Pølsebroderskab + Datotilbud + Madideer + ~
Fra : Troels Henriksen

Dato : 24-10-05 19:33

Jeg har før skrevet om lyksalig- og alsidighederne ved STEGT pølse,
der kan pifte et ellers kedeligt måltid op. Jeg ELSKER sprøde ting og
den knasende tekstur.

Jeg har haft GODE erfaringer med "klassikerne fra Aalbæk". Men i dag
var der tilbud i Brugsen, så jeg prøvede nyt.

Den røgede smag og den sprøde konsistens leder tankerne hen på bacon
(KØDETS KRYDDERI) og stegefedtet(som der var MEGET af i dag - speget -
godt med ISTER og skært kød.) kan evt. gemmes og bruges i fx en
lækker confit de sausage eller som underlag på brød.

Pølsen var i dag fra DEFCO og af typen Pepperoni (salame piccante)
lavet af 84% svinekød (ingen OX!). Måske var varen UBETYDELIGT over
sidste salgs dato, da 150 g af pølse var sat ned til 5 kr. Om den
skulle være lidt over datoen betyder intet efter stegning og krydr.
Sidste salgsdato er ALTID vejledende og bør ikke læses som LOVTEKST.
EJ-MUG-PSYKOSE er folkesygdom men jeg husker, da man skar den mugne
humbel af brødklumpen og den sure fløde kunne med FORDEL benyttes i
klatkage.

Da pølsen i forvejen var skiveskåren (lækkert Topping med go' smag)
klippede jeg dem ud i kvarte og på en middelvarm pande. Efter lidt tid
krydrs med KARRY og SPISKOMMEN og steges til sprød. De lægges på
rad-fad på fedtsugende papir. Man er heldig, hvis der er flere
tilbage, når de er afkølede, da de er LÆKRE snaks og den ene ta'r
let den anden (tomt radfad = skamfuldt trofæ).

Ting jeg har prøvet:
*) KOLORIT i grønne salater (SPRØD iceberg + evt.
tomat/løg/majs/peber/etc. og dressing)
*) LÆKKER smagsgiver i en SOVS-tomat til pasta (hjemmelavet til ca.
7 kr. pr. liter).
*) UIMODSTÅELIGE snacks til KOLDT øl (Jeg anbefaler Danish Pride
til 4,50kr som en dejlig, frugtfrisk og læskende øl på 8%)
og nu i dag
*) BACON-SURROGAT på leverpostej

Jeg købte en baconleverpostej fra Tulip (der brøster sig i tv som
helligt broderskab med halvperverse optagelsesritualer). Nogen der
kender til optagelsesritualer fra "hemmelige" loger (Odd Fellow?).
Jugletromme om halvvejs S/M dominatrix optagelsesritualer udført af
overmestre tjener til opretholdese af interesse i UINTERESSANT
hyggeklub hvor man fx spiser til aftensammen og giver vennetjenester
under broder-påskud (SORTARBEJDE,
JEG-KENDER-EN-DER-KENDER-EN-benefit).

Postej smurt på godt Herkules rugbrød fra Kohberg og derpå LÆKRE
stegte pølsestykker taget dampende fra rad-fadet. Halvdelen med
Habanero chili (populært kaldet verdens stærkeste chili - er det
gennemsnitsstyrke? Jeg har smagt stærkere end pakken jeg fik i Bilka)
og den anden halvdel serveret med rødbeder.

Leverhapserne gik som varmt brød og kan anbefales. Resten af pølsen
ligger stadig på radfadet afventende min lækkersult.

Har I nogle gode ideer til stegt pølse?

Oplæg til debat!

Pigerne i Magle-Ølse
Forstaar at lave herlig Pølse;
Man sætte Ølse for, man sætte Ølse bag,
Pølsen beholder dog sin Smag.
-Johan Herman Wesse

Happy is said to be the family which can eat onions together. They are,
for the time being, separate, from the world, and have a harmony of
aspiration.
-Charles Dudley Warner, My Summer in a Garden, 1871

As life's pleasures go, food is second only to sex. Except for salami
and eggs. Now that's better than sex, but only if the salami is thickly
sliced.
Alan King

I like children - fried.
W. C. Fields

People who enjoy eating sausage and obey the law should not watch
either being made
Otto von Bismarck

Next to fried foods, the South has suffered most from oratory.
Brooks Hays

Our countries are great friends. We have given you Lafayette and French
fried potatoes
O. Henry, Rolling Stones (1894)

Fra : Hauge

Dato : 24-10-05 19:45

Troels Henriksen wrote:
> Jeg ELSKER sprøde ting og
> den knasende tekstur.

Så tag en sprød kiks..
Gudfader hvor en gang langtrukken bavl, er du ved TV2?

/Hauge

Fra : Jette

Dato : 26-10-05 11:15

HVORFOR skal folk(mænd) hælde gylle/galde ud over hinanden i de 2 grupper
jeg følger (mad+drikke og erhverv)? Hvis en skriver at han elsker sprøde
ting og den knasende tekstur, så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle
have lov til det? Alle jer som bare vil diskutere og genere hinanden kan da
bare oprette en gruppe til det og så lad os andre madinteresserede
grine/græde/kommentere Troels Henriksens indlæg mht. til smag og holdning.

Jeg ved ikke om det er noget hemmeligt internetsprog, hentydninger til
tv-reklamer eller et citat fra Krig og fred, men hvad har TV2 med denne
gruppe at gøre? Det er madinteresserede, der følger denne gruppe.

Smag og behag er heldigvis forskellig. For fremtiden vil jeg kommentere alle
gylle/galde-indlæggene for at få jer tilbage på sporet at her er det MAD OG
DRIKKE vi diskuterer, så hvis I føler trang til at styrke jeres ego så gå
hen et andet sted.
Hilsen Jette (som hader pølser)

Fra : Hauge

Dato : 26-10-05 16:00

Jette wrote:
> HVORFOR skal folk(mænd) hælde gylle/galde ud over hinanden i de 2
> grupper jeg følger (mad+drikke og erhverv)?

FORDI der er folk som dig, der tror de ejer gruppen, og begynder at RÅBE..

> Hvis en skriver at han
> elsker sprøde ting og den knasende tekstur, så kan jeg ikke se
> hvorfor han ikke skulle have lov til det?

Har du tænkt over hvad grupperne er beregnet til? Ja netop, til at diskutere
i.

> Alle jer som bare vil
> diskutere

Gudfader, vågn op..

> og genere hinanden kan da bare oprette en gruppe til det og
> så lad os andre madinteresserede grine/græde/kommentere Troels
> Henriksens indlæg mht. til smag og holdning.

Jeg tror slet ikke du har fattet en hujende fis af hvad der sker her på
usenet, det er nu ret synd for dig..

> Jeg ved ikke om det er noget hemmeligt internetsprog, hentydninger til
> tv-reklamer eller et citat fra Krig og fred, men hvad har TV2 med
> denne gruppe at gøre?

Intet..

> Det er madinteresserede, der følger denne
> gruppe.

Og madinteresserede diskuterer også.

> Smag og behag er heldigvis forskellig.

Ja heldigvis da.

> For fremtiden vil jeg
> kommentere alle gylle/galde-indlæggene for at få jer tilbage på
> sporet

Jaja, gøre det dårlige andre gør bedre, ved selv at smide gylle ud.. Det må
kaldes kvindelogik, eller mangel på samme.

> at her er det MAD OG DRIKKE vi diskuterer,

Det sagde du da lige før at det ikke var, vi måtte jo ikke diskutere..

> så hvis I føler
> trang til at styrke jeres ego så gå hen et andet sted.

Se det er der jo heldig andre end lige netop dig, der bestemmer. For mit
vedkommende er det mig der bestemmer.

> Hilsen Jette (som hader pølser)

Mvh Hauge, der hader toppostere, der forsøger at få andre til at opføre sig
ordenligt, men ikke selv kan finde ud af selv de mest basale måder at
besvare indlæg på her.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html som du jo lige kan tage et kik
på.

/Hauge

Fra : Jette

Dato : 26-10-05 20:29

Til Hauge: Hvad præcist er der i vejen med Troels Henriksens indlæg? Jeg
deler ikke hans smag, men hvad er der i vejen med det? Hilsen Jette, der
ikke tror hun ejer gruppen

Fra : Hauge

Dato : 26-10-05 20:43

Jette wrote:
> Til Hauge: Hvad præcist er der i vejen med Troels Henriksens indlæg?

