Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hård kritik ønskes af fjeldfotos...
Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 15-10-05 18:27

Fra : Holst

Dato : 15-10-05 18:35

Viggo Brøndegaard Nielsen wrote:

> Se:
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/188164-3
> http://www.fotokritik.dk/pics/188610-3
> http://www.fotokritik.dk/pics/172920-1
>
> - på forhånd tak!

Tjah, der fremkommer kun en eller anden fotokritik.dk reklame, og den er
ikke særlig interessant.

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 15-10-05 18:47

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev:

> Tjah, der fremkommer kun en eller anden fotokritik.dk reklame, og den er
> ikke særlig interessant.

- Det undrer mig, for jeg kan saktens se alle mulige fotos fra
www.fotokritik.dk på den måde. Er det en bestemt type browser, som ikke
klarer at hente de fotos? Har du en idé til, hvad jeg kan gøre?

Mvh. Viggo

Fra : Ole Sahl

Dato : 15-10-05 19:04

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:43514188$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> www.fotokritik.dk på den måde. Er det en bestemt type browser, som ikke
> klarer at hente de fotos? Har du en idé til, hvad jeg kan gøre?

Du kan f.eks. prøve at skrive linkene på denne måde
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=188164-3
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=188610-3
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=172920-1
det burde virke.

Mvh. Ole Sahl

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-05 19:09

"Ole Sahl" <foto_fjernsletryd_@olesahl.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan f.eks. prøve at skrive linkene på denne måde

Nå. Her virker det stadig ikke, og jeg er snart nået til et punkt, hvor
links til fotokritik automatisk diskvalificerer i mine øjne.

Og nej, jeg synes ikke, det er min opgave at rense min cache og
jeg-ved-ikke-hvad for at kunne se billeder på fotokritik.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-10-05 22:40

Jens Bruun skrev:

>Nå. Her virker det stadig ikke, og jeg er snart nået til et punkt, hvor
>links til fotokritik automatisk diskvalificerer i mine øjne.

Ditto. Jeg undrer mig stadig. Har ikke alle med en internetforbindelse
også en hjemmesideplads fra udbyderen?
http://huse-i-naestved.dk

Fra : PerX ...

Dato : 15-10-05 21:21

In article <43514409$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
foto_fjernsletryd_@olesahl.dk says...

> [...]
> meddelelse news:43514188$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du kan f.eks. prøve at skrive linkene på denne måde

Men gør det ikke

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-10-05 20:18

On 15 okt 2005, PerX ... wrote in dk.fritid.foto:

> Men gør det ikke

Virker fint....

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Ole Sahl

Dato : 16-10-05 22:52

> Men gør det ikke

Det kan så skyldes at du har prøvet de første links og at du derfor læser
billederne ind fra din browsers cache. Du skal derfor trykke Ctrl+F5 når du
får siden frem. Så skulle det rigtige billede vises.

Mvh. Ole Sahl

Fra : PerX ...

Dato : 15-10-05 21:14

In article <43514188$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
No_spam_to_me@invisible.com says...

> - Det undrer mig, for jeg kan saktens se alle mulige fotos fra
> www.fotokritik.dk på den måde. Er det en bestemt type browser, som ikke
> klarer at hente de fotos? Har du en idé til, hvad jeg kan gøre?

Det er pladder websitet som ikke vil vise dem hvis der ikke sendes en
"refer" header, dvs, de tror det er en ekstern link til siden.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-05 21:33

PerX ... wrote:

> Det er pladder websitet som ikke vil vise dem hvis der ikke sendes en
> "refer" header, dvs, de tror det er en ekstern link til siden.

Det skal retfærdigvis siges, at sites der indeholder mange billeder, er
nødt til at beskytte sig imod hot-links til billeder.

Der findes nemlig nogle puberitets-drenge, som synes det smadder morsomt
at lave en enkelt hjemmeside, hvor de hot-linker til 100-200 billeder fra
et andet site, det gør, at der bliver hentet 5-10 megabyte date fra det
pågældne site, hver gang siden med hot-links hentes.

Og hvis disse puberitets-drenge smidder henvisninger til deres side med
hot-links i flere chat-rooms, så medfører det, at selv de kraftigste
servere går i knæ.

Jeg vil dog mene, at den metode der er valgt på fotokritik.dk, er alt for
restriktiv og besværlig for sidens legitime brugere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per

Dato : 16-10-05 10:03

> [...]
> www.fotokritik.dk på den måde. Er det en bestemt type browser, som ikke
> klarer at hente de fotos? Har du en idé til, hvad jeg kan gøre?

Find dit billede.

Højreklik - åbn i nyt vindue.

Kopier Url´en - og sæt denne ind i din mail.

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=172920

Mvh. Per!

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 16-10-05 10:34

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev:

> Find dit billede.
>
> Højreklik - åbn i nyt vindue.
>
> Kopier Url´en - og sæt denne ind i din mail.
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=172920
>
> Mvh. Per!

Mange tak - på den måde får jeg:

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=188164-3&x=4&pic2=188164
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=188610-3&x=3&pic2=188610
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=172920-1&x=4&pic2=172920

Mon det hjælper?

Til information, så har jeg forsøgt en anden web-side længere nede...

Mvh. Viggo

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-05 18:55

"Viggo Brøndegaard Nielsen" <No_spam_to_me@invisible.com> skrev i en
meddelelse news:43513cfb$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Se:

Nej. Det kan jeg ikke.

> - på forhånd tak!

For hvad? For at spille min tid med links til fotokritik, der ikke virker?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-10-05 19:12

Viggo Brøndegaard Nielsen wrote:
> Se:
>
> http://www.fotokritik.dk/pics/188164-3
> http://www.fotokritik.dk/pics/188610-3
> http://www.fotokritik.dk/pics/172920-1

Hmm... det er nogle flotte udsigter, derfor er det smadder ærgeligt, at
du ikke har været dygtig nok til at styre belysningen, de to første
knipserier er overbelyste, de brænder ud i højlyset, det sidste knips er
et modlysbillede, hvor meget store dele af motivet er underbelyst, og de
store mørke områder gør, at det ikke er se-værdigt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 16-10-05 09:26

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> [...]
> et modlysbillede, hvor meget store dele af motivet er underbelyst, og de
> store mørke områder gør, at det ikke er se-værdigt...

Tak for din kritik.

De to første fotos er taget med et Olympus mju-II kamera (point and shoot)
og før jeg viste meget om exponering overhovedet og eksponeringen kan heller
ikke styres på det kamera. Måske kan jeg redde lidt med fotoredigering, men
afventer lige lidt flere kommentarer.

Det sidste foto har jeg været meget i tvivl om. Med fotoredigering kan jeg
faktisk godt hæve lyset i de mørke områder, men jeg synes stemningen i
billedet forsvinder. Derfor er er jeg selvfølgelig opmærksom på hvilke
kommentarer, jeg får.

Mvh. Viggo

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 15-10-05 19:49

Viggo Brøndegaard Nielsen wrote:
> [...]

Flot udsigt, hvor er det taget?

vh Simon

Fra : Viggo Brøndegaard Ni~

Dato : 15-10-05 20:00

"Simon Tved Bakken" <simonSPAM@SPAMtvedbakken.dk> skrev:

> Flot udsigt, hvor er det taget?
>
> vh Simon

Prøv disse links forslået af Ole Sahl - her er lidt mere forklaring:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=188164-3
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=188610-3
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=172920-1

Håber det virker.