Ideer til champignoner.
Fra : Daniel og Stine

Dato : 11-10-05 13:24

Faldt over en pakke store dejlige champignoner nede i fakta i dag, og
ja, her i vestbyen er det ikke tit de fåes så fine og store (smagen skal
vi ikke komme for meget ind på endnu, har ikke sat tænderne i dem endnu,
og de er hovedsageligt også til min kæreste og hun spiser dem med øjene :D)

Men har i nogle ideer til dem, vil helst ikke til at dele dem og ende
med at kaste dem i en salat eller sammenkogt ret. De er så store og
flotte jeg helst vil bruge dem hele, tænkte på man kunne vende dem i
noget olie med bla. krydderier og så en tur i ovnen, som lidt tilbehør
på talkkernen til bøf bearnaise.

Fra : Max

Dato : 11-10-05 13:51

Hej Daniel

> noget olie med bla. krydderier og så en tur i ovnen, som lidt tilbehør
> på talkkernen til bøf bearnaise.

Bræk stilken af og skær den i stykker og steg dem med på panden,
fyld hætterne med revet ost og sæt dem på grillen til osten er
smeltet. Hvis du ikke kan grille må man kunne lave noget af
det samme i ovnen.

Mvh Max

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 11-10-05 16:28

"Daniel og Stine" <danielwj@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bla. krydderier og så en tur i ovnen, som lidt tilbehør på talkkernen til

Prøv at skære et kryds i (ikke så de flækker), fyld pikantost ned i
sprækken, vikkel et stykke bacon rundt om som holdes fast med en tandstik
(dyppet i vand, altså tandstikken og ind i ovnen. Mums det smager godt.

Linda

Fra : Inger

Dato : 11-10-05 18:33

Daniel og Stine wrote:
> [...]
> flotte jeg helst vil bruge dem hele, tænkte på man kunne vende dem i
> noget olie med bla. krydderier og så en tur i ovnen, som lidt tilbehør

Nu er det jo lidt sent, og du har sikkert lavet dine champignon. Så her
er min favorit - til næste gang

Jeg skærer stilken af og lægger dem i et ildfast fad. Pensler en anelse
olie på, derefter groft salt og til sidst provence-krydderi. (kan du
ikke lide dette, kan det jo erstattes af noget andet du kan lide). Ind i
ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter. Skal det være ekstra lækkert
skal der en skive bacon omkring. Men de er rigtig gode uden også.

Kanon godt til en god bøf...

Hilsen Inger

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-10-05 16:58

Man kan også som jeg gør nogen gange,
Lyn stegte hele svampe på en meget varm pande i noget olie. Man skal
konstant flytte på svampene så de får varme over det hele. Når de har været
på i ca. et minut presses hvidløg efter behov på og lad det stege så
hvidløget bliver svagt lyse brune og sprøde. Sluk for varmen og kom lidt
timian på. og fordel på tallerknerne.
mvh
torben