Det er såmænd bare den samme gang vrøvl som BWs.

> Jeg deler ikke hans smag, men hvad er der i vejen med det?

Der er intet i vejen med om du deler hans smag eller ej.

> Hilsen
> Jette, der ikke tror hun ejer gruppen

Men opfører sig sådan, når du skider på hvordan man skriver i grupperne.

<snip en fandens masse gentagelser>

/Hauge

Fra : Jette

Dato : 27-10-05 07:46

> Det er såmænd bare den samme gang vrøvl som BWs.
Personligt gider jeg ikke læse BWs indlæg, men jeg springer dem bare over.

> Men opfører sig sådan, når du skider på hvordan man skriver i grupperne.
Jeg synes bare at frem for at blive personlig kunne du kommentere din
synsvinkel mht. til maden, du kunne skrive at du elsker/hader pølser,
lammeører, svinenyrer eller hvad ved jeg. Du kan gå efter bolden og ikke
manden.

V.h. Jette (som prøver at lære at "klippe i indlæggene")

Fra : -= JF =- priv

Dato : 24-10-05 20:23

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har før skrevet om lyksalig- og alsidighederne ved STEGT pølse,

Gad vide om BW har en tvilling - eller måske bare et alias - eller (gyyyys)
en fan.

Mvh John

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-05 20:40

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message

Jeg købte en baconleverpostej fra Tulip

BW: JEg troede endelig at dette BRODERSKABS-indlæg om
flæskedelikatesser kom til TULIPAN-logen, som den ny reklamefilm er
sjov om

Postej smurt på godt Herkules rugbrød fra Kohberg

BW: Jeg mener ikke at kødpålæg nogensinde matcher en slags brød bedre
end en anden

Der er mad hvor to komponenter går op i en højere enhed og resultatet
er mere end summen af delene - de forstærker hinanden - men brød kan
være godt eller mindre godt, og det samme kan pålægget, men de nydes
lissom hver for sig.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 24-10-05 21:07

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message

Din nar

Fra : Hauge

Dato : 24-10-05 21:17

Jakob Nielsen wrote:
> "Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message
>
> Din nar

Det var faktisk dig der skrev det.

/Hauge

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-10-05 21:27

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> skrev i en
meddelelse news:1130178793.237799.247880@z14g2000cwz.googlegroups.com

LOL. Mere!

--
-Jens B.

Fra : Krumme

Dato : 25-10-05 14:14

Er du mentalt underudviklet i en sådan grad at du ikke fatter hvor du
poster!!

*PLONK* lige ned i cellen til BW.

Fra : Krumme

Dato : 26-10-05 21:24

Det skal lige siges at idioten også havde postet indlægget i
dk.snak.seksualitet hvor jeg besvarede fjolsets post.

Mvh

Krumme

Fra : Hauge

Dato : 26-10-05 21:45

Krumme wrote:
> Det skal lige siges at idioten også havde postet indlægget i
> dk.snak.seksualitet hvor jeg besvarede fjolsets post.

Men du må da kunne li' det du svarer på, da du jo gentager hele hans indlæg,
uden nogen for for klipning..
Så du er jo bare en viderbudbringer for ham.

/Hauge

Fra : Krumme

Dato : 26-10-05 22:15

> Så du er jo bare en viderbudbringer for ham.
>
> /Hauge

Sorry

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-10-05 17:39

> [...]
>gennemsnitsstyrke? Jeg har smagt
>stærkere end pakken jeg fik i Bilka)
>og den anden halvdel serveret med rødbeder.

Ja, men med dine indlæg tør jeg ikke komme med dem, så skal vi
bare læse flere hundrede sider. Få dig et liv, eller bliv kvalt
i en lækker Bratwurst fra Berlin.

--
TPB

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-10-05 16:20

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> on onsdag 26. oktober 2005 at 16:59 +0100
wrote:

Snip en hel masse

> [...]
>sig
>ordenligt, men ikke selv kan finde ud af selv de mest basale måder at

)
Ikke for noget Hauge - men jeg tror altså det var spildte Guds ord på
Ballelars.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311