Restaurant i Århus??
Fra : Jette

Dato : 16-10-05 09:28

Vi er i Århus en aften og hvor bør man så spise? Jeg har læst om Rene
Knudsen på Ritz, er han stadig der? Min mand griner og siger Rene holder
efterårsferie med ungerne, så det er en anden, som laver klumper i sovsen og
brænder bøffen. Der lå for mange år siden en italiensk restaurant ved vandet
med en stenovn til pizza og lavasten til bøfferne. Findes den stadig? Gode
råd ønskes, blot må det ikke være alt for dyrt. Hilsen Kalundborg-jyden.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 16-10-05 13:07

Jette <sussex25@hotmail.com> skrev:
> [...]
>en anden, som laver klumper i sovsen og
>brænder bøffen. Der lå for mange år
>siden en italiensk restaurant ved vandet

Ja, Rene er der stadig, men det er dyrt og ikke overbevisende.
Restaurant Italia, som du henviser til, er der stadig, med samme
gode mad og til yders rimelige priser.
TPB

Fra : JS

Dato : 17-10-05 08:26

"Thomas Peter Bitsch (slet IW8J6)" <tpbknorr@IW8J6post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11294646230.966745691534218@dtext.news.tele.dk...

> Ja, Rene er der stadig, men det er dyrt og ikke overbevisende.
> Restaurant Italia, som du henviser til, er der stadig, med samme
> gode mad og til yders rimelige priser.

Min egen oplevelse (for et år siden) og seneste anmeldelser (kan ikke huske
hvor) giver Italia absolut bundkarakter. Da jeg selv spiste dernede sidste
efterår en lørdag aften var det helt galt. Vi var to der bestilte det samme.
Den ene tallerken havde stort set ingen sovs mens den anden svømmede i sovs,
således at man skulle fiske efter bøf og gariniture. Der var umemneskeligt
varmt derinde, så man sad og hev efter vejret. Hver gang jeg løftede min
gaffelhånd kom jeg enten i karambolage med ham ved nabobordet eller med en
tjener fordi at bordene stod MEGET tæt. Betjeningen var uhøflig (og jeg er
normalt meget overbærende hvis der er travlt i restauranten). Vi slugte
vores mad og skyndte os et andet sted hen hvor vi kunne trække vejret og
høre hinanden.

Men jeg glæder mig da til at høre om det er blevet bedre, hvis du alligevel
vælger at prøve Italia.

Fra : Jette

Dato : 19-10-05 17:26

Vi nåede en færge tidligere, så det blev hverken Rene eller Italia. Til
gengæld laver jeg i dag en Rene-opskrift. Griseruller med vinblade og feta
samt en oliven/rucolasauce. Hermed har jeg vel sparet den første 500-mand.
Tak for hjælpen. Hilsen Jette