Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket kamera til ca 2500 kr?
Fra : Finn D. Jørgensen

Dato : 08-10-05 14:05

Hejsa...

hvilket digitalkamera kan i anbefale til ca 2500 kr.?

Olympus C765 ultrazoom har jeg blandt andet kigget på? Er der nogen som har
erfaringer med det? Eller fås der noget bedre til prisen?

Håber I kan hjælpe...
Finn

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-10-05 14:42

"Finn D. Jørgensen" <news@finndj.dk> wrote in message
> [...]
>
> Olympus C765 ultrazoom har jeg blandt andet kigget på? Er der nogen som
> har erfaringer med det? Eller fås der noget bedre til prisen?

Der er en del jeg vil foretrække frem for det olympus.

Blandt andet:
Canon Powershot S1 IS
(Stort kamera, optisk godt objektiv, stor zoom og lækker skarphed)
Canon IXUS 50
(Lille, handy, lige til at have i lommen, ikke så god optik, knap så skarpt
som S1 og ikke så lang zoom)
Konica Minolta Z3
(Et mellemstort kamera med stor zoom, god optik, knap så god sensor, men
ikke noget du vil mærke)
Nikon Coolpiz 7600
(Lille godt kamera, ikke så meget zoom, lille optik og lille sensor, men et
jævnt godt kamera)
Pentax Optio S5z
(Lille kamera, robust, lille zoom, ikke så god optik og lille sensor, men et
godt kamera)

Et sted ind i mellem disse er det olympus du har kig på også, men her er i
hvert fald flere ideer.

Mvh
Simon