sattelitfjernsyn og mac
Fra : Michael Holm

Dato : 13-10-05 15:23

Da vi kun har dr1/2 og tv2 derhjemme, og de ikke kan lægge kabel tv ind
hos os, overvejer vi stærkt at få noget sattelit tv.. de tidligere ejere
havde en parabol og en gammel reciver som nu er røget ud til canal +
Nu til spørgsmålet, er der nogen apparatter som kan tage imod et kort
fra f.eks. Viasat, og som både kan sende signal videre til fjernsynet +
til iMac G5 via firewire (desvære ikke den nye, endnu:)

Eller skal man havde 2 bokse?

Har kigget lidt på apple.dk - http://tinyurl.com/dl9qp - men kan ikke
rigtig gennemskue hvad der vil funke bedst iforh. til Danmark.

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Tom

Dato : 13-10-05 18:11

Der er video ud af alle bokse. Enten via scart eller via noget der hedder et
BNC stik.
Det du dermed bare har brug for er..
Et abn.. Ex Canal + eller konkurrenten..
Og et video kabel..
Derefter en "box" der kan konvertere video til FW, eller en "video indgang"
til din iMac..
Tror muligvis at eye TV i de noget mere avancerede versioner kan klare det
hele.. altså BÅDE satellit modtagning, decodning og så mener jeg også at den
har FW ud, til iMac og Video ud til et TV..
Lyd skal "uanset" hvad køres separat til anlæg..
Læs videre her
http://www.elgato.com/

Tom
Er langt fra sikker at du kan købe deres avancerede løsniger her i DK, men
er der er en løsning der passer til dig, tror jeg ikke at du går helt
galt..der

Alternativt.. Prøv et par PC butikker..
Det kan være at en eller anden ovre i TW har opfundet netop det du leder
efter...altså en video + audio til FGW converter..
(husk blot at det ikke altid er tilfældet at mac forstår de der TW
produkter..