Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cannon EF 500mm f/4L IS USM
Fra : 7c

Dato : 13-10-05 19:50

Hvor kan man prøve at "lege" med sådan en dyr fætter i 5 minutter? Jeg har
spurgt flere butikker, men det er ikke liiiige noget de ligger inde med.

Jeg overvejer kraftigt at købe den til foråret, men vil naturligvis gerne
prøve den først.

Vh.

Søren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-05 20:30

In article <434eac60$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 7c wrote:
> [...]
>
> Jeg overvejer kraftigt at købe den til foråret, men vil naturligvis gerne

Hvor i landet ? Nogle af udlejningsfirmaerne har vel den.

Fra : 7c

Dato : 13-10-05 21:14

> Hvor i landet ? Nogle af udlejningsfirmaerne har vel den.

Undskyld! Det skulle selvfølgelig med Jeg bor i Silkeborg.

Vh.
Søren

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-10-05 15:40

7c wrote:

> [...]
>
> Jeg overvejer kraftigt at købe den til foråret, men vil naturligvis gerne

Sådan en kanon er ikke noget man bare lige leger med, det kræver en
kraftig stativ hvis du skal have noget brugbart ud af det, men hvis du
vil prøve en så har cav i Århus måske en.

Tommy

Fra : Thomas Kjær

Dato : 14-10-05 15:50

On 2005-10-14, Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote:

> Sådan en kanon er ikke noget man bare lige leger med, det kræver en
> kraftig stativ hvis du skal have noget brugbart ud af det, men hvis du
> vil prøve en så har cav i Århus måske en.

Det gør det faktisk ikke, nej. Objektivet vejer "kun" 3.87kg, og kan
sagtens håndholdes (specielt da det jo også har IS).

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-10-05 16:30

Thomas Kjær wrote:

> Det gør det faktisk ikke, nej. Objektivet vejer "kun" 3.87kg, og kan
> sagtens håndholdes (specielt da det jo også har IS).

Jamen så gør du det, hvad hjælper IS hvis du er over 1/250 ?

Tommy

Fra : Thomas Kjær

Dato : 15-10-05 00:16

On 2005-10-14, Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote:

> Jamen så gør du det, hvad hjælper IS hvis du er over 1/250 ?

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har nemlig ikke en 500/4L IS. :)

Jeg ved ikke hvor meget IS ville hjælpe over 1/250s ved 500mm[1], men
det kommer jo så også an på hvor rolig en hånd man har.

Det jeg prøver at sige er blot, at det ikke *kræver* et stativ
for at give et brugbart udbytte, da mange vil kunne bruge det håndholdt.

1) Jeg har desværre kun ét objektiv med IS (et 70-200), men der bruger
jeg det til gengæld flittigt. Det er bestemt også noget jeg ønsker på
mine andre teler, da jeg synes det tillader mig at håndholde meget
længere lukketider end jeg ellers ville kunne, og da jeg jævnligt har
brug for det.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : 7c

Dato : 14-10-05 20:59

> Sådan en kanon er ikke noget man bare lige leger med, det kræver en
> kraftig stativ hvis du skal have noget brugbart ud af det, men hvis du vil
> prøve en så har cav i Århus måske en.

> Tommy

Hvad er cav?
Søren

Fra : 7c

Dato : 14-10-05 21:00

"7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er cav?
> Søren

Jeg fandt det på nettet.

Søren

Fra : 7c

Dato : 15-10-05 07:18

> Jeg fandt det på nettet.
>
> Søren

De havde ikke sådan en fætter. Andre forslag?

Søren

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 15-10-05 17:24

> De havde ikke sådan en fætter. Andre forslag?
>
> Søren

Tja, jeg kan godt tilbyde dig at prøve min, jeg tager en del til det
vestjyske for at fange nogle gæs med min 20d ,så hvis ikke det skal være
lige idag kan vi måske aftale at mødes når jeg næste gang kører vest på ?

Peter Michael Nielsen

Fra : 7c

Dato : 15-10-05 18:05

> [...]
> lige idag kan vi måske aftale at mødes når jeg næste gang kører vest på ?

Jeg har først set din mail nu, men vil meget gerne hvis jeg kunne prøve dit
objektiv i 10 minutter. Så hvis du er i området en dag, eller jeg er i
nærheden af hvor du bor (hvilken by? ) så vil jeg meget gerne mødes.

Jeg sender dig lige en mail uden for nyhedsgruppen.

Vh.

Søren