/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
H&M Biografreklame
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 19-09-05 22:17

Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
noget underlødigt RnB musik, ledsaget af billeder som viser en tøs hvis
kæreste bliver kørt ned, og dør, og taber sin mobil som indeholderen sød
MMS med et hjerte... Og reklamen bliver bare ved og ved, sangen bliver
mere og mere uudholdelig.

Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning inden
en film... De burde skære 25% af billetprisen når der kommer så lang en
reklame inden filmen!

(oplevede den ved The Longest Yard i Cinemaxx kl 23.59 i lørdags)

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

 
 
Peter B. Juul (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-09-05 22:30

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> writes:

> Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning inden
> en film... De burde skære 25% af billetprisen når der kommer så lang
> en reklame inden filmen!

Ja. Klag.

Jeg sendte en mail til chefen for NF's biografer og han takkede for
henvendelsen, tog det til efterretning og sendte den videre til Dansk
Reklame Film.

Det nytter af og til..

> (oplevede den ved The Longest Yard i Cinemaxx kl 23.59 i lørdags)

den var heldigvis udgået fra Empire's repertoire lørdag aften. Ellers
var jeg gået ud, mens det stod på. En gang var for meget.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or
I speak only 0}._.{0 a stranger."
for myself. O/ \O - Book of Zuma

Peter Knutsen (usene~ (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen (usene~


Dato : 20-09-05 14:44


Peter B. Juul wrote:
> Ja. Klag.
>
> Jeg sendte en mail til chefen for NF's biografer og han takkede for
> henvendelsen, tog det til efterretning og sendte den videre til Dansk
> Reklame Film.
>
> Det nytter af og til..

Han kunne vel godt se at du klagede over en ekstrem hændelse, som er
langt ude over hvad der er deres normale praksis.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Mads Thorning Peders~ (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 22-09-05 21:27


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2hdcgn3u1.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Jeg sendte en mail til chefen for NF's biografer og han takkede for
> henvendelsen, tog det til efterretning og sendte den videre til Dansk
> Reklame Film.

Jeg har reserveret billetter til "Sophie Scholls sidste dage" i Grand i
morgen, men ringede her til aften lige for at høre, om de stadig viser
misfosteret, og lod forstå, at jeg fandt den så belastende, at den kunne få
mig til at holde mig væk fra biograferne. Damen der tog telefonen, vidste
desværre ikke, om de stadigvæk viser reklamen, men kunne fortælle, at de
havde fået _mange_ klager over den, og at de havde gjort opmærksom på det
over for... øh - ved ikke hvem det egentlig er de har gjort opmærksom på
det, men det lød som om det var en "relevant instans"

Nu er der så bare tilbage at håbe, men jeg overvejer _meget_ seriøst at
forhøre mig _inden_ jeg køber billetterne, og i tilfælde af at de stadigvæk
viser den, så annullere min reservation og i stedet tage forbi videobiksen
og leje noget der :-/


--
Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse



Peter B. Juul (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-05 22:14

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> writes:

> Jeg har reserveret billetter til "Sophie Scholls sidste dage" i Grand i
> morgen, men ringede her til aften lige for at høre, om de stadig viser
> misfosteret, og lod forstå, at jeg fandt den så belastende, at den kunne få
> mig til at holde mig væk fra biograferne. Damen der tog telefonen, vidste
> desværre ikke, om de stadigvæk viser reklamen, men kunne fortælle, at de
> havde fået _mange_ klager over den, og at de havde gjort opmærksom på det
> over for... øh - ved ikke hvem det egentlig er de har gjort opmærksom på
> det, men det lød som om det var en "relevant instans"

Jeg fik en mail fra Dansk Reklamefilm om at den er væk pr. i
morgen. (fredag).

Det hele ligger i tråden
http://www.geekculture.dk/comments.php3?threadid=1126595720-599-8111

--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Parker Pyne (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Parker Pyne


Dato : 19-09-05 22:36


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message
news:432f2ad3$0$94439$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
> noget underlødigt RnB musik, ledsaget af billeder som viser en tøs hvis
> kæreste bliver kørt ned, og dør, og taber sin mobil som indeholderen sød
> MMS med et hjerte... Og reklamen bliver bare ved og ved, sangen bliver
> mere og mere uudholdelig.
>
> Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning inden en
> film... De burde skære 25% af billetprisen når der kommer så lang en
> reklame inden filmen!

Den er *gyselig*! Og uendelig. Mange gange tror man, at nu må den da for
hulen ende, men nej. Jeg er bare glad for, at jeg kun har set den en gang.
En af dem, jeg så den sammen med, havde set den tre gange før...



