Navngiv hus
Fra : manden

Dato : 30-09-05 17:35

Hej.
Vi har tænkt på at give vores lille hus et navn. Men vi ved ikke helt om
det er noget man bare gør, eller om det er lidt mere omstændigt, altså, må
man bar egive sit hus et navn eller hva??
Er der nogen herinde der ved noget om det??

Hilsen Ivan

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-09-05 20:22

manden wrote:

> [...]
> man bar egive sit hus et navn eller hva??
> Er der nogen herinde der ved noget om det??

Vil du da have det registreret i det offentlige system.? Med skifteret
involveret osv.?

Og med arveret...

Husk at spørge om navnet er godkendt. Der findes en offentlig liste over
hvilke navne man må give børn.

Kort sagt, det var bare for sjov: Jeg mener: Du kan da gøre som du vil.
Der er en adresse.

HVIS det du virkelig vil er at nægte at bruge den officielle adresse,
men kræve at folk sender breve til dit hus' navn, vil jeg tro at du får
vrøvl.!!

Troll.?

Mvh. Jørgen

Fra : Max

Dato : 30-09-05 21:10

Hej Ivan

> det er noget man bare gør, eller om det er lidt mere omstændigt, altså, må

Ja det er et fandens arbejde at få sat bogstaverne op.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-09-05 21:52

manden wrote:
> [...]
> altså, må man bar egive sit hus et navn eller hva??
> Er der nogen herinde der ved noget om det??

Du kan jo kalde dit hus, hvad du vil

Men du kan ikke bruge det som adresse.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-09-05 22:06

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev >
> Du kan jo kalde dit hus, hvad du vil
>
> Men du kan ikke bruge det som adresse.

Ok, jo! Jeg kendte en der altid vidste hvornår det var et brev fra
Toldvæsenet. For så stod der 'Sultenborg'
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 30-09-05 23:19

On Fri, 30 Sep 2005 22:52:25 +0200, Jan Vestergaard wrote:

> Du kan jo kalde dit hus, hvad du vil

Ikke helt rigtigt, navnet er selvfølgelig underlagt de almindelige regler,
dvs. det må ikke være injurier, diskriminerende el. ligende, ligeledes
reglerne om varemærker osv. Så du kan altså ikke kalde det for McDonald
eller "Dræb en perker" osv.

Men ellers skulle der være frit slag.

Morten