Hollywood går til angreb på Apples iPod
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-10-05 20:24

"Skuespillere, forfattere og instruktører mener, at Apple udnytter deres
tv-serier. De vil have del i den profit, som IT-firmaet kommer til at
score, når de sender den nye video-iPod på markedet."

<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=403055>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-05 22:20

> [...]
> tv-serier. De vil have del i den profit, som IT-firmaet kommer til at
> score, når de sender den nye video-iPod på markedet."

Det er nu ikke helt sådan, jeg har forstået det. De vil have del i
filmselskabernes profit. Det er filmselskaberne, der har indgået en
aftale med Apple. Skuespillere, forfattere og instruktører mener ikke,
filmselskaberne på den måde bare kan sælge deres arbejde uden at give
dem en procentdel af fortjenesten. Det er ikke Apple, de går til angreb
på.

<http://www.forbes.com/2005/10/17/video-ipod-residuals-cx_variety_1017vi
deo.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-10-05 22:33

> [...]
> filmselskaberne på den måde bare kan sælge deres arbejde uden at give
> dem en procentdel af fortjenesten. Det er ikke Apple, de går til angreb

Næh, men det fremgår skam også af selve artiklen

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-05 23:08

> Næh, men det fremgår skam også af selve artiklen

Men så er Politikens overskrift: "Hollywood går til angreb på Apples
iPod", jo forkert og noget sensationspræget.
--
Henrik Münster
Esbjerg