Jesper (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-09-05 23:51

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
> noget underlødigt RnB musik, ledsaget af billeder som viser en tøs hvis
> kæreste bliver kørt ned, og dør, og taber sin mobil som indeholderen sød
> MMS med et hjerte... Og reklamen bliver bare ved og ved, sangen bliver
> mere og mere uudholdelig.
>
> Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning inden
> en film... De burde skære 25% af billetprisen når der kommer så lang en
> reklame inden filmen!
>
> (oplevede den ved The Longest Yard i Cinemaxx kl 23.59 i lørdags)

Nåja, det må da have været bedre end hovedfilmen, for i det mindste er
Adam Sandler ikke med i H&M reklamen, det er da et stort plus!
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Mads Thorning Peders~ (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 20-09-05 05:15


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:432f2ad3$0$94439$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med

Skal i biografen i aften og har planer om at forlade salen mens den står på,
skulle jeg være så uheldig at de viser det elendig l*** igen. Godt nok ringe


--
Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse



Martin Ohlsson (20-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 20-09-05 13:27


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:432f2ad3$0$94439$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
> noget underlødigt RnB musik, ledsaget af billeder som viser en tøs hvis
> kæreste bliver kørt ned, og dør, og taber sin mobil som indeholderen sød
> MMS med et hjerte... Og reklamen bliver bare ved og ved, sangen bliver
> mere og mere uudholdelig.
>
> Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning inden en
> film... De burde skære 25% af billetprisen når der kommer så lang en
> reklame inden filmen!
>
> (oplevede den ved The Longest Yard i Cinemaxx kl 23.59 i lørdags)

Jep! Den er uendelig lang! Jeg får hovedpine bare af at tænke på den...

Til dem der mener de har det for godt i hverdagen, og ønsker at lide under
elendighed så kan i tjekke filmen ud på
http://www.hm.com/dk/start/start/index.jsp

Mvh. Martin



Jim Andersen (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-09-05 10:08

Martin Ohlsson wrote:
>> Føj siger jeg bare, det er sgu lige til at skabe dårlig stemning

> Jep! Den er uendelig lang! Jeg får hovedpine

Film skal ses i hjemmebiografen....

/jim



-=JF=- arb (21-09-2005)
Kommentar
Fra : -=JF=- arb


Dato : 21-09-05 11:54

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:432f2ad3$0$94439$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
> noget underlødigt RnB musik.........

Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig

Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?

Mvh John



Peter B. Juul (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-09-05 12:12

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:

> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>
> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?

Ja. Den kan findes via www.hogm.dk

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 21-09-05 15:28

On 21 Sep 2005 13:11:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:
>
>> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
>> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>>
>> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>
>Ja. Den kan findes via www.hogm.dk

Der er flere film dér. Hvad for en er det?

mvh
Niels Søndergaard

Peter Rongsted (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 21-09-05 17:07

On Wed, 21 Sep 2005 16:28:03 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>On 21 Sep 2005 13:11:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
>wrote:
>
>>"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:
>>
>>> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
>>> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>>>
>>> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>>
>>Ja. Den kan findes via www.hogm.dk
>
>Der er flere film dér. Hvad for en er det?

Romeo & Juliet.

Peter

Niels Søndergaard (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 21-09-05 18:09

On Wed, 21 Sep 2005 18:07:10 +0200, Peter Rongsted
<nulldev@rongsted.dk> wrote:

>On Wed, 21 Sep 2005 16:28:03 +0200, Niels Søndergaard
><Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>
>>On 21 Sep 2005 13:11:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
>>wrote:
>>
>>>"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:
>>>
>>>> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
>>>> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>>>>
>>>> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>>>
>>>Ja. Den kan findes via www.hogm.dk
>>
>>Der er flere film dér. Hvad for en er det?
>
>Romeo & Juliet.

I guder. Jeg så ½ minut, så havde jeg fået nok.

mvh
Niels Søndergaard

Morten Wartou (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 21-09-05 21:28


"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:at43j11ikq02o5vet53s2mqc85fmcjvh1e@4ax.com...
> On Wed, 21 Sep 2005 18:07:10 +0200, Peter Rongsted
> <nulldev@rongsted.dk> wrote:
>
>>On Wed, 21 Sep 2005 16:28:03 +0200, Niels Søndergaard
>><Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>>
>>>On 21 Sep 2005 13:11:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
>>>wrote:
>>>
>>>>"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:
>>>>
>>>>> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
>>>>> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r
>>>>> nysgerrig
>>>>>
>>>>> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>>>>
>>>>Ja. Den kan findes via www.hogm.dk
>>>
>>>Der er flere film dér. Hvad for en er det?
>>
>>Romeo & Juliet.
>
> I guder. Jeg så ½ minut, så havde jeg fået nok.

Så forstår du nok hvorfor biografpublikum reagerer alt andet end positivt
når de er tvangsindlagt til at se det skidt i 6-7 minutter, hver gang de går
i biografen... Du bør næsten se den til ende, for oplevelsens skyld, men du
skal nok helst være lidt masochistisk anlagt. Ender er der desuden 7-8
stykker af, publikum siger "pyyyyyha" - og så starter ragnarok igen, og
"pyyyyyha" bliver afløst af "åhhhhhhh-nej!"

Reklamen spiller til og med 6. oktober, først efter denne dato går jeg atter
i biografen. En reklameblok på 6-7 minutter er ikke noget problem (bevares,
helst var jeg da fri), der er da lidt afveksling, det kan man ikke sige om
den lille skrigeballon (hun benytter Whitney-teknikken: jo højere, desto
bedre) og hendes uendelige popmusikvideo. Pyha.

En alvorlig bummert fra H&M (hvordan kan de finde på det?), biograferne
(hvordan kan de acceptere det?) og Dansk Reklame Film (mon ikke de tjener
godt på det?). Jeg håber de indser deres fejl.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Morten Wartou (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 22-09-05 10:25


"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:4331c23f$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Reklamen spiller til og med 6. oktober, først efter denne dato går jeg
> atter i biografen.

Jeg har netop fået brev fra Dansk Reklame Film, og vi slipper allerede for
misfostret fra i morgen. Der vil blive vist et 45 sekunders H&M-spot i
stedet, om det er afledt af misfostret eller ej, ved jeg ikke.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Peter B. Juul (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-05 10:52

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> writes:

> Jeg har netop fået brev fra Dansk Reklame Film, og vi slipper allerede for
> misfostret fra i morgen. Der vil blive vist et 45 sekunders H&M-spot i
> stedet, om det er afledt af misfostret eller ej, ved jeg ikke.

Den var forsvundet fra Empire allerede i lørdags.

Jeg tror de er blevet overrasket over antallet af klager.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Mads Thorning Peders~ (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 22-09-05 17:03


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2r7bhxwdi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> writes:
>
>> Jeg har netop fået brev fra Dansk Reklame Film, og vi slipper allerede
>> for
>> misfostret fra i morgen. Der vil blive vist et 45 sekunders H&M-spot i
>> stedet, om det er afledt af misfostret eller ej, ved jeg ikke.
>
> Den var forsvundet fra Empire allerede i lørdags.

Jeg "fejrede" min fødselsdag i tirsdags i selskab med misfostret i Empire...
heldigvis var jeg i hyggeligt selskab, så vi kunne sidde og udveksle
frustrationer over skidtet


--
Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse



Peter Rongsted (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 21-09-05 21:39

On Wed, 21 Sep 2005 19:09:16 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>On Wed, 21 Sep 2005 18:07:10 +0200, Peter Rongsted
><nulldev@rongsted.dk> wrote:
>
>>On Wed, 21 Sep 2005 16:28:03 +0200, Niels Søndergaard
>><Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:
>>
>>>On 21 Sep 2005 13:11:39 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
>>>wrote:
>>>
>>>>"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> writes:
>>>>
>>>>> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
>>>>> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>>>>>
>>>>> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>>>>
>>>>Ja. Den kan findes via www.hogm.dk
>>>
>>>Der er flere film dér. Hvad for en er det?
>>
>>Romeo & Juliet.
>
>I guder. Jeg så ½ minut, så havde jeg fået nok.

Jep, den føles meget lang i biografen.

Peter

Martin Ohlsson (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 21-09-05 14:47


> Jeg har ikke set reklamen, men når den ka' bringe SÅ meget pis på
> kogepunktet må den være uhyrlig og så er det at jeg bli'r nysgerrig
>
>
> Findes den på nettet så man ved selvsyn kan se hvor styg den er?
>

Indrøm nu du har mig på kill-filter, eller også vil du bare lige have linket
to gange?...

Jeg postede det d. 20/9 kl. 14.27 i denne tråd

Mvh. Martin



Mikkel Moldrup-Lakje~ (21-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 21-09-05 22:25

Esben von Buchwald wrote:
> Er der andre end mig som har været i bio for nyligt og oplevet den
> gyselige 10 minutters reklamefilm for H&M? En lang lang musikvideo med
> noget underlødigt RnB musik, ledsaget af billeder som viser en tøs hvis
> kæreste bliver kørt ned, og dør, og taber sin mobil som indeholderen sød
> MMS med et hjerte... Og reklamen bliver bare ved og ved, sangen bliver
> mere og mere uudholdelig.

Hey, spoileradvarsel!!!!!!!!!!!!!

Mikkel

es (22-09-2005)
Kommentar
Fra : es


Dato : 22-09-05 09:34

Inside fra reklamebranchen kan jeg oplyse, at H&M selv anser dette 6
min stunt for at være særdeles banebrydende og spændende. Der har i
hvert fald været nærmest forstoppelse i min mailbox med nyhedsmails
omkring begivenheden. Har selv set værket én gang (i Gentofte). Det
var lige inden Cinderella Man, så publikum var nok ikke lige H&M's
kernemålgruppe for nu at sige det mildt.
Der blev sukket og stønnet en del og det var ikke af utidig
opstemthed.
Sådan meget objektivt fagligt er ideen sådan set ok - på
tegnebrædtet eller hvor den slags nu starter. Man hyrer en af verdens
førende stilistiske fotografer (David LaChapelle), der bl.a. er kendt
for opsigtsvækkende fotos af fx Eminem (den med lyset foran... ja,
dender), Tupac og en hel masse andre koryfæer.
Tjek ham evt ud her - det er faktisk en ret sjov fotosite.
http://www.davidlachapelle.com/advert/index.shtml

Han har osse lavet en del rockvideoer, men her blir det imo mere
problematisk. For meget stil og lir, for lidt substans, kontroversielt
på den ufede måde - jeg mener, det er da sikkert fint nok at
Christina Aguilera smider tøjet og gir en gang mudderboksning, det er
bare ikke lige det jeg gider se på. Romeo og Julie her ligner lidt en
meget dårlig gang Baz Luhrman, sangerinden har jeg til gengæld ikke
så meget imod. Er der ikke Mary J Blige?
Nåmen summa summarum, det ligner lidt en mislykket satsning. Sjovt
tænkt -det er lidt at et "statement" at købe så meget visningstid.
Det er sådan set osse ganske opfindsomt at gi en musikvideo i stedet
for en normal reklame. Men det falder lidt til jorden, når videoen
ikke er mere opsigtstvækkende.

hilsen esther


Peter B. Juul (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-09-05 09:51

"es" <selig@mail.tele.dk> writes:

> bare ikke lige det jeg gider se på. Romeo og Julie her ligner lidt en
> meget dårlig gang Baz Luhrman,

sjovt. Da jeg kom ud efter at have set misfosteret sagde jeg netop
"Havde de bare hyret Luhrman til opgaven... Han kender i det mindste
historien."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or
I speak only 0}._.{0 a stranger."
for myself. O/ \O - Book of Zuma

Martin Ohlsson (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-09-05 12:38


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2vf0txz7s.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "es" <selig@mail.tele.dk> writes:
>
>> bare ikke lige det jeg gider se på. Romeo og Julie her ligner lidt en
>> meget dårlig gang Baz Luhrman,
>
> sjovt. Da jeg kom ud efter at have set misfosteret sagde jeg netop
> "Havde de bare hyret Luhrman til opgaven... Han kender i det mindste
> historien."
>

Hah! Sjovt. Jeg tænkte faktisk også noget i stil med. H&M's udgave virker
utroligt meget længere end Baz Lurhmans 2timers lange udgave, den burde de
da vise istedet.

Mvh. Martin
Der selv har Lurmans udgave på DVD, den er genial



Morten Wartou (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 22-09-05 10:27


"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1127378063.112517.168040@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>Inside fra reklamebranchen kan jeg oplyse, at H&M selv anser dette 6
>min stunt for at være særdeles banebrydende og spændende.

Det er hermed bevist, at marketingfolk ikke er videre intelligente. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jim Andersen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 22-09-05 15:35

Morten Wartou wrote:
> Det er hermed bevist, at marketingfolk ikke er videre intelligente. :)

Vist er de så. De er blot inkompetente.

/jim



Lars Christensen (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 22-09-05 17:02

Morten Wartou skrev:

>
>"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:1127378063.112517.168040@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>>Inside fra reklamebranchen kan jeg oplyse, at H&M selv anser dette 6
>>min stunt for at være særdeles banebrydende og spændende.
>
>Det er hermed bevist, at marketingfolk ikke er videre intelligente. :)

De har da fået folk til at diskutere reklamefilmen, og fået dem til at
huske H & M til næste gang de skal købe tøj.


--
Lars

Morten Wartou (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 22-09-05 18:00


"Lars Christensen" <lars@lars.invalid> skrev i en meddelelse
news:sal5j1ljbidv7kocri53pre7e8qdf1qtm3@4ax.com...
> Morten Wartou skrev:
>
>>
>>"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>news:1127378063.112517.168040@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>>>Inside fra reklamebranchen kan jeg oplyse, at H&M selv anser dette 6
>>>min stunt for at være særdeles banebrydende og spændende.
>>
>>Det er hermed bevist, at marketingfolk ikke er videre intelligente. :)
>
> De har da fået folk til at diskutere reklamefilmen, og fået dem til at
> huske H & M til næste gang de skal købe tøj.

Ja, jeg har også hørt om at dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Men jeg
tror ikke på det. :) Jeg tror tværtimod folk bliver røvirriterede, og husker
H&M for noget skidt.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Mads Thorning Peders~ (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 22-09-05 17:07


"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1127378063.112517.168040@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>Det er sådan set osse ganske opfindsomt at gi en musikvideo i stedet
>for en normal reklame. Men det falder lidt til jorden, når videoen
>ikke er mere opsigtstvækkende.

Kunne ikke være mere enig - synes bestemt også selve ideen er god, men den
falder totalt til jorden pga elendig musik, kedelig video og alt alt _alt_
for lang spilletid. 1 minut eller 2 kunne måååske have fungeret, bare der
havde været lidt mere "fut" i videoen.

Mvh Mads



Jacob Skaaning (22-09-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 22-09-05 21:04

es wrote:

> Sådan meget objektivt fagligt er ideen sådan set ok - på
> tegnebrædtet eller hvor den slags nu starter. Man hyrer en af verdens
> førende stilistiske fotografer (David LaChapelle), der bl.a. er kendt
> for opsigtsvækkende fotos af fx Eminem (den med lyset foran... ja,
> dender), Tupac og en hel masse andre koryfæer.
> Tjek ham evt ud her - det er faktisk en ret sjov fotosite.
> http://www.davidlachapelle.com/advert/index.shtml

Efter min mening er det noget ad David's dårligste... jeg tror ikke han har
følt særligt meget for projektet, eller er blevet stillet dårlige krav eller
lignende... puha, den var godt nok dårlig!

Den minder min iøvrigt rigtigt, rigtigt meget om R Kelly's opus af en
sang-quintologi, "Trapped In The Closet", der er præcis ligesom et
biluheld - det er grimt, men man kan ikke kigge væk.
Sjældent har jeg moret mig så meget over noget der overhovedet ikke er
meningen skal være sjovt.

Han har desværre fjernet de 5 dele fra sin hjemmeside, men jeg har fundet en
video, som opsummerer det fint, og samtidigt viser os en live performance og
et hidtil USET SJETTE KAPITEL!
http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2678799?htv=12&htv=12 (klik på det grønne
link i midten af skærmen og vent så lidt)
Og forestil dig så at det varer i 20 minutter i stedet for.

Det er en oplevelse værd. Se alle afsnit hvis du kan finde dem, det kan kun
anbefales! Jeg har endda lavet et drikkespil ud af det med en ven.

--
Jacob



es (22-09-2005)
Kommentar
Fra : es


Dato : 22-09-05 09:45

Er der ikke Mary J Blige?

Og, nej, det var det så ikke. Hun hedder Tamyra etellerandet.


es (22-09-2005)
Kommentar
Fra : es


Dato : 22-09-05 19:16

MW:
Jeg tror tværtimod folk bliver røvirriterede, og husker
H&M for noget skidt.


Njah, folk er i hvert fald blevet irriteret på den her, men jeg tror
ikke H&M lider den helt store skade. H&M har vist generelt en del
stående på goodwillkontoen hos de modebevidste, bl.a. fordi de ofte
og villigt satser og prøver nye ting af. Deres stunt sidste år med at
lade Kejser Karl (Karl Lagerfeldt) designe en low cost couture
kollektion var lidt af et scoop. Masser af pr, lange køer, udsolgt
på få timer etc. At Kejser Karl fik nervesammenbrud bagefter og
hvinede at han aldrøøø ville ha med H&M at gøre mere gjorde kun
historien endnu bedre. Og i øvrigt tror jeg den her lillebitte sag
drukner totalt i forhold til Kate Moss-sagen.
Men hov, det her er jo helt OT. Fut. til dk sladder.sladder.og slibrig
sladder.

Hej fra esther


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409074
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste