Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Elendig lyd Digimax A6
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 18-10-05 12:09

Hi
Efter jeg mistede mit Olympus Camedia ved en flytning , har jeg savnet
at have et digitalt kamera så, da jeg i sidste uge så at Føtex havde
et tilbud styrtede jeg flux ud og købte det for 1299 Kr.
Se nu vil nogle nok med en vis ret sige at giver man 1300 Kr. for et 6
Mp. kamera så kan man forvente at det nok ikke er helt så godt som et
6 Mp. til 4000 men alligevel er jeg faktisk ret tilfreds , -----
bortset fra et par detaljer ,bla. lyden.
Kameraet skulle jo kunne fylde de 512 Mb. op med lyd over 60 minutter ,
der er en video funktion der giver rigtige gode Avi videoer men, lyden
ak ak ; den lyder somom den er optaget på en gammel ståltråds
optager med rust på tråden, det er somom der står en gammel
dampmaskine i bagrunden og det siger klik og klak foruden at de ord man
kan høre, lyder somom der bliver talt ned i en spand.
------ Åh jo så er der Makro funktionen som jeg ikke har fået til at
fungere uden brug af bliz ; med mit gamle Olympus var det næsten et
problem at kamaraet selv ville finde afstanden fordi det ofte
fokucerede på noget der ikke skulle være i fokus, men her er det
somom og selvom specifikationerne siger "ned til 4 Cm. nær billeder" ,
så er det umuligt at få kameraet til at stille skarpt i
næroptagelse.
-------- Men tilbage til mit såørgsmål ; er det normalt at lyden i
både video og som diktafon ,skal lyde somom der indeni kameraet er en
gammel tragt optræks gramafon med en ridset og dårligt indspillet 78'
omdrejninger ?