rødvin
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 20:12

Hvor længe kan en åbnet flaske rødvin holde sig?
og hvordan opbevares den bedst ?

Ps. Jeg har tænk mig at drikke et glas rødvin om dagen.

hilsen Jørgen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-05 20:38

Jorgen wrote:

> Hvor længe kan en åbnet flaske rødvin holde sig?
> og hvordan opbevares den bedst ?
>
> Ps. Jeg har tænk mig at drikke et glas rødvin om dagen.

Så bliver vinen i hvert fald ikke for gammel. Smid flasken med prop
eller anden lukning i køleskabet og skænk dit glas 15 minutter før, du
skal drikke det. Så kan den snildt holde sig.

For endnu længere holdbarhed kan man købe in bag-in-box vin med 3 liter
i vakuum. Det bruger vi en del herhjemme, og man kan efterhånden få
ganske gode vin inden for konceptet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt