Super hurtigt råd om børne festmad
Fra : Anja

Dato : 28-10-05 13:14

Her i aften får vi besøg af min søns klasse ca. 22 unger som skal holde
klassefest. Vi skal så servere aftensmad for den store flok og nu er vi lidt
i tvivl om hvad de skal ha at spise - så gode råd søges.
Vi har ikke stole og borde nok så meningen var at de skulle sidde på gulvet
hvor vi ville rulle en engangsdug ud - men hvad skal vi servere til sådan en
flok?

Hilsen
Anja

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-10-05 13:28

On Fri, 28 Oct 2005 14:13:56 +0200
"Anja" <salgxxx@holdum.dk> wrote:

> [...]
> Vi har ikke stole og borde nok så meningen var at de skulle sidde på
> gulvet hvor vi ville rulle en engangsdug ud - men hvad skal vi

hvilken alder har de ca?

Fra : Anja

Dato : 28-10-05 13:41

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi har ikke stole og borde nok så meningen var at de skulle sidde på
> gulvet hvor vi ville rulle en engangsdug ud - men hvad skal vi

hvilken alder har de ca?

Hej

Min fejl

Ungerne er ca. 12 år

Anja

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-10-05 13:49

> hvilken alder har de ca?
>
> Hej
>
> Min fejl
>
> Ungerne er ca. 12 år

jeg ville gøre en af 2 ting:

1) lave hjemmelavede pizzaer med en masse forskelligt fyld på (stor
variation for de kræsene)

2) lave en masse mindre "snack" ting som f.eks.
Mini pizzaer (f.eks. på pitabrød som bund)
eller
pizza snegle (brød-snegle men med pizza fyld imellem)
pølsehorn og/eller skinkehorn
kyllinge lår
gulerods og agurke stænger m. dip
mini sandwich snitter med f.eks. kyllingesalat, æggesalat, skinke
osv.

Begge ting kræver lidt forarbejde men giver let servering, er let at
spise og er generelt noget de fleste unge kan forholde sig til.

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-10-05 14:12

On Fri, 28 Oct 2005 14:49:07 +0200
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
> kyllinge lår
> gulerods og agurke stænger m. dip
> mini sandwich snitter med f.eks. kyllingesalat, æggesalat, skinke

ahh ja og så evt. små frikadeller....de er generelt altid et hit blandt
både store og små

(husk at have noget med oksekød eller uden kød
hvis din søn går i en multietnisk klasse)

Fra : Ida Nielsen

Dato : 28-10-05 14:36

Hej

Jeg ville lave nogle spyd med forskellige ting på.
De kan laves "kolde" med pølser, cherry tomater, agurk, mini frikadeller

Eller varme med tigerrejer i chilie, eller klavekød + div grønsager.

Du kan også lave dem med frugt overtrukket med chokolade - mums

Hilsen
Ida

Fra : Max

Dato : 28-10-05 16:41

Hej Anja

> klassefest. Vi skal så servere aftensmad for den store flok og nu er vi
lidt
> i tvivl om hvad de skal ha at spise - så gode råd søges.

Nu er det jo nok for sent, men de forslag der er kommet er jo
netop det de stakkels unger spiser altid, selv i skolen hvis
de her en madordning.

Lav f.eks. ordentlig omgang tarteletter med høns i, det kan de
spise alle sammen.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-10-05 17:00

On Fri, 28 Oct 2005 17:40:40 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Lav f.eks. ordentlig omgang tarteletter med høns i, det kan de
> spise alle sammen.

umiddelbart kender jeg bare ikke ret mange i 12års alderen som synes at
tarteletter er "mad".

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-10-05 18:05

On Fri, 28 Oct 2005 18:20:29 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Jeg kender så tilgengæld temlig mange, har du nogensinde serveret
> det for dem ?

Jada ved flere lejligheder.