efterårs gryderet
Fra : mig28

Dato : 13-10-05 09:32

Hej
jeg leder efter en opskrift på en rigtig lækker gryderet, der måske skal
stå og simre længe..gerne med gode efterårsgrønsager og masser af smag.
Har I et bud ?

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 13-10-05 10:03

mig28 wrote:
> Hej
> jeg leder efter en opskrift på en rigtig lækker gryderet, der måske
> skal stå og simre længe..gerne med gode efterårsgrønsager og masser
> af smag. Har I et bud ?

Osso buco?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Mus

Dato : 13-10-05 12:18

"mig28" <mig28@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg leder efter en opskrift på en rigtig lækker gryderet, der måske skal
> stå og simre længe..gerne med gode efterårsgrønsager og masser af smag.
> Har I et bud ?

Lam i hvidkål
Chili con carne

LN

Fra : mcloud

Dato : 13-10-05 12:41

Hej mig28

Min klare favorit efterårsgryde er Bouef Bourguignon og her er min
opskrift:

ca 1-1,5 kg godt mørt oksekød-bov ,inderlår eller klump
4-5 tykke skiver ca 1,5 cm , saltet flæsk-Bacon kan bruges -det giver
lidt
røget smag
100 gr smør
6 skalotteløg
3 fed hvidløg groft hakket
110 gr mel
6 dl rødvin ( Bourgogne )
7 dl god oksebouillon
4 laurbærblade
4 kviste timian
4 spsk koncentreret tomatpure
Salt og peber
250 gr små champignoner
200 gr skalotteløg eller perleløg
3 spsk hakket persille

Skær oksekødet i terninger og flæsket i meget små terninger.
Varm en gryde op ( helst en jerngryde ) og brun flæsketerningerne heri og
tag dem op.
Brun oksekødet og tag også det op.Kom evt. lidt smør i gryden ,hvis der
ikke
er fedtstof nok.
Hak de 6 skallotteløg og hvidløg og brun dem. Læg flæsk og oksekød
tilbage
i gryden,
drys melet over og rør det sammen og spæd med rødvin og bouillonen.
Tilsæt laurbærblade, timian, tomatpure,peberkorn, salt og peber.
Læg låg på og lad retten simre ved svag varme i ca 1 1/2 time eller til
kødet er meget mørt.
Tilsæt de hele skalotteløg 15 minutter før retten skal serveres og
champignonerne 5 minutter før retten skal serveres.
Serveres rygende varm og drysses med friskhakket persille lige før
servering.
En god kartoffelmos er perfekt til retten.

mvh mcloud

Fra : svend andersen

Dato : 14-10-05 12:21

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> Hej mig28
>
> Min klare favorit efterårsgryde er Bouef Bourguignon og her er min
> opskrift:
>
> ca 1-1,5 kg godt mørt oksekød-bov ,inderlår eller klump

Den bedste Bouef Bourguignon får du hvis du bruger oksetykkam, som koster
det samme som oksebov.

Svend

Få julefrokosten leveret lige til døren med

http://buffetmad.dk/