Forsøg med cognac - hvornår er det GODT? -~
Fra : Troels Henriksen

Dato : 14-10-05 16:57

I min tråd "Inspireret af Cognac + spørgsmål om holdbarhed på
marmelade" d. 22 august skrev jeg om
marmeladen LYKSALIGHEDER og anvendelse i DRINKS. Hvis billig cognac
skal gøres sjov kan marmelade tilsættes lærte
jeg af Bo Warming og tog ideen til mig.

Den som går i de stores fodspor, begynder snart at halte,
lyder GAMMELKEDT ordsprog.

Marmalade og cognakken var god men blev tastaturets banemand.

Hvis formål at være fuld kan man drikke TEENAGEPOPULÆRE screwdrivers
hvor bismag af BILLIG vodka skjules
af appelsinjuice og skylles let og uskyldigt ned. Men ønskes at gøre
billig cognac (fra fx ALDI) likøragtig
hældes den op i marmeladeglas og drikkes deraf. Jo længere den
trækker, jo mere likøragtig.

Jeg brugte en økologisk, organisk (Hvad er forskellen? Fine ord
opfundet af højtbetalte reklamefolk med markedstække
forøger salgsværdi og giver kejserens nye klæder-effekt)
citronmarmelade.

Jeg experimenterede med forskellige trækketider så vel som cognac
DIREKTE i marmeladeglas kontra cognac og
marmelade portionsanrettet i flotte longdrink glas. Begge metoder kan
med fordel benyttes. Måske man bør variere
marmeladeekstraktet. Hvis marmelader er med FRUGTstykker og ikke
børnevenlige tuber med gennemhakkede bær
(REKLAMELØGN?) i plastikflaske kan ekstraktet med fordel dekanteres
før drikning. Om syltede citronstykker i
drinks er velsmagende er en SMAGSSAG.

Da jeg vågnede næste morgen var cognacflasken tom men desværre var
mit tastatur fedtet ind i marmelade.
Dyr lektier med NYTTIG forskning.

Reaktioner og personlige forsøgsbeskrivelser modtages.

Oplæg til debat!

Troels Henriksen.

There is no difference between someone who eats too little and sees
Heaven and someone who drinks too much and sees snakes
Bertrand Russell

O, the better, sir; for he that drinks all night, and is hanged betimes
in the morning, may sleep the sounder all the next day
William Shakespeare

At the third cup, wine drinks the man
Hokekyo Sho quotes

May you - Work like you don't need the money, love like you've never
been hurt, dance like no-one is watching, screw like it's being filmed,
and drink like a true Irishman
Ukendt

If you can't solve their problems with therapy, solve them with
drinking"
Ukendt

A drink a day keeps the shrink away
Edward Abbey

Tell me what brand of whiskey that Grant drinks. I would like to send a
barrel of it to my other generals.
Abraham Lincoln

The problem with the world is that everyone is a few drinks behind.
Humphrey Bogart

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-05 20:25

"Troels Henriksen" <troelshenriksen@mailinator.com> wrote in message
[...]

snip
--------------------
BWokt05: Old English Breakfast Jam (Aldi-spotvare) er så god at blande
i Aldis slavecognac som Grand Marnier er

Men gul Gajol shot er også god mix med billigcognac 1:1

Jeg mener at Amarone rødvin er så hedvinsagtig at den ikke er til mad,
og derfor er der intet plebejeragtigt ved at mixe den med lidt vodka
eller gin (som ikke er for enebæret - fx Tanquerey eller Plymouth.
Eller billig cognac

Folk på Nørrebro er på overførselsindkomst og er man lidt klunser, så
støder man ofte på halvfulde flasker med dyr spirituosa - hvad kommer
let, går let.
Forleden fandt min søn en fin, fin fransk XO cognac i glasslebet flad
flaske - halvt fuld. Jeg synes ikke at den var så god som De Luze og
Remy MArtin, -
- de eneste jeg finder bedre end Aldis-
- Luze er blomstret, Remy er egetræet på fornem kompliceret måde.

MArtell og Courvoisier er kun lidt bedre end de billige og Normandie.

Hvor har de gode tastaturer ?
( - jeg slider mange, uden at hælde sukkerklister i dem - hvilket dog
let kan repareres med vand + vand + vand, mens tastaturet ikke er
tilsluttet - og så tørring på varmeapparatet)

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 16-10-05 00:18

Troels Henriksen <troelshenriksen@mailinator.com> skrev:

>Hvis formål at være fuld kan man
>drikke TEENAGEPOPULÆRE screwdrivers
>hvor bismag af BILLIG vodka skjules
>af appelsinjuice og skylles let og
>uskyldigt ned.

"Hvis formål at være fuld..." - det var en klassisk Bo Warming-
formulering. Så mangler vi bare 500 citater bagefter...

>There is no difference between
>someone who eats too little and bla bla bla

og de kom så her.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-05 03:29

"Jørn Ibsen (slet R4FGH)" <j-ibsen@R4FGHget2net.dk> wrote in message

> "Hvis formål at være fuld..." - det var en klassisk Bo Warming-
> formulering. Så mangler vi bare 500 citater bagefter...

> og de kom så her.

Jørn Ibsen har jeg vist aldrig gjort noget, men han er meget ivrig
efter at opdigte noget negativt ved hvad jeg skriver.

At føje citater til mail, var måske spam i de langsomme modemmers tid.

Kan nogen se noget asocialt ved det idag?

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-05 12:36

> At føje citater til mail, var måske spam i de langsomme modemmers tid.
>
> Kan nogen se noget asocialt ved det idag?

Ja, og det har du fået at vide igen og igen. DU kan ikke se noget asocialt i
det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-05 13:15

> Ja, og det har du fået at vide igen og igen. DU kan ikke se noget
> asocialt i det.

"Asocialt" har klang af noget der fysisk beskadiger eller stjæler
andres tid.
Hvis du vil kalde folks uenighed med dig for "asocial" så er det også
asocialt at gå med skjorte og bukser, der ikke matcher efter din smag,
så du får ondt i øjnene og sover dårligt om natten, fordi du ikke har
magt til at ensrette andre.

Muskuløse Jens Bruuns tilsagn om at komme og snakke med en besætter,
der havde erobret øverste del af mit hus, var asocialt ved at give håb
om assistance, men at vise sig at være narrefisse, ved at han ikke
ringede og fulgte op på løftet. No big deal - fogedrettens jurists
hån-latter da jeg foreslog at bede politiet om hjælp, fik mig til at
ringe til politiet og smøre tykt på og gøre fogedrettens ord til
skamme, så jeg fik ikke brug for Jens Bruuns løfte.

Kan nogen forklare hvor meget man kan skade ved at dele af hvad man
poster opleves som OT af nogle? Jens Bruun har aldrig forsøgt.

På dk.videnskab har folk forstand på modemmer og et stort consensus
mener som jeg, at OT og killfilter er uinteressante med nutidig
teknologi

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-05 13:24

> [...]
> der havde erobret øverste del af mit hus, var asocialt ved at give håb
> om assistance, men at vise sig at være narrefisse, ved at han ikke

Tja, du fik jo tilsyneladende problemet løst inden. Jeg afgiver sjældent
løfter, jeg ikke har til sinds at efterleve. Jeg har dog et liv ved siden af
mine skriverier på usenet, så forsøg på afhjælpning af dine problemer med
din besætter stod ikke aller´-øverst på min "to-do"-liste. Du plejer nok at
kunne finde ud at at skrive en personlig email, hvis du finder det
nødvendigt med direkte kontakt, så havde du haft behov for min øjeblikkelige
assistance, kunne du have skrevet til mig.

Fino. Så er alle jo tilfredse.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-05 15:39

> [...]
> personlig email, hvis du finder det nødvendigt med direkte kontakt,
> så havde du haft behov for min øjeblikkelige assistance, kunne du

Ja, politiets reaktion var en positiv overraskelse.
Og at jeg associerer til tilsagn, der var ubrugeligt, er på ingen måde
udtryk for forurettethed eller rethaveriskhed, sføli.
At du har andre prioriteter, overrasker ingen.

