Et træ der hedder Schlerose?
Fra : Puk

Dato : 27-09-05 20:17

Hej alle,

Jeg har lige været en tur i Norge til et bryllup og fik i den forbindelse to
små træer af gommens far, til at tage hjem og stille i min egen have.

Det lyder nok helt tosset, men jeg synes altså han sagde, at de hed
Schlerose eller noget i den stil. For mig er Schlerose jo en sygdom, men
måske er det også et træ?

Træerne er lidt grålige i løvet og er vist en form for nåletræ, dog ikke med
nåle der kan stikke som på eksempelvis et fyrretræ. Løvet er mere fladt i
det. Lige nu er de ikke mere end omkring 30-40 cm høje, men jeg så da et på
omkring 3-4 meter i hans have.

Kan nogen hjælpe mig på vej med, hvad det kan være for et træ? Jeg vil jo
gerne læse lidt om det, så jeg kan finde den bedst mulige placering og give
den bedst mulige jord for dem at gro i.

Mange hilsner
Puk

Fra : L.Støvring

Dato : 28-09-05 11:17

"Puk" <walnut@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan nogen hjælpe mig på vej med, hvad det kan være for et træ? Jeg vil jo
> gerne læse lidt om det, så jeg kan finde den bedst mulige placering og

Tror du mon ikke han kunne have sagt "Squarrosa". Det er den vi herhjemme
kalder "Blød ene", og er nemlig som du beskriver den lidt nåletræsagtig og
kan være grågrøn i farven ( der findes et par forskllige typer )

Mvh. Lisbeth

Fra : Puk

Dato : 28-09-05 19:33

"L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> wrote in message

> Tror du mon ikke han kunne have sagt "Squarrosa". Det er den vi herhjemme
> kalder "Blød ene", og er nemlig som du beskriver den lidt nåletræsagtig og
> kan være grågrøn i farven ( der findes et par forskllige typer )

Ja det kan han garanteret godt have sagt. Nu kan jeg i hvert fald kigge mig
om på nettet og se efter, om ikke du skulle have ret. Schlerose gav jo hits
omkring sygdommen. - Ikke overraskende.

Mange tak for tippet. Nu har jeg da noget at gå efter.

Mange hilsner
Puk

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-10-05 15:54

Puk skrev:

> [...]
> det. Lige nu er de ikke mere end omkring 30-40 cm høje, men jeg så da et på

Hvad med Ginkgo biloba? Se http://www.xs4all.nl/~kwanten/

mvh, Poul Erik