Mobil internet connection via bluetooth
Fra : lars

Dato : 25-10-05 16:38

Hej Folks,

Jeg sidder lige og pusler med at forbinde min iBook til internettet via
bluetooth. Jeg har en GPRS forbindelse hos TDC og telefonen er en K700i.

Det er lykkedes mig at sætte forbindelsen op og få iBooken til at
oprette forbindelse til TDC. Problemet er at jeg bliver smidt af med
det samme.

Er der nogen her i forum med erfaringer? Det lader til at være ret
vigtigt hvilken modem-script man vælger - men der er jo også et utal af
andre indstillinger. Så hvis nogen har en færdig opskrift ville jeg
juble!

vh Lars

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-10-05 05:45

lars <lars@nospam.com> wrote:

> [...]
> vigtigt hvilken modem-script man vælger - men der er jo også et utal af
> andre indstillinger. Så hvis nogen har en færdig opskrift ville jeg

Det er tidlig morgen - lang arbejdsdag forude. Men jeg vil huske dit
ønske, idet min virker: Lige præcis med 700i...

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-05 14:38

lars <lars@nospam.com> wrote:

> Hej Folks,
>
> Jeg sidder lige og pusler med at forbinde min iBook til internettet via
> bluetooth. Jeg har en GPRS forbindelse hos TDC og telefonen er en K700i.

Du mener vel, at du forbinder til din mobil med BT. Din mobil skal så
forbinde til TDC's GPRS net.

Er du sikker på du kan forbinde til TDC's GPRS net?

Har TDC sendt dig en sms med opsætningen til deres GPRS net som du har
installeret?.

Hvilket OS har din iBook?

> Det er lykkedes mig at sætte forbindelsen op og få iBooken til at
> oprette forbindelse til TDC. Problemet er at jeg bliver smidt af med
> det samme.

Det siger ikke så meget. Jeg har erfaringer med at folk tror de
forbinder til GPRS og så er det GSM nettet de forbinder til med det
modem der er i deres mobiltelefon.

Kan du checke e-mail med mobilen?

> [...]
> vigtigt hvilken modem-script man vælger - men der er jo også et utal af
> andre indstillinger. Så hvis nogen har en færdig opskrift ville jeg

På et tidspunkt skal du ind og hente et script på Ross Barkman's
hjemmeside

http://www.taniwha.org.uk

Det skal så tilpasses TDC's GPRS net.

Der findes osse en Tysk hjemmeside med mange færdige scripts til de
forskellige telefonselskaber. De koster penge.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-10-05 18:38

lars <lars@nospam.com> wrote:

> [...]
> vigtigt hvilken modem-script man vælger - men der er jo også et utal af
> andre indstillinger. Så hvis nogen har en færdig opskrift ville jeg

Du har allerede fået lidt hjælp - jeg googlede efter løsning. Tilmeldte
mig TDC's GPRS halløj (via Telmore) - mobilen fik så tilsendt
indstillinger.

Det jeg selv havde sværest ved at greje, var nummeret der skulle ringes
op til: *98# skal der stå, når du åbner Internetopkald og vælger
Blåtand. Du skal tilslutte til "TDC Internet GPRS"

Kan desværre ikke huske hvilket modemscript jeg hentede, men googleriet
vil hjælpe dig.

Og så skal tlf naturligvis også sættes op til at kunne funke som modem
(igen google efter løsning)

Måske ikke meget hjælp, men forhåbentlig et lille skridt fremad. Mit
virker ok til web, men af en eller anden grund kan jeg ikke altid sende
mails....

Men det er jo også kun en nødløsning, når man er langt væk fra alting.

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-05 20:43

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> op til: *98# skal der stå, når du åbner Internetopkald og vælger
> Blåtand. Du skal tilslutte til "TDC Internet GPRS"

Der er en udemærket forklaring i

i tråden:

WinXP og Siemens S55 som GPRS - bare eet eneste sted, det virker?

i nyhedsgruppen: dk.teknik.telefoni.mobil

> Kan desværre ikke huske hvilket modemscript jeg hentede, men googleriet
> vil hjælpe dig.
>
> Og så skal tlf naturligvis også sættes op til at kunne funke som modem
> (igen google efter løsning)

På en SE T610 med TDC Duet er det:

Forbindelser -> Datakomm. -> Datakonto

og

Forbindelser -> Datakomm. -> Ønsket service

> Måske ikke meget hjælp, men forhåbentlig et lille skridt fremad. Mit
> virker ok til web, men af en eller anden grund kan jeg ikke altid sende
> mails....

Du skal bruge din mobil-udbyder's smtp-server: f.eks smtp.mail.dk, når
du sender, og kan godt bruge den sædvanlige POP3 server når du henter.

> Men det er jo også kun en nødløsning, når man er langt væk fra alting.

Det bare Pinocchio!

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-10-05 20:34

lars <lars@nospam.com> wrote:

> Jeg sidder lige og pusler med at forbinde min iBook til internettet via
> bluetooth. Jeg har en GPRS forbindelse hos TDC og telefonen er en K700i.

Der er også den (lidt dyre= ¤40) løsning her:
http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_mhs.html

-- and don't forget to boogie

Fra : lars

Dato : 27-10-05 20:12

Hej igen,

Tak for al hjælp. Det er lykkedes at få det til at fungere! Der ligger
faktisk nogen modem-scripts hos versiontracker som er lavet decideret
til SonyEricsson. Forbindelsen er forbavsende hurtig. Det virker også
med min Palm forresten, som nu både kan browse på internettet og
modtage/sende mails. Super smart!!!

vh Lars

Fra : fjerndette

Dato : 27-10-05 22:34

lars wrote:
> [...]
> faktisk nogen modem-scripts hos versiontracker som er lavet decideret
> til SonyEricsson. Forbindelsen er forbavsende hurtig.

Hvilket script brugte du - til hvilken tlf.?

Vgst
Kristian Stange

Fra : lars

Dato : 29-10-05 18:17

On 2005-10-27 23:34:14 +0200, fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> said:

> Hvilket script brugte du - til hvilken tlf.?
>
> Vgst
> Kristian Stange

Telefonen er en Sony Ericsson K700i. Nogle virkelig gode links er:

http://www.crackistan.com/archives/2004/11/19/6/connect-gprs-via-sony-ericsson-k700i-mac-os-x-bluetooth/

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13523&vid=129141

Download

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13523&vid=129141

Download scripts fra sidstnævnte.

Det script der virker for mig hedder 'Sony Ericsson GPRS CID2'. Det er
måske ikke det optimale - men det virker nu rigtig godt.

vh Lars