Jeg mener dog at hvis man vil hjælpe "en mand i nød" som jeg var da du
svarede med tilsagn om at tage en snak med den kriminelle, så mailer
man sit telefonnummer eller ringer, for aftale af tid, hvor alle 3
parter er på adressen samtidig, er for bøvlet pr email. Som sagt, no
big deal

Mit motiv til at bringe bagatellen op, er især nysgerrighed efter
hvorfor ikke flere som jeg spreder deres telefonnummer og lader
tlf-snak supplere den fine mail-dialog

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-05 17:11

> Mit motiv til at bringe bagatellen op, er især nysgerrighed efter
> hvorfor ikke flere som jeg spreder deres telefonnummer og lader
> tlf-snak supplere den fine mail-dialog

Ikke alle bryder sig om uopfordrede telefonopkald.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-05 20:32

> Ikke alle bryder sig om uopfordrede telefonopkald.

På venskabelige usenetklubber som denne, bør man kunne sige "der må
ringes den dag kl X til Y", og hvis en opringer siger "Har du
vis-nummer, så noter ikke nummeret" og jeg tror ikke, at nogen
risikerer telefon-terror.

De usenettere jeg har ringet sammen med eller som har besøgt mig, har
i hovedsagen fundet at internet-skrift får tilføjet ny dimension ved
at stemme-lyd og møde en sjælden gang tilføjes

BW, 35861000

Fra : Vidal

Dato : 16-10-05 21:04

Bo Warming wrote:

> De usenettere jeg har ringet sammen med eller som har besøgt mig, har i
> hovedsagen fundet at internet-skrift får tilføjet ny dimension ved at
> stemme-lyd og møde en sjælden gang tilføjes

Når folk ikke gider besøge dig eller ringe med dig,
kan det måske skyldes, du med stor fryd viderebringer,
det folk har fortalt dig i en formodet privat snak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-05 01:14

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Når folk ikke gider besøge dig eller ringe med dig,
> kan det måske skyldes, du med stor fryd viderebringer,
> det folk har fortalt dig i en formodet privat snak.

Der eksisterer den mulighed, at en person - fx Rasmus Pinderup
Underberg - siger før et af sine besøg her, at han skammer sig ved at
have været på venlig fod med en jøde, så han må have forsikring om at
besøget og alt han siger, bliver hemmeligholdt.
Det ville jeg selvfølgelig respektere og overholde.
Og hvis Anders Peter Johnsen før en brainstorming bevægede sig ind på
private diskretionskrævende emner, som ikke før var åbenbaret på
usenet, spurgte "Kan du holde på en hemmelighed?,
Så kan jeg det.
Men vær præcis om hvilket problem , ´du fantaserer om. Hav ikke så
lave tanker om dine medmennesker, at du mistænker dem for dobbelthed -
eller mig for løftebrud eller manglende situationsfornemmelse.
Heldigvis er holdningen udbredt, at sandhed tåler dagens lys,
Jeg er oftest hjemme og siger aldrig "ring først før du kommer", for
at rydde op først, sådan som flere af mine børns mødre har lagt vægt
på, er ikke mig. Men varskos jeg om besøg, kan jeg repetere indlæg og
lægge hjernen i de rette folder, så jeg husker at få snakket med
vedkommende om de emner, der har været mellem os, og som med fordel
kan suppleres med ikke-digitaliseret verbal spontan-pingpong.

Som Gandhi-ordene BekæmpSynd-ejSynder hedder på fodbold-dansk, "Gå
efter bolden, ikke efter manden". Er du uenig?

Fra : Vidal

Dato : 17-10-05 07:54

Bo Warming wrote:

> [...]
> have været på venlig fod med en jøde, så han må have forsikring om at
> besøget og alt han siger, bliver hemmeligholdt.

Hehe, interessant eksempel.

> [...]
> private diskretionskrævende emner, som ikke før var åbenbaret på
> usenet, spurgte "Kan du holde på en hemmelighed?,

Så før man indleder en samtale med dig, skal man spørge,
om du kan holde på en hemmelighed?

