Gulvvarme på betongulv
Fra : Familien Juul

Dato : 24-09-05 19:21

Hvilken slags gulvvarme skal man vælge, når man har betongulv og ikke er
intereseret i at brække det op?
Det skal lige siges at vi kun har 15 cm mellem loft og dørkarm.

Fra : Familien Juul

Dato : 24-09-05 19:36

Glemte lige at skrive at vi har fjernvarme, så det skal ikke være el.

Fra : DeBoss

Dato : 25-09-05 08:29

Hehe..
SÅ er der vel kun en slags tilbage

Men du får et problem med lofthøjden ja.. Der er nok ikke nogen vej udenom
det tunge dyre arbejde..
En fuske løsning, der nok kan få folk til at råbe højt, er at fræse riller i
betongulvet, men jeg tvivler på at jeg selv ville gøre det sådan

Mvh Dennis

Fra : Jacob Petersen

Dato : 25-09-05 10:57

> [...]
> En fuske løsning, der nok kan få folk til at råbe højt, er at fræse riller
> i betongulvet, men jeg tvivler på at jeg selv ville gøre det sådan

Så må man du håbe at der ikke er armering i betongulvet...

Mvh Jacob

Fra : Chriz

Dato : 25-09-05 13:07

jeg har gjort det ved at fæse ned (diamantklinge), lægge slanger og støbe 4
cm ovenpå. Hertil niveleringsmasse, fliseklæbog fliser, dvs ca 2 cm mere i
højden.

Det funger fint, men der blev også lagt rigtig mange timer og støvmasker i
det

mvh

Chriz

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 13:32

Den 25/09-2005 klokken 14:07, skrev
"Chriz" <write_chriz@excite.com>
i <PpwZe.68850$Fe7.231950@news000.worldonline.dk>:

> jeg har gjort det ved at fæse ned (diamantklinge), lægge slanger og
> støbe 4 cm ovenpå. Hertil niveleringsmasse, fliseklæbog fliser, dvs ca 2
> cm mere i højden.

Nu er jeg nysgerrig:
Har du nogen isolering under betongulvet, og ude ved væggene?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : DeBoss

Dato : 25-09-05 17:36

> Nu er jeg nysgerrig:
> Har du nogen isolering under betongulvet, og ude ved væggene?

Hehe ja det vil jeg også gerne høre..
Spændende..

Ellers bliver det sku nok dyrt i længden

Mvh Dennis