Et musikprogram ?
Fra : Grunt

Dato : 19-09-05 18:04

Jeg har nogle musikbånd jeg gerne vil have kopieret over til computeren men det
er jo temmelig besværligt at skulle stoppe båndet ved hvert nyt nummer for at
gemme 1 melodi ad gangen.
Findes der ikke et musikprogram til xp der kan gemme hver melodi uden at jeg
skal stoppe båndet ?

Det fandtes til win95 men nu har jeg win xp home og husker ikke navnet.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-09-05 19:33

Grunt wrote:
> [...]
> at jeg skal stoppe båndet ?
>
> Det fandtes til win95 men nu har jeg win xp home og husker ikke

?
Du kan da bare ræse alle båndende over på computeren imens den optager.
Altså uden at stoppe. Og bagefter redigere optagelsen på computeren. Fx. i
Steinberg Wavelab.

hilsen ole

Fra : Grunt

Dato : 19-09-05 21:40

On Mon, 19 Sep 2005 20:33:02 +0200, "Ole Sørensen"
<sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> wrote:
in dk.kultur.musik

> [...]
>Altså uden at stoppe. Og bagefter redigere optagelsen på computeren. Fx. i

Ja, det ved jeg, og det er lige så stort et arbejde, Gjort det en masse gange og
vil gerne undgå det igen. Desuden lavede jeg tit fejl.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-09-05 22:00

> Ja, det ved jeg, og det er lige så stort et arbejde, Gjort det en masse gange og
> vil gerne undgå det igen. Desuden lavede jeg tit fejl.

Det er vel ikke så slemt, hvis du blot kigger på de der waveforms som
programmet viser, burde det være nogenlunde til at se hvor de enkelte
numre er adskilt...

men diskussionen hører nok mere hjemme i dk.teknik.lyd

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 12:12

On Mon, 19 Sep 2005 23:00:14 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:
in dk.kultur.musik

> [...]
>numre er adskilt...
>
>men diskussionen hører nok mere hjemme i dk.teknik.lyd

Nix, jeg leder efter et musikprogram, ikke teknikken i at bruge dem.
Jeg skal nok finde ud af at bruge programmet når først jeg har det.

ser dog ikke ud til nogen kender til et sådant program.

Fra : Holst

Dato : 20-09-05 12:24

Grunt wrote:

> Nix, jeg leder efter et musikprogram, ikke teknikken i at bruge dem.
> Jeg skal nok finde ud af at bruge programmet når først jeg har det.

Så er det måske en softwaregruppe, du skulle finde i stedet.

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 20:05

On Tue, 20 Sep 2005 13:23:52 +0200, Holst <newssep05@shelter.dk> wrote:
in dk.kultur.musik

>Så er det måske en softwaregruppe, du skulle finde i stedet.

Hvad med at læse fundatsen !

Fra : Pipeline

Dato : 20-09-05 12:26

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal nok finde ud af at bruge programmet når først jeg har det.
>
> ser dog ikke ud til nogen kender til et sådant program.

Det gør jeg!
Magix Audio Cleaning Lab
http://magix.com/select.html

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-09-05 12:31

ja det skal nok passe news:0d8ui19muro904q74sk11d4kk8ceb34qf2@4ax.com

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 20:07

On 20 Sep 2005 11:30:52 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:
in dk.kultur.musik

>ja det skal nok passe news:0d8ui19muro904q74sk11d4kk8ceb34qf2@4ax.com

Du forstod ikke hvad det gik ud på så ti hellere stille.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-05 10:40

Grunt wrote:
> [...]
> Jeg skal nok finde ud af at bruge programmet når først jeg har det.
>
> ser dog ikke ud til nogen kender til et sådant program.

Audacity.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-09-05 21:24

On Mon, 19 Sep 2005 19:03:32 +0200, Grunt wrote:

> [...]
> gemme 1 melodi ad gangen.
> Findes der ikke et musikprogram til xp der kan gemme hver melodi uden at jeg

Mon ikke dette program kan bruges til at splitte numrene op:
http://www.milosoftware.com/cdwave/

Det ser også ud til dette program kan ud fra skærmbilledet:
http://www.wieser-software.com/ripvinyl/index.shtml

--
Now Playing:
Boards Of Canada - In A Beautiful Place Out In The Country

Fra : Kong Kurt

Dato : 20-09-05 12:48

On Mon, 19 Sep 2005 19:03:32 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote:

> [...]
>skal stoppe båndet ?
>
>Det fandtes til win95 men nu har jeg win xp home og husker ikke navnet.

Jeg vil foreslå programmet Soundforge. Du kan lave optagelsen som en
lang optagelse og så efterfølgende sætte markører mellem hver numme.
Herefter bruges funktionen Extract Regions, og vupti, der er en fil
for hver nummer som du så gemmer under relevant navn.
--
Musik Til Festen
http://www.2tykke.dk

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 20:13

On Tue, 20 Sep 2005 13:48:04 +0200, Kong Kurt <thiemer*no-pet*@2tykke.dk> wrote:
in dk.kultur.musik

> [...]
>Herefter bruges funktionen Extract Regions, og vupti, der er en fil
>for hver nummer som du så gemmer under relevant navn.

Tak til dem der svarede med det ønskede, jeg købte ripvinyl som thomas
anbefalede.
Den laver automatiske skæringer, så man kun behøver starte og stoppe for at få
hver melodi lagret med det samme hver for sig.
Og så bruge cd wave editor til de mere vanskelige bånd.
tak igen.