Murstenshus
Fra : Benny Andersen

Dato : 16-10-05 09:08

Hvad er vedligeholdelses omkostninger af et murstenshus som har fået
en af følgende behandlinger

*pudset
*vandskuret
*filset

Hvis behandlingen er vedligeholdelseskrævende, er det så fordi den
ikke er udført forkert?

Kan (en fagmand) se om en behandling er udført korrekt? Hvordan skal
hver af de ovenstående behandlinger se ud, for at være udført korrekt?

Mvh Benny Andersen
(Udløst af indlægget "Vandskure facade")

Fra : Martin

Dato : 16-10-05 11:22

"Benny Andersen" <dont@mail.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> *vandskuret
> *filset
>
> Hvis behandlingen er vedligeholdelseskrævende, er det så fordi den

nej ! der skal vedligeholdelse til ca. hver 5-6 år (hvis det skal se pænt
ud)

> Kan (en fagmand) se om en behandling er udført korrekt? Hvordan skal
> hver af de ovenstående behandlinger se ud, for at være udført korrekt?

jeg ved ikke om han kan se det er udført korrekt,vel kun ved at skrabe noget
af og se nedenunder !?

er det korrekt udført er det ensartet og pænt...

Martin

Fra : Aksel

Dato : 16-10-05 12:54

> [...]
>
> Kan (en fagmand) se om en behandling er udført korrekt? Hvordan skal
> hver af de ovenstående behandlinger se ud, for at være udført korrekt?

Alle tre behandlinger kræver mere vedligeholdelse end en blank mur, uanset
hvor godt der er "pudset".

En murer kan se om "pudsningen" er udført korrekt, det er meget svært hvis
"pudsningen" er ny, men fejl vil altid vise sig.

Generelt skal man overveje det grundigt før man "ødelægger" en blank mur,
det vil altid medføre øget vedligeholdelse, hvis stenene er dårlige hjælper
det ikke at smøre puds ovenpå, of hvis fugerne trænger til udskiftning skal
de alligevel kradses ud og fuges før "pudsning"

Hilsen Aksel