> Men vær præcis om hvilket problem , ´du fantaserer om. Hav ikke så
> lave tanker om dine medmennesker, at du mistænker dem for dobbelthed -
> eller mig for løftebrud eller manglende situationsfornemmelse.

Jeg ved jo, du ønsker personlig kontakt, derfor ville jeg,
som altid med dig, gerne give et godt råd.

> Som Gandhi-ordene BekæmpSynd-ejSynder hedder på fodbold-dansk, "Gå
> efter bolden, ikke efter manden". Er du uenig?

Næ, men set ud fra dine indlæg, synes du ikke selv specielt enig
med tankegangen. Og i god warmingsk stil, hvordan skelne mellem
ord og mand?

Er du ikke det, du siger?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-05 10:17

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
Bo Warming wrote:
> [...]

BW: Jeg har sgu ikke udtrykt "fryd", du hallucinerer. Som så mange gør
her på internettet, extremist-tossernes tumleplads.

> [...]
> at
> besøget og alt han siger, bliver hemmeligholdt.

BW: Ja, man skal bruge fantasien.
Selvfølgelig er netop Rasmus Pinderup Underberg højt hævet over sådant
fnidder, derfor tør jeg smide hans tilfældigt valgte navn ind i en
case

> [...]
> usenet, spurgte "Kan du holde på en hemmelighed?,
> Så kan jeg det.

Så før man indleder en samtale med dig, skal man spørge,

BW: Immanuel Kant mente at hvis din ven på flugt fra røvere gemmer sig
i dit hus, og røverne spør "er han her" så er ærlighedsprincippet så
vigtigt for menneskeheden at du skal sige "ja" - løgn er moralsk
fallit.

Jeg mener man skal være flexibel og bruge situationsfornemmelse og
ofte fremgår det af sammenhæng om en betroet hemmelighed er dækket af
underforstået tavshedspligt. Ring hvis du har noget på hjerte, hvor
der skal kredses lidt om sagen, før du tør åbne dig

> [...]

Jeg ved jo, du ønsker personlig kontakt, derfor ville jeg,
som altid med dig, gerne give et godt råd.

BW: Ikke personlig kontakt for at flygte fra ensomhed. Men fordi vi
leger i et spændende nyt internetmedie og bør udvikle det til sundt
sandhedssøgende, verdensforbedrende, hyggeligt sjovt redskab. Og hvad
er risiko ved de telefoniske vibrationers supplement?
Tror du jeg ringer om natten og stønner erotisk?
BW 35861000

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-05 09:16

> Jeg mener man skal være flexibel og bruge situationsfornemmelse og
> ofte fremgår det af sammenhæng om en betroet hemmelighed er dækket af
> underforstået tavshedspligt.

Tja, men nu er det ikke givet, din situationsfornemmelse svarer helt til
andres, vel? Jeg har flere konkrete tilfælde, hvor du har offentliggjort
informationer af privat karakter om andre på usenet, som de berørte personer
ikke brød sig om, bl.a. undertegnede. Så noget tyder på, du ikke har helt
samme opfattelse af, hvad man viderebringer, og hvad man holder for sig
selv.

> Tror du jeg ringer om natten og stønner erotisk?

Du hart i hvert fald ringet uopfordret til bl.a. Per Vadmand. Sådan noget
skræmmer, selvom du ikke kan sætte dig ind i hvorfor.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-05 10:49

> [...]
> noget tyder på, du ikke har helt samme opfattelse af, hvad man
> viderebringer, og hvad man holder for sig selv.

Er tanken strejfet dig, at klynkere elsker at tage på vej, selvom
ingen skade er sket?
Vær lidt præcis om hvad du skammer dig over, og som du åbenbarede ved
dds festen, og jeg videregav?
Din statur? Hvor du var ansat ?(hvor en svipser skete, men jeg kan
ikke forestille mig at en usenetter incl mig ville videregive noget
problematisk, og at du ikke giver konkrete eksempler, bekræfter den
teori.)
En snes andre har videregivet om mig, hvad de klart håbede ville
såre - jeg er jo usenets chikanerede jøde men er ikke klynker - , og
alt er jeg ligeglad med. Vi er ikke ens. Men folk kan jo sige fra,
hvad de ønsker hemmeligholdt - så sker det nok altid
Chikanøst inviteredes til ny dss fest og jeg cyklede langt til den, og
så havde man ikke gidet aflyse - det kalder jeg et million gange
større problem end det fnidder du har ondt af, men skammer dig ved at
være præcis om.

