"Slå stabilitet til"
Fra : Steen Jensen

Dato : 13-10-05 18:35

Min iBook er mit bedste legetøj. Oppe ved 'airport-symbolet' øverst i
højre side (netværksikonet) kan man vælge punktet "Slå stabilitet til".
Hvad gør denne funktion egentligt?
--
Steen
http://isteen.blogspot.com

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-10-05 20:16

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> Min iBook er mit bedste legetøj. Oppe ved 'airport-symbolet' øverst i
> højre side (netværksikonet) kan man vælge punktet "Slå stabilitet til".
> Hvad gør denne funktion egentligt?

Giver bedre modtagelse hvis der er microbølge ovne el lignende i
nærheden. Men din iBook har en meget effektiv antenne, så det skulle vel
ikke være nødvendigt at slå stabilitet til.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-05 20:59

Steen Jensen skrev:
> Min iBook er mit bedste legetøj. Oppe ved 'airport-symbolet' øverst i
> højre side (netværksikonet) kan man vælge punktet "Slå stabilitet til".

Det er bedst at den er slået fra, efter hvad jeg har kunnet læse mig
frem til. Navnet er ikke så heldigt, da det lyder som noget "godt".
Funktionen gør det at den mindsker modtagerens følsomhed, og derved
reducere rækkeviden, for at ignorerer "støj" i frekvensområdet.

> Hvad gør denne funktion egentligt?

Det er vidst lidt af en hemmelighed. Jeg ved ikke om Apple fornylig har
offentliggjort flere detaljer om funktionen, men da jeg i sin tid ledte
efter informationen, var det umuligt at finde nogen officiel forklaring,
så jeg måtte nøjes med spekulationerne på følgende webside:

http://www.neato.org/~page/virtmem/archives/000070.html

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 14-10-05 10:54

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> Funktionen gør det at den mindsker modtagerens følsomhed, og derved
> reducere rækkeviden, for at ignorerer "støj" i frekvensområdet.

Det engelske navn er lidt mere sigende: "Use Interference Robustness".
(Fra 10.3.9)

/Andreas

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-10-05 12:35

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Det er bedst at den er slået fra, efter hvad jeg har kunnet læse mig
> frem til.

Tak for det. Den er vist osse slået fra som standard.
Jeg kom til at tænke på det, da jeg opdaterede min Skype. Det lavede
kage i netværket, så Skype røg ud, og jeg måtte lige genstarte
netværkeforbindelsen.
--
Steen
http://isteen.blogspot.com