Træstammer
Fra : Hans - Henrik Skall

Dato : 16-10-05 22:31

Er der en der kan give en god opskrift på marcipanen til træstammer,
når jeg laver den bliver den lidt tør ( marcipan og flormelis )og svær at
rulle ud.

Regards / Med venlig hilsen

Hans - Henrik Skall
www.skalls.dk
www.haloo.dk

Fra : Max

Dato : 16-10-05 23:38

Hej

> Er der en der kan give en god opskrift på marcipanen til træstammer,
> når jeg laver den bliver den lidt tør ( marcipan og flormelis )og svær at
> rulle ud.

Brug ren marcipan og ikke andet.

Mvh Max

Fra : Nette

Dato : 17-10-05 22:04

"Hans - Henrik Skall"skrev

> Er der en der kan give en god opskrift på marcipanen til træstammer,
> når jeg laver den bliver den lidt tør ( marcipan og flormelis )og svær at
> rulle ud.

Du kan evt. ælte lidt past. æggehvide med. Men endelig ikke for meget.

Nette

Fra : Krumme

Dato : 18-10-05 16:34

"Hans - Henrik Skall" <skall@SPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en der kan give en god opskrift på marcipanen til træstammer,
> når jeg laver den bliver den lidt tør ( marcipan og flormelis )og svær at
> rulle ud.

Ren marcipan gerne kranse XX, flormelis og så en smule flydende sukker(kan
sgu ikke lige huske navnet)

Krumme
(ja jeg er bager)

Fra : Hans - Henrik Skall

Dato : 18-10-05 21:27

Tak til jer alle så prøver vi igen
Regards / Med venlig hilsen

Hans - Henrik Skall
www.skalls.dk
www.haloo.dk

Mvh Max

Nette

Krumme
(ja jeg er bager)

Fra : Nette

Dato : 19-10-05 10:54

"Krumme" skrev

> Ren marcipan gerne kranse XX, flormelis og så en smule flydende sukker(kan
> sgu ikke lige huske navnet)

Kan du sige GLUKOSE??

> Krumme
> (ja jeg er bager)

Fælt at glemme sådan et ord som bager.
Desuden er det ikke så nemt at købe glukose i supermarkedet, så oftest er
det nemmere at bruge past. æggehvide el. lidt vand. Glukose føjer også kun
endnu en sød smag til det i forvejen meget søde.

Nette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-10-05 10:58

Nette skrev:

> Desuden er det ikke så nemt at købe glukose i supermarkedet, så [...]

Det er blevet nemmere: <http://www.dessertcirkus.dk/Glukose>.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Nette

Dato : 19-10-05 13:46

"Klaus Alexander Seistrup" skrev

> Det er blevet nemmere: <http://www.dessertcirkus.dk/Glukose>.

Det ved jeg, men med prisen på vand/æggehvide og den lille bitte klat
glukose, man skal bruge til træstammer i hjemmet ( med mindre man
selvfølgelig laver til en hel vejfest), men jeg ikke det er besværet
værd.

Nette

Fra : Max

Dato : 19-10-05 12:19

Hej Nette

> Desuden er det ikke så nemt at købe glukose i supermarkedet, så oftest er

Nej, alle tror at druesukker og frugtsukker er det samme, så på
hylderne ligger der kun Dextrose. Jeg plejer at få Glukose fra
England, der ligger det i alle helsekostforretninger.

Mvh Max

Fra : Nette

Dato : 19-10-05 13:48

"Max" skrev

> Nej, alle tror at druesukker og frugtsukker er det samme, så på
> hylderne ligger der kun Dextrose. Jeg plejer at få Glukose fra
> England, der ligger det i alle helsekostforretninger.

Kan man ikke også få det i hobbyforretninger herhjemme efterhånden? Eller
hvad med apoteket? Der kunne man før i tiden få det, man lavede hjemmelavede
bolcher af.

Nette

Fra : Krumme

Dato : 20-10-05 18:49

)

> [...]
> det nemmere at bruge past. æggehvide el. lidt vand. Glukose føjer også kun
> endnu en sød smag til det i forvejen meget søde.

Sory Nette skal aldrig ske igen! vågnede faktisk i morges og kunne huske
ordet, men det er altså også nogle år siden jeg sidst stod i et bageri kl
0300 om morgenen og kørte en wienerdej

Hygge

Krumme

Fra : Nette

Dato : 20-10-05 20:19

"Krumme" skrev

> Sory Nette skal aldrig ske igen! vågnede faktisk i morges og kunne
huske
> ordet, men det er altså også nogle år siden jeg sidst stod i et bageri kl
> 0300 om morgenen og kørte en wienerdej

Lad det aldrig gentage sig! Fælt med den slags glemsomheder,- det minder en
om, man ikke er tyve mere.

Nette

Fra : BSL

Dato : 20-10-05 12:19

Det var da en frygtelig appetitvækkende tråd.
Jeg får meget lyst til at prøve at lave træstammer selv, men hvordan laves
fyldet?

Med venlig hilsen Birgitte