/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Krigsfilm - Top 3
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 01:27

Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!

Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
i nogen bestemt rækkefølge :

1) Das Boot
2) Deer Hunter
3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)

Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke helt
derop.

Anders






 
 
Hans (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 20-09-05 02:08

Anders wrote:
> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at
> det fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
Enig. Et mesterværk.

Mine favoritter er:

Ørneborgen
Kelly's Helte
U-571
Saving Private Ryan
Behind Enemy Lines
Black Hawk Down
Pearl Harbor
IKE

Hans



Peter Heide (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 20-09-05 03:21

Hvad med :

Kubriks : "Paths of Glory"

"Apocalypse Now" ( Ikke Redux)

og den ældgamle : "All Quiet on the Western Front" fra 30'erne




Peter Knutsen (usene~ (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen (usene~


Dato : 20-09-05 14:42


Peter Heide wrote:
> Hvad med :
>
> Kubriks : "Paths of Glory"
>
> "Apocalypse Now" ( Ikke Redux)

Hvor store er forskellene egentlig mellem den oprindelige, og så
redux-udgaven?

> og den ældgamle : "All Quiet on the Western Front" fra 30'erne

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Bistroist (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Bistroist


Dato : 20-09-05 15:19

Peter Knutsen (usenet) wrote:

>
> Peter Heide wrote:
>
>> "Apocalypse Now" ( Ikke Redux)
>
>
> Hvor store er forskellene egentlig mellem den oprindelige, og så
> redux-udgaven?


Ikke uvæsentlige. Der er klappet omkring tre kvarter ekstra på, såvidt
jeg husker - hvoraf scenen hos franskmændene vel er den mest centrale
udvidelse.
Foretrækker nok selv Redux, men begge versioner er ganske glimrende.

--
*/*Beatrice, I love my phonograph, but you have broke my windin' chain
And you've taken my lovin', and give it to your other man
Now, we played it on the sofa, now, we played it 'side the wall
But my needles have got rusty, and it will not play at all*/*

Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 05:29

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!

Jeg må sige , at det er utrolig imponerende arbejde, når jeg kan holdes i
sofaen i 5 timer, uden at blive træt.

Så absolut en klassiker.

Top 5 i vilkårlig rækkefølge :

Das Boot
Der untergang
Ørneborgen
Saving private Ryan
We were soldiers

Mvh
Jan Rysz



Jens Bruun (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 20-09-05 22:21

"Rysz ( 8900 )" <rysz(snabela)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
news:432f9024$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

1. Saving Private Ryan
2. The Deer Hunter
3. The Longest Day

Jeg er sjældent blevet _så_ følelsesmæssigt påvirket af en film, som jeg
blev af Saving Private Ryan. Ekstrem realistisk (os med en soldaterfortid
kan med det samme - fra markørgraven på skydebanen - genkende lyden af
projektiler, der fløjter hen over hovedet), fremragende
skuespillerpræstationer, effektfuld filmet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/17/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Aragorn Elessar (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 20-09-05 08:13


"Anders" <no@no.no> wrote in message
news:432f5766$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set.
Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke
helt
> derop.
>
> Anders

Min liste:

Kelly's Heroes.
The Eagle Has Landed.
A Bridge Too Far.
Where Eagles Dare.
Guns Of Navarone.
Saving Private Ryan. (Det er mere scenerne end fortællingen...overpatriotisk
pladder...)
Dr. Strangelove.
Das Boot.
M*A*S*H.
Enemy At The Gates.
Stalingrad.
Full Metal Jacket.
Lawrence Of Arabia.
Catch 22.
Gallipoli.
When The Wind Blows.
Memphis Belle.
Pearl Harbour.
Schindler's List. (Samme som Saving Private Ryan...)

Ikke nødvendigvis i den rækkefølge.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der med skam må melde, at man ikke har set 'Ran' endnu...
--

=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================




Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 09:12

Der er allerede nævnt mange gode og for at forsætte kan der tilføjes:

Tora, tora, tora
Waterloo
Patton
Gladiator
Braveheart
Crimson tide
Den 3. mand
Taxi til Tobruk
Destination Tokyo
Exodus
Apache
Soldier blue
Danser med Ulve
Gettysburg
Modets røde kokarde
Den sidste samurai
Navarones kanoner
Den længste dag
They were expendable

og så den med opstillingen af et fælles amerikansk-canadisk elitekorps.
Jeg kan ikke lige huske navnet.

