarnativetet er at
>købe sig til mere serverplads - eller lade din pc stå
>tændt 24 timer i døgnet - hvad vil du helst?

Ingen af delene. Jeg beholder det, som det er og blæser på brugerne.

Hilsen emj

Jeppe Høiby (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Høiby


Dato : 03-11-05 19:59

emj wrote:
> Det har ingen interesse med de småsider på 10-20 MB. Det er alt for
> lidt plads og så skal jeg holde styr på mange forskellige
> serveradresser og hvilke billeder, der ligger hvor. Det har jeg
> faktisk prøvet og blev meget træt af.

Hvad så med 1000MB til 9 kr. pr. måned?
<http://web10.dk/>
(Nej, jeg har ikke npget med dem at gøre)

--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

emj (03-11-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 03-11-05 23:10

Jeppe Høiby skrev:

>Hvad så med 1000MB til 9 kr. pr. måned?
><http://web10.dk/>

Det ser da fint ud, men jeg foretrækker alligevel at bruge min egen
harddisk.

Hilsen emj


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste