Oliemaleri
Fra : Birger Ødegaard Jens~

Dato : 08-06-01 16:54

Hej!
Jeg har besluttet mig for at jeg vil igang med at male.
Derfor vil jeg høre om der er nogen som har nogle gode begyndertips?
Er der nogen som ved hvor man kan købe forholdsvis billig lærred?

På Forhånd Tak

Annemette

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 08-06-01 21:12

Prøv evt at spørge i dk.kultur.billedkunst
Der tror jeg du finder folk, der kan hjælpe dig

Venlig hilsen
Astrid Vest
Birger Ødegaard Jensen <bodegaard@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Mona & Michael

Dato : 08-06-01 21:20

Birger Ødegaard Jensen <bodegaard@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fqsd0$5f2$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
begyndertips?
> Er der nogen som ved hvor man kan købe forholdsvis billig

Hej Annemette.

Jeg håber også at jeg engang kommer igang.

Jeg har dog både farver, staffelig og lærred
stående, så for mit vedkommende handler
det bare om at jeg får mig taget sammen.

Men faktisk er jeg lidt bange for at gå igang.
Så længe jeg ikke er startet, kan jeg i fantasien
være en fantastik maler, men når først det går
løs, bliver jeg nok nødt til at erkende mine
manglende evner/kundskaber...

Jeg har købt alle mine ting hos Harald Nyborg,
faktisk kun fordi jeg tilfældigt faldt over dem,
og syntes at priserne var rimelige...
(Men da jeg jo ikke er aktiv, kender jeg jo ikke
nødvendigvis de 'rigtige' steder!)

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Emil

Dato : 09-06-01 00:51

On Fri, 8 Jun 2001, Birger Ødegaard Jensen wrote:

>Jeg har besluttet mig for at jeg vil igang med at male.
>Derfor vil jeg høre om der er nogen som har nogle gode begyndertips?
>Er der nogen som ved hvor man kan købe forholdsvis billig lærred?

Hej Annemette

Start med at lave akvareller med vandfave. Gå så over til
professionelle vandfarver (der ER faktisk en stor forskel).

Lån bogen "Akrylmaling" af Wendy Clouse (1991) på biblo, og
gennemfør øvelserne. Bogen omhandler olie- akvarel- og
arkrylteknik.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har selv haft stor glæde ved
at gå på Silkeborg Kunstskole. Det koster det samme som på/i en
almindelig aftenskole. Fordelen ved en kunstskole er, at du frit
kan vælge mellem de forskellige kunstformer (men der er extra
udgifter til modeller m.v.).

Her sælges også materialer til rimelige priser.

Jeg skal i år lave et kalkmaleri, højde 2,5 meter, bredde 3 meter
i spisestuen - det skal nok blive sjovt. Jeg jagter teknikker og
materialer, for det er jo ikke så ligetil. Selve motivet er svært
at vælge / komponere. Det skal jo være der, indtil en gang kalk
sletter alle spor.

Astrid Vest skrev:
>Prøv evt at spørge i dk.kultur.billedkunst
>Der tror jeg du finder folk, der kan hjælpe dig

Jeg ved nu ikke helt om du er på jagt efter "kunst" eller på jagt
efter noget fritidsbeskæftigelse til huset (og haven?).

Men det er meget underholdende, når man lige får "taget hul" på
oplevelserne. Træk familie, venner og bekendte med ind i denne
nye verden, og de vil altid huske og takke dig derfor.

m.v.h. Emil