Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Støj Nikon D100 Vs. Canon 20D
Fra : Jacob

Dato : 09-10-05 20:50

Følgende blev gjort.
samme motiv og "brændvide" 44mm på 20D og 50mm på D100. med cropfaktoren er
brændviden 71~75mm. iso'en er 200 på begge kameraer.
Kameraene fik selv lov til at lave lysmålingen. Canon eksponener næsten et
(0.86) helt blændetrin over nikon kameraet.
ved konvertering i panitshop pro X uden støjfilter er støjen fra Canon den
mest ubehagelige for øjet. og det er oven i købet den der er "hårdest"
eksponeret.
ved konventeringen er eksponeringen kraftigt forstærket men eksponeringerne
skulle svare til hinanden.
http://www.electronia.dk/test/Nikon.jpg
http://www.electronia.dk/test/Canon.jpg

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-10-05 21:20

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message
> [...]
> eksponeret.
> ved konventeringen er eksponeringen kraftigt forstærket men
> eksponeringerne skulle svare til hinanden.

Jeg kan godt se havd du mener, men det du har fotograferet giver ikke helt
indtryk, jeg syntes begge er træls at kigge på. Jeg ville meget hallere have
en hvid pind på en sort baggrund el. lign. Så man ville kunne sammenligne
det bedre. Motivet her er meget rodet og lidt svært at bedømme. Men jeg kan
godt se at Canon Kameraet er værst.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-05 22:25

In article <43497b8f$0$87532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Simon Nielsen wrote:

> [...]
> det bedre. Motivet her er meget rodet og lidt svært at bedømme. Men jeg kan

Er det det ? Det er svært at vurdere. Umiddelbart ligner det noget der
er lavet om til negativ, og som er totalt overbelyst.

Jeg ville også hellere have et "normalt" indendørs/aftenbillede, og
et med detaljer på, så man kan se om der ofres detaljer i den algoritme
RAW converteren bruger (evt konvertere begge med Adobe camera RAW).

Dette billede er noget skod at lave vurderingen på. Og da det ikke er
samme vinkel, så er det svært at vurdere hvor mange detaljer der mangler
i Nikon versionen.

Fra : 2rb1

Dato : 09-10-05 23:35

Efter lige at have røjet et par piper, så syntes jeg nu at det er total fede
billeder...

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-10-05 23:37

"2rb1" <jule@manden.dk> skrev i en meddelelse

> Efter lige at have røjet et par piper, så syntes jeg nu at det er
> total fede billeder...

Jeg er på stærkt øl, og jeg kan slet ikke følge dig...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : 2rb1

Dato : 10-10-05 00:09

> Jeg er på stærkt øl, og jeg kan slet ikke følge dig...

> [...]

Drik nogle flere...... så kommer det sq ;0)

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-10-05 00:22

> Drik nogle flere...... så kommer det sq ;0)

OK. Führer befehl, wir folgen...