Entourage 2004 og dato
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-05 07:34

Hej,

Kan man ikke få Entourage 2004 til at vise dato for modtagelsen
ud for hver mail i stedet for blot 'tor 22:31' osv. ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jon Aalborg

Dato : 21-10-05 08:16

> Kan man ikke få Entourage 2004 til at vise dato for modtagelsen
> ud for hver mail i stedet for blot 'tor 22:31' osv. ?

Ahem...
Preferences --> General --> Use Relative Dates.
Jeg vil tro at det hjelper å fjerne haken der...?
--
/Jon
Put "jaalborg" for "navn", remove ".invalid".

Fra : Jens F

Dato : 21-10-05 08:21

Thomas G. Madsen skrev:
> Hej,
>
> Kan man ikke få Entourage 2004 til at vise dato for modtagelsen
> ud for hver mail i stedet for blot 'tor 22:31' osv. ?

Jo!

I menuen "Entourage", åben "General Preferences", faneblad "general" og
fjern fluebenet i rubrikken "Use relative dates in lists (Today,
Yesterday)".

Så skulle de se anderledes ud.
--

Jens F

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-05 09:00

Jens F skrev:

> I menuen "Entourage", åben "General Preferences", faneblad
> "general" og fjern fluebenet i rubrikken "Use relative dates in
> lists (Today, Yesterday)".

Det har jeg prøvet, men det ændrer ikke visningen. Der står stadig
kun ugedag og klokkeslæt ud for mailen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-10-05 13:43

> Det har jeg prøvet, men det ændrer ikke visningen. Der står stadig
> kun ugedag og klokkeslæt ud for mailen.

Prøv at trykke på overskriften og få sorteret efter Sent eller Received
kollonnen.

Jeg ved ikke hvorfor det virker sådan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-05 08:58

Axel Hammerschmidt skrev:

> Prøv at trykke på overskriften og få sorteret efter Sent eller
> Received kollonnen.

Den står allerede sorteret efter 'Received' med nyeste øverst og
'Use relative dates in lists (Today, Yesterday)' er koblet fra.
Det får den bare ikke til at vise datoen for modtagelsen ud for
mailen. Kun ugedag og klokkeslæt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-10-05 10:36

> [...]
> 'Use relative dates in lists (Today, Yesterday)' er koblet fra.
> Det får den bare ikke til at vise datoen for modtagelsen ud for

Hos mig står Relative Dates slået til, og når jeg klikker på bjælken
hvor der står Sent sorteres e-mail beskedene efter hvor de er sent, og
datoen er rigtig nok "relative". Men klikker jeg igen et par gange så
ændres rækkefølgen først, men næste gang går dato-visningen over til at
være absolut. Det er jo lidt pudsigt. Måske aktiveres der en "switch" -
jeg ved det ikke, men min oversigt står altså til absolut datovisning,
selv om jeg har slået Relative Dates til under General i Preferences.

Prøv og klik på bjælken et par gange og se om det ikke ændre
datovisningen hos dig. Har du i øvrigt opdateret din En'rage?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-05 12:59

Axel Hammerschmidt skrev:

> Prøv og klik på bjælken et par gange og se om det ikke ændre
> datovisningen hos dig.

Det drejer sig om en Entourage-installation på jobbet, så jeg kan
ikke lige efterprøve det nu, men min egen Entourage herhjemme har
jeg lige prøvet at importere nogle mails til og den viser helt
automatisk datoen, selvom den står til 'relative'. Sært, men jeg
vil prøve det du skriver med at klikke på bjælken et par gange.

Jeg fik faktisk min egen Entourage på jobbet til at vise datoen
i går, men kun for den øverste mail i indbakken. Resten blev ved
med at stå til ugedag og klokkeslæt.

> Har du i øvrigt opdateret din En'rage?

Jeg installerede SP2-pakken (11.2.0) til Office 2004 for nogle
dage siden, men har nu lige opdaget, at der også er kommet en
11.2.1-opdatering, som skulle rette noget med datatab, hvis man
forbinder til en Exchange-server. Det gør jeg godt nok ikke, men
den opdatering er pt. ikke installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-10-05 12:44

Thomas G. Madsen skrev:

> Sært, men jeg vil prøve det du skriver med at klikke på bjælken
> et par gange.

Det hjælper ikke på hverken min egen computer på jobbet eller
på en kollegas, som har samme version af Entourage installeret
og det uanset, hvor mange gange jeg skifter imellem 'Received'
og 'Sent'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-10-05 13:29

> [...]
> på en kollegas, som har samme version af Entourage installeret
> og det uanset, hvor mange gange jeg skifter imellem 'Received'

Mystisk? Kan du få den til at gøre det hvis du optretter en ny folder i
oversigten og så klikker på den?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-10-05 16:38

Axel Hammerschmidt skrev:

> Kan du få den til at gøre det hvis du optretter en ny folder i
> oversigten og så klikker på den?

Nix. Jeg kan heller ikke få den til det i en ny folder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-05 14:50

> Nix. Jeg kan heller ikke få den til det i en ny folder.

Som sagt, forstår jeg ikke selv hvorfor det kan lade sig gøre her hos
mig. Men må jeg foreslå, at (hvis du ikke allerede kender den) du kigge
på nyhedsgruppen:

microsoft.public.mac.office.entourage

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-10-05 15:53

Axel Hammerschmidt skrev:

> Men må jeg foreslå, at (hvis du ikke allerede kender den) du
> kigge på nyhedsgruppen:
>
> microsoft.public.mac.office.entourage

Tak. Jeg har allerede spurgt i microsoft.public.mac.office, men
har ikke fået svar, så måske skulle jeg prøve undergruppen også.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-05 15:59

> Tak. Jeg har allerede spurgt i microsoft.public.mac.office, men
> har ikke fået svar, så måske skulle jeg prøve undergruppen også.

Ja, bestemt!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-10-05 16:10

Axel Hammerschmidt skrev:

> Ja, bestemt!

Jeg prøver.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-10-05 19:32

Axel Hammerschmidt skrev:

> Som sagt, forstår jeg ikke selv hvorfor det kan lade sig gøre
> her hos mig. Men må jeg foreslå, at (hvis du ikke allerede
> kender den) du kigge på nyhedsgruppen:
>
> microsoft.public.mac.office.entourage

Jeg har fået følgende svar i microsoft.public.mac.office, som skal
prøves af i morgen:

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-10-05 21:08

> Jeg har fået følgende svar i microsoft.public.mac.office, som skal
> prøves af i morgen:

Mange tak. Jeg har netop altid "Preview Pane" sat til "None" (gammel
vane fra Windows).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-10-05 21:12

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jeg har netop altid "Preview Pane" sat til "None" (gammel
> vane fra Windows).

Aha! Så er det sikkert derfor, at du ser datoen og også selvom
'Use relative dates in lists...', er koblet til. På jobbet er
Entourage sat til standardindstillingen, hvor 'Preview Pane' er
til højre.

--
Hilsen
Madsen