Finker ?
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 18:30

Det er nok en lidt svær opgave,men prøver alligevel.Hver år til jul lavede
min Mor de bedste finker,som vi alle glædede os meget til.Hun brugte ikke
nogen opskrift,så hun kunne ikke forklare os hvordan hun lavede dem.Hun
ville have vi skulle komme op og se hvordan hun lavede dem.Desværre nåede vi
det aldrig.Vi prøvede om ikke hun skulle have skrevet noget ned om de
finker.Men nej,der var ingen opskrift.Min søster har nu prøvet at lave dem i
4 år,men det er ikke lykkedes .
Når jeg leder efter opskrifter på finker,er der andre ting i end i dem min
Mor lavede.Hun brugte aldrig lunger og nyrer.
Vi ved kun hun brugte: Lever,hjerter, flomme,kogeflæsk.

Der skulle vel ikke være en i gruppen,der kan hjælpe med en opskrift på
finker, hvor der kun bliver brugt de ting.

Venlig hilsen
Anne

Fra : mcloud

Dato : 20-10-05 10:19

Hej AM
Det er ethvert menneskes ret at have adgang til en god opskrift med finker
,her er min julefinkeopskrift pas godt på den:

2 svinehjerter, (Man bruger også nyrer og svinetunge ) kan undlades.
1 stor eller 2 små svinelever,
300 gram flæsk
salt og peberkorn
2 løg
3 laurbærblade.
1 stort surt æble
8-10 udblødte svesker
1-2 spsk eddike
sukker
mel
salt og peber

Hjerter og lever renses grundigt og skæres i mindre stykker sammen med
flæsket.
Småkoger i saltet vand med laurbærblade og 2-3 peberkorn i ca 1 time
eller
til kødet er mørt.

Afkøles og hakkes en gang gennem kødhakkeren sammen med 2 løg.

Der bages nu af lidt svinefedt og mel og suppen, en tyk sauce op,
der tilsættes kulør og smages til med eddike ,sukker og salt og peber .
Så kommes de hakkedede ingredienser i og det hele varmes godt igennem.

Serveres med groft rugbrød og et strint eddike og fedtegrever på toppen og
rødbeder.

mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 11:40

> [...]
> Så kommes de hakkedede ingredienser i og det hele varmes godt igennem.
>
> Serveres med groft rugbrød og et strint eddike og fedtegrever på toppen og

Hej mcloud

Jeg siger mange tak for din opskrift.Den må jeg så prøve at lave omkring
juletid.

Venlig hilsen
Anne