Hvad er fitts lov???
Fra : lhgc

Dato : 08-06-01 16:03

Nu har jeg set det flere gange - og jeg undres, er alle viden om fitts lov
og er alle boligløse i kbh. ????? =)

Fra : Jakob Færch

Dato : 08-06-01 16:57

In article <B746B5CD.9D6%munik@mail.dk>, lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> er alle viden om fitts lov

Fitts lov siger ret forsimplet (fordi jeg ikke kan huske den nøjagtige
formel) når den bruges på computersystemer, at:
- jo længere væk noget er, jo længere tid tager det at ramme
det med musen
- jo større noget er, jo kortere tid tager det at ramme med musen

Nu blev jeg alligevel lidt stædig og fandt en bog (Newman & Lamming:
Interactive System Design, Addison-Wesley 1995, s. 52).
Fitts lov siger mere præcist, at
T = K log(2A/W)[1]

T: Den tid det tager at ramme målet
K: En konstant, cirka 100 millisekunder
A: Afstanden til målet
W: Målets bredde

/Jakob

[1] Newman&Lamming påstår, at en hr. MacKenzie har lavet undersøger,
der viser, at følgende er et mere præcist udtryk:
K log(A/W+1)

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-06-01 23:03

Og derfor er Mac altid Windows overlegen. "Pinning" er kodeordet!

<http://www.asktog.com/basics/firstPrinciples.html>

og den her bør alle kunne:

<http://www.asktog.com/columns/022DesignedToGiveFitts.html>

Mojn, Thomas

--
I never see this quoted about Steve, but they once asked Andy Grove who
he most admired in the PC industry, and he said, "One guy: Steve Jobs.