Stige til tag
Fra : Ivar

Dato : 18-10-05 21:16

Er der en fidus til at stille en stige op til et tag, uden at
man beskadiger tagrenden.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 03:32

Ivar skrev:

> Er der en fidus til at stille en stige op til et tag, uden at
> man beskadiger tagrenden.
>

> Ivar Magnusson

Hej Ivar !

Jeg har plastik tagrender og ind til nu er det gået godt ved at jeg
har lagt et stykke bræt i tagrenden der hvor jeg stiller stigen.
Carsten

Fra : Ivar

Dato : 19-10-05 08:40

xygenial@yahoo.dk skrev:

> Jeg har plastik tagrender og ind til nu er det gået godt ved at jeg
> har lagt et stykke bræt i tagrenden der hvor jeg stiller stigen.

Plastik har den fordel, at enten holder det eller også knækker det.
Jeg har tagrender af kobber, og jeg er hundeangst for at få buler i
dem.
Jeg tænkte om der fandtes en stigetype der gik ind over tagrenderne
og lagde sig på taget.
Nu har jeg en lille wiener-stige, jeg kunne selvfølgelig købe mig en
større, men det er noget værre gyng-gang.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
alarm ved svar på egne meddelelser, yEnc, statestik for grupper mm.

Fra : Max

Dato : 19-10-05 10:11

Hej

Hvordan får man lige det brædt op i renden til at starte med ?

> Jeg tænkte om der fandtes en stigetype der gik ind over tagrenderne
> og lagde sig på taget.

Der findes nogle tingester man kan skrue på en stige så den kan
støtte på muren under tagrenden, de må kunne købes hos en
bedre trælast.

Mvh Max

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 10:18

On Wed, 19 Oct 2005 09:40:22 +0200, Ivar wrote:

> Jeg tænkte om der fandtes en stigetype der gik ind over tagrenderne
> og lagde sig på taget.

Der findes stiger med et knæk på så de støtter på muren. Kan
desværre ikke huske hvor jeg så dem.

--
MVH
osv...

Fra : Ivar

Dato : 19-10-05 18:27

Frank E. N. Stein skrev:

> Der findes stiger med et knæk på så de støtter på muren. Kan
> desværre ikke huske hvor jeg så dem.

Det var noget i den stil jeg tænkte på. Men hvis det er alt for
specielt, bliver det let økonomisk uinteressant.
Måske skulle prøve den med brættet, men i stedet lægge det foran
tagrenden. Så kan jeg nøjes med at købe en almindelig stige.

Ivar Magnusson

--
MesNews, dansk version: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 19-10-05 19:49

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Måske skulle prøve den med brættet, men i stedet lægge det foran
> tagrenden. Så kan jeg nøjes med at købe en almindelig stige.

Det at man putter brædt/stolpe i tagrenden går at den ikke kan
"kolapse", hvilket du ikke forhindrer ved at ligge det foran. Så
fordeler du blot tyngden ud over et stykke.
Måske en kombination at noget i tagrenden og noget foran, vil
gøre at din kobberrende ikke tog (sønderlig) skade.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 19:57

On Wed, 19 Oct 2005 19:27:22 +0200, Ivar wrote:

> Det var noget i den stil jeg tænkte på. Men hvis det er alt for
> specielt, bliver det let økonomisk uinteressant.

Ellers byg noget selv af nogen brædder. Forestil dig en buk, hvor de
2*2 ben hviler på hver deres trin på stigen.

--
MVH
osv...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 20:15

On Wed, 19 Oct 2005 19:27:22 +0200, "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>Måske skulle prøve den med brættet, men i stedet lægge det foran
>tagrenden. Så kan jeg nøjes med at købe en almindelig stige.

Jeg har købt en såkaldt multistige, der er delt op i fire led. Når jeg
skal rense tagrende kan jeg sætte det sidste led ind mod taget uden at
ødelægge tagrenden. Koster kun 350 kr. for en på 3,5 m (totallængde)

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4292&n=10&KundeID=KUce67IO8ggjme7Y4BV4IO18U5TITjp

Virker perfekt - og er ret praktisk til meget andet brug pga.
arbejdsplatformen.

Om den lige passer med din taghøjde ved jeg ikke, men der findes flere
højder.

Fra : Ivar

Dato : 19-10-05 20:57

jubija@yahoo.dk skrev:

> Koster kun 350 kr. for en på 3,5 m (totallængde)

Interessant. Hvis man laver et omvendt L skulle det kunne bruges.
Jeg må forbi Harald Nyborg og finde ud af hvilken højde jeg skal
bruge. Jeg har 2,7 m til tagrenden, så 3,5 m er nok for lille.

Tak for hjælen, til alle.

Ivar Magnusson

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 21:15

On Wed, 19 Oct 2005 21:56:53 +0200, Ivar wrote:

> Interessant. Hvis man laver et omvendt L skulle det kunne bruges.
> Jeg må forbi Harald Nyborg og finde ud af hvilken højde jeg skal
> bruge. Jeg har 2,7 m til tagrenden, så 3,5 m er nok for lille.

Hvis du selv bare er nogenlunde af normalhøjde, så går det nok
alligevel.

--
MVH
osv...

Fra : Ivar

Dato : 19-10-05 21:26

Frank E. N. Stein skrev:

> Hvis du selv bare er nogenlunde af normalhøjde, så går det nok
> alligevel.

Jeg skal ikke bruge den til at rense tagrender, men til at
sprøjte noget algedræber på taget. Jeg har en lille wienerstige.
Med den kan jeg sagtens nå tagrenderne, men jeg vil gerne lidt
højere op, uden at skulle op og kravle på taget.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-10-05 23:04

On Wed, 19 Oct 2005 22:26:25 +0200, Ivar wrote:

> [...]
> Med den kan jeg sagtens nå tagrenderne, men jeg vil gerne lidt
> højere op, uden at skulle op og kravle på taget.

Nåeh, på den måde. Så ville jeg nok også gerne have en længere stige.
--
MVH
osv...

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 09:40

Ivar skrev:

> Nu har jeg en lille wiener-stige, jeg kunne selvfølgelig købe mig en
> større, men det er noget værre gyng-gang.
>

> Ivar Magnusson

Hej Igen !

Det lige før jeg tror løsningen ikke er opfundet endnu. Man skulle
måske lægge hoved i blød.

Det nærmeste jeg kan se må være ala denne fætter:
http://www.avanti-dk.com/Alu-Stiger/7210+Tagstige

Carsten

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 09:43

xygen...@yahoo.dk skrev:

> [...]
> måske lægge hoved i blød.
>
> Det nærmeste jeg kan se må være ala denne fætter:

Undskyld forkerte link se
dette:http://www.avanti-dk.com/Alu-Stiger/7124+Kombistige+3-delt

Carsten

Fra : anders majland

Dato : 19-10-05 08:48

> Er der en fidus til at stille en stige op til et tag, uden at
> man beskadiger tagrenden.

Du kan få nogle "fødder" til sigen så den trykke på muren under tagrenden