Mvh. Per



Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 09:27

....
og selvfølgelig også

Stalingrad

mvh. Per


Michael Westi (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 20-09-05 22:54


"Per, Frb." <Svar_hellere_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:432fc769$0$254$14726298@news.sunsite.dk...
> ...
> og selvfølgelig også
>
> Stalingrad
>
> mvh. Per
>

Og så må man ikke forglemme:
"The Big red one".

Mvh Michael



John Hinge (20-09-2005)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 20-09-05 09:28

On 20 sep 2005 Per, Frb. was heard to say:

> Der er allerede nævnt mange gode og for at forsætte kan der
> tilføjes:
>
> Tora, tora, tora

Oceaner bedre end Michael Bays forvanskning af samme emne..

Jeg vil gerne tilføje Fail Safe til listen af gode krigsfilm.
2000 udgaven er udmærket, det siges det at 1964 udgaven også er.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Niels Søndergaard (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 20-09-05 09:49

On 20 Sep 2005 08:27:32 GMT, John Hinge
<sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

>On 20 sep 2005 Per, Frb. was heard to say:
>
>> Der er allerede nævnt mange gode og for at forsætte kan der
>> tilføjes:
>>
>> Tora, tora, tora
>
>Oceaner bedre end Michael Bays forvanskning af samme emne..

Meget negativt kan siges om "Pearl Harbor", men selve angrebet er
fandeme flot lavet.

Og så er Kate Beckinsale jo med.

mvh
Niels Søndergaard

Michael Westi (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 20-09-05 22:52

>>>
>>> Tora, tora, tora
>>
>>Oceaner bedre end Michael Bays forvanskning af samme emne..
>
> Meget negativt kan siges om "Pearl Harbor", men selve angrebet er
> fandeme flot lavet.
>
> Og så er Kate Beckinsale jo med.
>
> mvh
> Niels Søndergaard

Ja, flot er det (ligeså Beckinsale ), men "From here to eternity", holder
100 i forhold til PH.

Mvh Michael



John Hinge (21-09-2005)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 21-09-05 12:00

On 20 sep 2005 Niels Søndergaard was heard to say:

> Meget negativt kan siges om "Pearl Harbor", men selve angrebet er
> fandeme flot lavet.
>
Jo, der har du ret.
Hvis man sorterer kraftigt i filmen, så står man tilbage med
cirka 45 minutters allerhelvedes flot krigsfilm og nogle
smukke stemningsscener med Kate..

> Og så er Kate Beckinsale jo med.
>
Ohja..

Men som helhed synes jeg Perl Harbor har mange mangler, enkeltscener
eller sekvenser er flotte, nogle endda superbt flotte, men det
forhindrer desværre ikke alt det pladder man også er indlagt til.

Men som nævnt, af andre gode krigsfilm :
Fail Safe.. kan anbefales..


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 21:51

Ja, ok...nu mente jeg krigsfilm på den dér "nutidige" og realistiske måde :
første og anden verdenskrig + Vietnam o. lign.

Men hvis vi går helt tilbage i historien og tager borgerkrigene,
middelalderkrigene, indianerkrigene, uafhængighedskrigene, missions-krigene
med o. lign
- Ja så er der naturligvis RIGTIG mange gode film.

Så er mine favoritter :

The Mission
Black Robe
Diktatoren (Chaplin)
Danser med ulve
Braveheart
Rob Roy
Jean d´arc
Gladiator
Conquest of paradise- 1492
Crimson Tide


- Jeg er desuden enig i at "Saving Private Ryan", "Thin Red Line",
"Schindlers List" og andre Spielberg-agtige holluwood film er "Flot" lavet,
men ALT for patriotiske of savlende. Altid er amerikanerne de store store
helte - og tyskerne o. lign. er ALLE sendt fra helvedes dyb - ingen
menneskelighed dér.
Alt for sort / hvidt og naivt.

Mvh,
Anders







"Per, Frb." <Svar_hellere_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:432fc3de$0$245$14726298@news.sunsite.dk...
> Der er allerede nævnt mange gode og for at forsætte kan der tilføjes:
>
> Tora, tora, tora
> Waterloo
> Patton
> Gladiator
> Braveheart
> Crimson tide
> Den 3. mand
> Taxi til Tobruk
> Destination Tokyo
> Exodus
> Apache
> Soldier blue
> Danser med Ulve
> Gettysburg
> Modets røde kokarde
> Den sidste samurai
> Navarones kanoner
> Den længste dag
> They were expendable
>
> og så den med opstillingen af et fælles amerikansk-canadisk elitekorps.
> Jeg kan ikke lige huske navnet.
>
> Mvh. Per
>
>



Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 22:00

- Og jeg glemte lige 2 af mine favorit-westerns :

Wyatt Earp (K. Costner)
A fistfull of Dollars (Clinten - Spaghetti)

-Anders



Mikkel Møldrup-Lakje~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 21-09-05 19:20

Anders wrote:
>
>
> - Jeg er desuden enig i at "Saving Private Ryan", "Thin Red Line",
> "Schindlers List" og andre Spielberg-agtige holluwood film er "Flot" lavet,
> men ALT for patriotiske of savlende. Altid er amerikanerne de store store
> helte - og tyskerne o. lign. er ALLE sendt fra helvedes dyb - ingen
> menneskelighed dér.
> Alt for sort / hvidt og naivt.

Også The Thin Red Line? Er det ikke en anti-krigsfilm?

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

David Rasmussen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-09-05 20:26

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
>
> Også The Thin Red Line? Er det ikke en anti-krigsfilm?
>

Er alle krigsfilm ikke det?

/David

Mikkel Moldrup-Lakje~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 21-09-05 21:40

David Rasmussen wrote:
> Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
>
>>
>> Også The Thin Red Line? Er det ikke en anti-krigsfilm?
>>
>
> Er alle krigsfilm ikke det?

???

For nu bare at tage et par af de værste:
Heartbreak Ridge
Green Berets

Krigspropaganda er der nok af.

Mikkel

Peter B. Juul (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-09-05 12:13

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:

> Aragorn_DK - der med skam må melde, at man ikke har set 'Ran' endnu...

Oh. Det er den der kriminal-trilogi, ikke? "Ran", "Hærværk" og "Drabet"?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og
I speak only 0}._.{0 rent juridisk må der være en forskel på
for myself. O/ \O de to ting" -Lars von Trier om Bush.

Peter G (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 20-09-05 19:45

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> Jeg vil gerne tilføje Fail Safe til listen af gode krigsfilm.
> 2000 udgaven er udmærket, det siges det at 1964 udgaven også er.

jeg har ikke set 2000 versionen, men 1964'ernen er meget god. Især var
jeg imponeret over en scene hvor de SKAL samarbejde med
russerne. Plus, det er interessant at se Walther Matthau i en dramatisk
og lettere usympatisk rolle.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Niels Søndergaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 21-09-05 16:58

On Tue, 20 Sep 2005 20:44:34 +0200, Peter G <peterg@despammed.com>
wrote:

>John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:
>
>> Jeg vil gerne tilføje Fail Safe til listen af gode krigsfilm.
>> 2000 udgaven er udmærket, det siges det at 1964 udgaven også er.
>
>jeg har ikke set 2000 versionen, men 1964'ernen er meget god. Især var
>jeg imponeret over en scene hvor de SKAL samarbejde med
>russerne. Plus, det er interessant at se Walther Matthau i en dramatisk
>og lettere usympatisk rolle.

Har du set "Charade"? Ikke en krigsfilm, men en af de første gange jeg
bed mærke i Matthau.

mvh
Niels Søndergaard

Peter G (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 22-09-05 15:30

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:


> Har du set "Charade"? Ikke en krigsfilm, men en af de første gange jeg
> bed mærke i Matthau.

Ja, men 'tonen' i "Charade" medfører at jeg ikke mener den rolle kan
sammenlignes med den alvor hans rolle i "Fail Safe" kræver.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Lars Hoffmann (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 20-09-05 09:07


Aragorn Elessar wrote:


> Aragorn_DK - der med skam må melde, at man ikke har set 'Ran' endnu...

Hos cd-wow har de den til billige penge


Aragorn Elessar (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 21-09-05 11:53


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:1127203622.294344.245550@o13g2000cwo.googlegroups.com...

Aragorn Elessar wrote:


>> Aragorn_DK - der med skam må melde, at man ikke har set 'Ran' endnu...

>Hos cd-wow har de den til billige penge

Kan den ikke lejes?
Jeg mener, der er sgu da ikke nogen mening i at give penge for en film man
ikke aner om man kan lide.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jim Andersen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-09-05 13:43

Aragorn Elessar wrote:
> Kan den ikke lejes?
> Jeg mener, der er sgu da ikke nogen mening i at give penge for en
> film man ikke aner om man kan lide.

Du kan da bare sælge den bagefter....

/jim



Mikkel Møldrup-Lakje~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 21-09-05 19:18

Aragorn Elessar wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> news:1127203622.294344.245550@o13g2000cwo.googlegroups.com...
>
> Aragorn Elessar wrote:
>
>
>
>>>Aragorn_DK - der med skam må melde, at man ikke har set 'Ran' endnu...
>
>
>>Hos cd-wow har de den til billige penge
>
>
> Kan den ikke lejes?
> Jeg mener, der er sgu da ikke nogen mening i at give penge for en film man
> ikke aner om man kan lide.

Jeg købte den hos Stereo Studio for 25 kr. TP har vist også haft den.
Har set den flere andre steder til 40. Den findes også i en bedre og
væsentligt bedre udgave, men jeg kan ikke lige huske hvad der er
forbedret -jeg tror det var et kommentarspor, der var lagt på, og et
program om tilblivelsen af filmen, en ret interessant historie.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Ole Kofoed (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Ole Kofoed


Dato : 22-09-05 10:46

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
....
> Den findes også i en bedre og
> væsentligt bedre udgave, men jeg kan ikke lige huske hvad der er
> forbedret -jeg tror det var et kommentarspor, der var lagt på, og et
> program om tilblivelsen af filmen, en ret interessant historie.

Criterion sender snart Ran på gaden i USA:

http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=316§ion=feature

Ellers er der her en sammenligning af forskellige udgivelser:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare11/ran.htm

Mvh.

Ole



Lars Hoffmann (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 20-09-05 09:38

Anders wrote:

> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :

For det meste vil jeg helst se nyere film, men lige præcis krigsfilm
er bedst når de er lidt ældre.

Hvis jeg skulle tvinges til at vælge tre favoritter ville det nok
være:

The Bridge on the River Kwai
Where eagles dare
All Quiet on the Western Front

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Mr. D (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 20-09-05 19:30


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1127205463.536354.191900@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Anders wrote:

> All Quiet on the Western Front

Jeg har lige skaffet mig 1979. Har ikke set den. Er 1930 udgaven bedre?

Simon



Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 09:41

On Tue, 20 Sep 2005 02:27:22 +0200, Anders wrote:

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)

Das Boot tager prisen, men den ene af de mange gange jeg har set den, var
med synkroniseret tale og det ødelagde hele filmen. Det skal naturligvis
være med tysk tale. Om man så vil have danske undertekster på, er jo op til
en selv.

Er jeg den eneste der eeeelsker pansergeneralen Patton? Den fik 8 Oscars i
sin tid.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 09:54

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> wrote in message
news:a7f2ijwd8d1q.1hvs4vxnij70s$.dlg@40tude.net...
>
> Er jeg den eneste der eeeelsker pansergeneralen Patton? Den fik 8
Oscars i
> sin tid.
>
Nej, jeg havde den også med på mit bidrag. Men jeg ærgrer mig over
at jeg glemte at skrive:

Die Brücke

selv om jeg havde slået den op i ordbogen for at få den bestemte artikel
korrekt.

