.Mac backup?
Fra : Jonas W

Dato : 18-10-05 16:16

Hej

Er der nogen af jer som har problemer med at tage backup til idisken?
Jeg har ikke lykkedes for mig siden jeg opdaterede til Backup 3. Jeg har
været inde for at justere størrelsen på idisken for at få glæde af den
pludselige nye ekstraplads.

Jeg vælger de filer jeg vil tage en sikkerhedskopi af og når jeg så
trykker på backup, undersøger programmet om der er ledig plads på
idisken, men derefter sker der ikke mere.
Der er helt sikkert ledig plads, men det virker som om programmet ikke
ser den. Der kommer ingen fejlmeldinger.

Tak,
JOnas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-05 17:01

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> [...]
> Jeg har ikke lykkedes for mig siden jeg opdaterede til Backup 3. Jeg har
> været inde for at justere størrelsen på idisken for at få glæde af den

Jeg har kun brugt den præinstallerede backup af personlige indstillinger
iDisk. Det fungerer fint.

> Jeg vælger de filer jeg vil tage en sikkerhedskopi af og når jeg så
> trykker på backup, undersøger programmet om der er ledig plads på
> idisken, men derefter sker der ikke mere.

Hvilke meddelelser kommer der? Er det bjælken, der bliver ved med at
køre? Normalt lukke Backup selv bagefter, hvis det er en planlagt
backup.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas W

Dato : 18-10-05 17:54

> Jonas W <Jonas@in.no> wrote:
>

> Hvilke meddelelser kommer der? Er det bjælken, der bliver ved med at
> køre? Normalt lukke Backup selv bagefter, hvis det er en planlagt
> backup.

Den bolsjestribede linje kører og der står noget med checking for
available space. Pludselig stopper den og siger Backup cancelled eller
noget i den dur. Jeg sidder ved en anden maskine nu.

Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-05 18:41

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Den bolsjestribede linje kører og der står noget med checking for
> available space. Pludselig stopper den og siger Backup cancelled eller
> noget i den dur. Jeg sidder ved en anden maskine nu.

Det lyder som om, den ikke kan få forbindelse med din iDisk. Har du
kontrolleret dine .Mac-indstillinger en ekstra gang? Kan du få
forbindelse med din iDisk, hvis du bare åbner den i Finder?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas W

Dato : 19-10-05 10:09

> Det lyder som om, den ikke kan få forbindelse med din iDisk. Har du
> kontrolleret dine .Mac-indstillinger en ekstra gang? Kan du få
> forbindelse med din iDisk, hvis du bare åbner den i Finder?
Jeg får kontakt med idisken igennem Finder, men det går meget langsomt.
På idisk-kontrolpanelet foregår alt derimod i mere eller mindre normalt
tempo.

Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-05 02:12

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Jeg får kontakt med idisken igennem Finder, men det går meget langsomt.
> På idisk-kontrolpanelet foregår alt derimod i mere eller mindre normalt
> tempo.

Og kontrolpanelet angiver, at der er plads nok? Hvis du så også har
kontrolleret dine .Mac-indstillinger i kontrolpanelet, så har jeg ikke
så mange forslag. Der står noget i hjælpen om, at man kan lede efter
usynlige filer, hvis man mangler plads, og så slette dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas W

Dato : 20-10-05 10:11

> [...]
> så mange forslag. Der står noget i hjælpen om, at man kan lede efter
> usynlige filer, hvis man mangler plads, og så slette dem.
Nu virker det. Det var min egen fejl, jeg havde nemlig blokkeret nogle
af de uudgange programmet bruger med Little snitch.

Tak for hjælpen,
Jonas