Maling af trælofter.
Fra : qfha

Dato : 04-10-05 18:36

Er der nogen som kender ca. pris pr m2 på maling af træloft
(fyr)udført af professionel maler?

Skal flytte til ny bolig, hvor loftet trænger til maling, men har ikke
rigtigt selv mod på det.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 05-10-05 18:51

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen som kender ca. pris pr m2 på maling af træloft
(fyr)udført af professionel maler?

Skal flytte til ny bolig, hvor loftet trænger til maling, men har ikke
rigtigt selv mod på det.

En sandsynelig pris er 100/m2 + moms i det jeg går ud fra der er tale om
profilbrædder.
Hvis jeg var dig ville jeg overveje at pille det ned og montere gibs i
stedet for, med efterfølgende spartling/maling.
Det bliver ikke meget dyrere, men pænere.

Prisen på maling afhænger af om loftet kommer til at lave gennemslag
(nikotin), så det kan muligves være billigere.

John Vedsegaard

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-10-05 07:41

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> [...]
> stedet for, med efterfølgende spartling/maling.
> Det bliver ikke meget dyrere, men pænere.

Pænere er jo en smagssag (jeg deler din smag .

Hvis man alligevel vil have et gipsloft er det da smartest at lade
profilbrædderne sidde. De er sikkert et fremragende underlag til at skrue
gipspladerne op i...

Keller

Fra : John Vedsegaard

Dato : 06-10-05 18:38

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis man alligevel vil have et gipsloft er det da smartest at lade
> profilbrædderne sidde. De er sikkert et fremragende underlag til at skrue

Nej det er ikke smart at lade profilbræderne sidde.
Underlaget bliver ikke jævnt nok, de SKAL ned.

John

Fra : Carsten Keller

Dato : 07-10-05 08:00

> Nej det er ikke smart at lade profilbræderne sidde.
> Underlaget bliver ikke jævnt nok, de SKAL ned.

Så kan man som alternativ bruge profilbrædderne som underlag til
forskalningen. Det må da være godt nok.

Men mener du virkelig at et træloft, forudsat at det sidder ordentligt, er
for ujævnt til at skrue gipsplader på? Selvfælgelig på tværs af brædderne så
vægten bliver jævnt fordelt. Da jeg skulle dække mit eksisterende loft af
bløde plader (ved ikke lige hvad det er for noget) skruede jeg bare
forskalningen direkte op på pladerne, derefter gipspladerne. Og de lofter er
uden tvivl det mest lige i hele huset

Keller

Fra : John Vedsegaard

Dato : 10-10-05 21:57

> [...]
> forskalningen direkte op på pladerne, derefter gipspladerne. Og de lofter
> er uden tvivl det mest lige i hele huset

Ja næsten altid, men selvfølgelig ikke nogen regel uden undtagelse. Prøv med
et loddebrædt eller lignende først.

John Vedsegaard

Fra : qfha

Dato : 07-10-05 07:42

Tak for svarene. Jeg vil gå i tænkeboksboks, ideen med gips er ganske
fin og jeg havde egentlig ikke tænk i den retning. Skulle der være
flere gode ideer til, hvordan loftet kan fornyes, vil jeg gerne høre
det.

Fra : Bjarne

Dato : 07-10-05 10:24

In article <1128667314.778208.7910@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
   "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> writes:
> [...]
> fin og jeg havde egentlig ikke tænk i den retning. Skulle der være
> flere gode ideer til, hvordan loftet kan fornyes, vil jeg gerne høre
Jeg havde også et gammelt gulnet kedeligt loft.
Efter megen regneri frem og tilbage, hev jeg simpelthen det gamle loft
ned og satte et nyt op med hvidlaserede profilbrædder. Det har jeg ikke
fortrudt. Loftet er super at se på, ingen skjolder pga dårlig
maling/afvaskning, ingen helligdage nogen steder, intet svineri og arbejde
med nedvaskning.

Selve arbejdet var piece of cake og hvis i ikke kan/vil selv bør det ikke
tage mange øjeblikke for en tømrer.

Profilbrædderne er stort set altid på tilbud i Silvan, Råd & dåd lignende.

Prisberegningen før jeg startede sagde, at der ville være ca. 2500,- i
forskel på at male og skifte loft (kun materialepriser) for ca. 150 m2.
Reelt var regnestykket meget bedre idet jeg brugte de gamle brædder i
brændeovnen og sparede brænde i 3 måneder.

mvh,
Bjarne