Mvh. Per


Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 21:55

> Er jeg den eneste der eeeelsker pansergeneralen Patton? Den fik 8 Oscars i
> sin tid.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen


Fik "Das Boot" 8 Oscars??
- eller er det en anden film du snakker om?

Men ellers så synes jeg at ALLE i "Das Boot spiller helt fantastisk!

- Hovedrolleindehaveren "Herbert Grönemeyer" er desuden ét af Tysklands
allerstørste musik navne (eller var). Det er meget lyrik-baseret. Musikken
er meget "unik". Nærmest umulig at sætte etiket på. ...men det er da meget
sjovt at han også kan spille skuespil. Jeg ved ikke hvilke film han ellers
har været med i?

-Anders





Ukendt (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-05 22:46

On Tue, 20 Sep 2005 22:55:27 +0200, Anders wrote:

>> Er jeg den eneste der eeeelsker pansergeneralen Patton? Den fik 8 Oscars i
>> sin tid.

> Fik "Das Boot" 8 Oscars??
> - eller er det en anden film du snakker om?

Øhhh nej, det var Patton der fik 8 Oscars - ganske som du korrekt citerede
mig

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 22:48

> Øhhh nej, det var Patton der fik 8 Oscars - ganske som du korrekt citerede
> mig
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen



Nåh..øhh..ja

Das Boot skulle mindst have haft 12 oscars, men USA dyrker jo kun sig
selv....

-Anders



Niels Søndergaard (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 20-09-05 09:52

On Tue, 20 Sep 2005 02:27:22 +0200, "Anders" <no@no.no> wrote:

>Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
>fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
>non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
>Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
>i nogen bestemt rækkefølge :
>
>1) Das Boot
>2) Deer Hunter
>3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)

Salvador (min yndlings-Stone - tæt forfulgt af JFK)
Enemy at the Gates
Saving Private Ryan

mvh
Niels Søndergaard

Morbid Angel (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 20-09-05 11:53

On Tue, 20 Sep 2005 02:27:22 +0200, "Anders" <no@no.no> wrote:

>Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
>fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
>non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
>Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
>i nogen bestemt rækkefølge :
>
>1) Das Boot
>2) Deer Hunter
>3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
>Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
>Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke helt
>derop.
>
>Anders
>
>
>
>
Starship Troopers
A midnight clear
Zulu




Mvh


MA


Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Martin Møller (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 20-09-05 13:38

1) Band of Brothers (Selvom det er en serie)
2) Der Untergang (Bedste Hitler skuespiller hidtil)
3) Das Boot (En klassiker)


Med venlig hilsen

Martin Møller



Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 21:57


> 2) Der Untergang (Bedste Hitler skuespiller hidtil)


Helt klart!

-Den præstation kan aldrig blive overgået. Jeg vil ihvertfald nødig være
den der forsøger

-Anders







Martin Møller (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 21-09-05 12:25

Anders wrote:
>> 2) Der Untergang (Bedste Hitler skuespiller hidtil)
>
>
> Helt klart!
>
> -Den præstation kan aldrig blive overgået. Jeg vil ihvertfald nødig
> være den der forsøger

Det er jo en ren oskar præstation. En skam filmen blev så forbigået som den
gjorde ved oskarnomineringen.

Med venlig hilsen

Martin Møller



Jesper (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 20-09-05 17:06

Anders <no@no.no> wrote:

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke helt
> derop.
>
> Anders

Go Tell the Spartans
Black Hawk Down
Das Boot
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Thomas Hansen (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 20-09-05 19:46

On Tue, 20 Sep 2005 02:27:22 +0200, Anders <no@no.no> wrote:

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set.
> Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke
> helt
> derop.
>
> Anders
>
>

Hej
Det er jo lidt svært der er lavet mange gode krigsfilm. Der er meget stor
forskel på dem selv om de omhandler emnet krig.
Min egen liste er
1:The Beast of War
http://www.imdb.com/title/tt0094716/
2:Stalingrad
http://www.imdb.com/title/tt0108211/
3:Guns Of Navarone
http://www.imdb.com/title/tt0054953/

Men der ligger rigtig mange lige derunder.
Deer Hunter og Det beskidte dusin ligger meget tæt på toppen.

/Thomas

Kim Roos (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Roos


Dato : 20-09-05 21:05


"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:432f5766$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set.
> Ikke i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke
> helt derop.
>
> Anders
>
>
>
>
>

Hej

Jeg kan nu godt lide de krigs "stor"-film man lavede i 60'erne og 70'erne:

Battle of Britain
Battle of the bulge (kan man få den i DK?)
Patton
A bridge too far
Longest Day
Kelly's Helte

Især Battle of Britain synes jeg er godt lavet, når man tager i betragtning
at den er lavet i 1969. Og så taler englænderne engelsk, tyskerne tysk og
polakerne polsk

Udover det kunne man dengang godt lave nogle rigtig flotte slagscener uden
at kører dem igennem en computer

Hilsen Kim



Anders (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 20-09-05 21:59


>
> Især Battle of Britain synes jeg er godt lavet, når man tager i
> betragtning at den er lavet i 1969. Og så taler englænderne engelsk,
> tyskerne tysk og polakerne polsk


Ja, det er rigtig fedt når en instruktør kan finde ud af at lade
skuespillerne tale det sprog de rent faktisk taler iflg. de historiske
fakta.
- Det giver altid en langt mere realistisk følelse og intimitet.

-Anders



Donna (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Donna


Dato : 20-09-05 23:14

Der er nævnt mange gode (og RIGTIG gode) film - bare PLEASE at der ikke er
nogen der nævner f.eks. The Patriot (m. Mel Gibson)....!!!! Mage til en
gang selv-savlende amerikansk patriotisme....og så er Gibson endda
australier....og jeg halvt amerikaner...... :) Men der kunne selvfølgelig
nævnes mange fler af samme skuffe. Men når man nu er the greatest country
on Earth så er det jo selvfølgelig også lidt svært at få armene ned.
Donna.



Aragorn Elessar (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 21-09-05 11:55


"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> wrote in message
news:433089a5$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Der er nævnt mange gode (og RIGTIG gode) film - bare PLEASE at der ikke er
> nogen der nævner f.eks. The Patriot (m. Mel Gibson)....!!!! Mage til en
> gang selv-savlende amerikansk patriotisme....og så er Gibson endda
> australier....og jeg halvt amerikaner...... :) Men der kunne selvfølgelig
> nævnes mange fler af samme skuffe. Men når man nu er the greatest country
> on Earth så er det jo selvfølgelig også lidt svært at få armene ned.
> Donna.

Nix.
Han er født i New York, så vidt jeg husker.
Bortset fra det, så er skurken (spillet af Jason Isaacs) i den film da noget
så herligt øretæveindbydende!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Thomas S (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 21-09-05 16:50

On Wed, 21 Sep 2005 12:55:13 +0200, "Aragorn Elessar"
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

>> og så er Gibson endda
>> australier....
>
>Nix.
>Han er født i New York, så vidt jeg husker.

Men af en australsk mor, og han er vokset op i New South Wales,
Australien, og kom først (tilbage) til USA i 1984, så jeg synes da nok
han tæller som australier.

--
mvh

Thomas S

Mr. D (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 21-09-05 18:55


"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:432f5766$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!

Nej, med "R", som i:

Red Scorpion
Rambo II
Rambo III
Rambo IV
Rambo V
Rambo VI
Rambo VII
Rambo VIII
Rambo IX
Rambo X
Return of the StreetFighter

OK??

Simon



Silver (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 21-09-05 19:03

> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set.
Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :

1) Letters home from Vietnam
2) Platoon
3) Stalingrad
2) Hamburger Hill




klaro@mailcircuit.co~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : klaro@mailcircuit.co~


Dato : 21-09-05 19:47

Så tager jeg Platoon med , sammen med :

BAT*21
Navarones Kanoner
Drengene fra Sankt Petri

Øh er Deer Hunter i øvrigt ikke en "efter krigen film" ?


