Priser på færdig bøgehæk.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-10-05 10:40

Jeg er på udkig efter bøgehæk. (Fagus Sylvatica)

Ca. 15 planter. Ca. 1,5m høje.

Er det korrekt at prisen på dem er ca. 200 - 250kr stykket, incl. moms.?
(jeg kan finde 5 der sælger dem, ved søgning på nettet)

Kan nogen her foreslå et godt sted at købe.?

Hele landet. (Dvs. selvfølgelig med mulighed for forsendelse)

Mvh. Jørgen

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-10-05 11:19

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg er på udkig efter bøgehæk. (Fagus Sylvatica)
>
> Ca. 15 planter. Ca. 1,5m høje.
>

> Er det korrekt at prisen på dem er ca. 200 - 250kr stykket, incl.
> moms.? (jeg kan finde 5 der sælger dem, ved søgning på nettet)

lyder til at være meget rimeligt, det var også den pris jeg fik da jeg
skulle have ny efter besøg af en spritbilist. Heldigvis var bilen stjålet,
så bilens forsikring skulle dække.

alle siger godt om www.lund-hede.dk

--
*** Calle ***

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-10-05 11:45

On Sun, 09 Oct 2005 11:40:12 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote:

>Jeg er på udkig efter bøgehæk. (Fagus Sylvatica)
>
>Ca. 15 planter. Ca. 1,5m høje.
>

>Er det korrekt at prisen på dem er ca. 200 - 250kr stykket, incl. moms.?
>(jeg kan finde 5 der sælger dem, ved søgning på nettet)

Prisen er ret ens ligegyldigt hvor du køber, der er meget få
planteskoler som laver færdighæk. Og ja, prisen lyder god nok.

>Kan nogen her foreslå et godt sted at købe.?
>
>Hele landet. (Dvs. selvfølgelig med mulighed for forsendelse)

Den nærmeste planteskole. De typer færdighæk jeg kender til, der er
prisen altid incl. fragt.

Man kan nogle gange være heldig at finde bl.a bøg i en stor størrelse,
dyrket i potter (containere), som også er 1,5 -2 meter høje til en god
pris. Men de har ikke været klippet som hæk, på samme måde som en
færdighæk har, så der vil der normalt gå et års tid inden det ender med
at blive en 'rigtig' hæk.