> Du har i hvert fald ringet uopfordret til bl.a. Per Vadmand. Sådan
> noget skræmmer, selvom du ikke kan sætte dig ind i hvorfor.

Der skal ikke meget til at _skræmme_ lille svage dig?
Vadmand liv stjal jeg et minut af ved opringning midt på dagen.
Er man OCD-fobisk og ser problem i sådan kort opringning, kan man få
hemmeligt nummer. Jeg tror han var henrykt over min opringing. Han har
aldrig evnet at imødegå argumenter - men nu havde han noget på mig.

Jeg forstår ikke at man tilbyder at tage en snak med en besværlig
person, og så intet mener med det, ved ikke at meddele telefonnummer
og træffetider

Der er noget sært og falsk ved at bruge megen tid på klubsamvær
digitalt, og så ikke ønske at kortvarigt en enkelt gang at sige "hej"
og høre meddebatørs stemme. At så mange bruger falsk navn, tyder også
på alvorlige psykiske problemer.
At komme hinanden ved, er billigt og rart - og forklar hvilken værst
tænkelig risiko , der kan frygtes?

Fra : XXX

Dato : 19-10-05 23:17

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:Px35f.12474$Dk6.8634
@fe21.usenetserver.com:

> At så mange bruger falsk navn, tyder også på alvorlige psykiske
> problemer.

Pjat!

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-05 23:39

"XXX" <not@this.level> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:Px35f.12474$Dk6.8634
> @fe21.usenetserver.com:

> Pjat!

Jeg har aldrig hørt om at det gav problemer at være ærlig med sit navn
i debat.
Man skal stå ved sandheden.

Dobbeltmoralske folk uden integritet kan måske have job, hvor chefen
ikke må vide hvad de mener politisk. Det vil jeg kalde et problem.
Folk som Jens Bruun der har fast job og alligevel ikke vælger
anonymiteten, er eksempel til efterfølgelse for alle.

Fra : Vidal

Dato : 17-10-05 12:34

Bo Warming wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> Bo Warming wrote:

Vidal:
> [...]
> i dit hus, og røverne spør "er han her" så er ærlighedsprincippet så
> vigtigt for menneskeheden at du skal sige "ja" - løgn er moralsk

Så ved man jo, hvad man kan forvente sig af dig. Der afviger
min principper helt sikkert fra dine.

> [...]
> underforstået tavshedspligt. Ring hvis du har noget på hjerte, hvor
> der skal kredses lidt om sagen, før du tør åbne dig

He he. Du skal nok få besked over en af nyhedsgrupperne.

> [...]
> er risiko ved de telefoniske vibrationers supplement?
> Tror du jeg ringer om natten og stønner erotisk?

Det har jeg ingen ide om. Om natten efter 12 har du
jo berettet, hvad du bruger tiden til, nu du har fået
kabeltv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-05 13:21

Bo Warming wrote:
> [...]
> fallit.

Så ved man jo, hvad man kan forvente sig af dig. Der afviger

BW: Kants principper er, som jeg skriver, netop IKKE mine

> [...]
> der skal kredses lidt om sagen, før du tør åbne dig

He he. Du skal nok få besked over en af nyhedsgrupperne.

BW: Men du evner ikke at berette hvad du frygter ved at jeg har hørt
din stemme i tlf?

> [...]

Det har jeg ingen ide om. Om natten efter 12 har du
jo berettet, hvad du bruger tiden til, nu du har fået

Min del af Nørrebro fik kabel-TV i 1988 og CNN var det vigtigste nye
for mig, nogle år
Da midnatsporn kom på banen ca 1999 skrev jeg om det på dss.
"Private blue" var forbedring men keder mig idag lige så meget som
Københavner Kanalen

Hvad vedkommer det den hæmning, som du ikke evner at sætte ord på,
vedr at tale i telefon med meddebatører?