Anders (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 21-09-05 21:34


Øh er Deer Hunter i øvrigt ikke en "efter krigen film" ?

*****************

- Nej, der er da en del krigscener og fangelejr-scener...,
Desuden bliver Russisk Roulette heller adrig det samme igen efter man har
set den!

-Anders




Mikkel Moldrup-Lakje~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 21-09-05 21:57

Anders wrote:
> Øh er Deer Hunter i øvrigt ikke en "efter krigen film" ?
>
> *****************
>
> - Nej, der er da en del krigscener og fangelejr-scener...,
> Desuden bliver Russisk Roulette heller adrig det samme igen efter man har
> set den!

Nej, jeg tænker også på den film, hver gang jeg trykker på aftrækkeren...

Mikkel
--
Gør et filmkup - aktuelle tilbud på spanske dvd'er
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

digi (22-09-2005)
Kommentar
Fra : digi


Dato : 22-09-05 00:43




#1. The longest Day ( ingen over, ingen ved siden af)

#2. Ørneborgen

#3. Ørnen er Landet

#4. Broen ved Arnheim

#5. Telemarkens Helte

#6. U-571

#7. Das Boot

#8. Stalingrad



High WW2 Drama

#1. The Pianist

#2. Schindler's List

#3. Der Untergang

#4. "Holocaust" (Tv mini serie)

#5. The Grey Zone



Zeki (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-09-05 19:17

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:432f5766$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

- Ørkenkrigens Helte
- Den femte offensiv
- De vilde gæs
- Ørneborgen
- Dommedag Nu

Mvh
Zeki



Zeki (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 23-09-05 19:24

Argh...glemte lige en anden vigtig favorit:

'Panserslaget ved Ardennerne' (Battle of the Bulge)



XXX (24-09-2005)
Kommentar
Fra : XXX


Dato : 24-09-05 00:49

X-No-Archive: YesJeg holder selv meget af den oversete Casualties of War (De
kaldte os helte).



Martin Sørensen (23-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-09-05 19:52

> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har
> set. Ikke i nogen bestemt rækkefølge :
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig
> ikke helt derop.

Full Metal Jacket er en af mine favoritter. Den og Dr. Strangelove er blandt
mine favoritter i krigsfilm. Jeg er ellers ikke så vild med Kubricks andre
film, men de to er jeg vild med.

Hvis miniserier også må tælles med, så kommer man heller ikke udenom Band of
Brothers (Kammerater i krig). Den er også helt klart værd at se, hvis man da
ikke allerede har set den.

--
signing off.. Martin Sørensen



Niels (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 26-09-05 02:40

Anders wrote:

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!
>
> Jeg kan nu endelig lave en top 3 over de bedste krigsfilm jeg har set. Ikke
> i nogen bestemt rækkefølge :
>
> 1) Das Boot
> 2) Deer Hunter
> 3) Der Untergang (måske ikke en "rigtig" krigsfilm, men næsten)
>
> Konklusion : En god krigsfilm starter altid med bogstavet "D" ...!
> Beklager at "Platoon" ikke er med på listen, men den når iflg. mig ikke helt
> derop.
>
> Anders
>
Utrolig at ingen har nævnt "3 Kings" endnu...
Den stjæler selvfølgelig en del fra Kellys Helte, men den tager trods
alt sig selv lidt mere alvorligt
("Always with the negative waves Moriarty, always with the negative waves.")


--
---------------------------------------------
| Niels Gjerloeff |
| The Danish Slacker |
|-------------------------------------------|
| "Have you got the will to be weird" |
---------------------------------------------

Thomas Jespersen (29-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 29-09-05 14:29

On Tue, 20 Sep 2005 02:27:22 +0200, Anders wrote:

> Her til aften har vi set "Das Boot" i uncut version. Jeg må sige at det
> fandmé er en god film. Rigtig god! Total intens & totalt
> non-hollywood-agtig. Et europæisk mesterværk!

Min liste:

1. Gå og Se (Idi i smotri/Come and See)
2. Stalingrad
3. Dr. Strangelove



--
Now Playing:
octavcat - scamper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408803
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste