Se powerpoint filer
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-10-05 12:16

Hejsa!

Jeg har et akut problem med at se en powerpoint fil - PowerpointViewer er
jo til OS 9.X og den bærbarfe jeg sidder med kærer Panther. Hva' gør jeg?
Skal lige sige at jeg er afhængig af en løsning der kan hentes fra nettet,
da jeg pt. sidder i Køln.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-10-05 13:21

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Skal lige sige at jeg er afhængig af en løsning der kan hentes fra nettet,

Hvad med at køre PowerpointViewer under Classic ?

Ellers så prøv med NeoOficeJ eller Open Office i X11 udgaven.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-10-05 13:32

> [...]

> Skal lige sige at jeg er afhængig af en løsning der kan hentes fra nettet,

Kan du ikke finde enversion på nettet ?

iChat er jo perfekt til at sende større ting igennem.

macsnakdk

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-10-05 13:35

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) on mandag 10. oktober 2005 at 14:21 +0100
wrote:

>Hvad med at køre PowerpointViewer under Classic ?
>
>Ellers så prøv med NeoOficeJ eller Open Office i X11 udgaven.

Normalt vil jkeg bare bruge Vieweren under Classic -sagen er at jeg lige
netop nu sidder i Køln og skal klare mig med hvad jeg sådan nogenlunde har
ved hånden.

Neo eller Open synes jeg er noget tungt skidt, men så vidt jeg kan se, er
det vist de eneste muligheder under OS X.

Nå heldigvis fandt jeg hjælp hernede. En venlig skotsk journalist trådte
til med en windåse, og jeg fik løst opgaven. Men det er da træls at en så
simpel poeature som at se en PP-fil skal være et problem på en mac - med
mindre altså man gerne vil investere i hele Power Point pakken

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-10-05 21:29

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Normalt vil jkeg bare bruge Vieweren under Classic -sagen er at jeg lige
> netop nu sidder i Køln og skal klare mig med hvad jeg sådan nogenlunde har
> ved hånden.

Har du Apple Keynote? - seneste opd.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17744

> Neo eller Open synes jeg er noget tungt skidt, men så vidt jeg kan se, er
> det vist de eneste muligheder under OS X.

NeoOfficeJ synes jeg nu ikke er så tung endda, men OK, på en bærbar kan
det måske godt være...

IcWord 4.0 kan også konvertere PP filer til AWKS.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/8524

> [...]
> simpel poeature som at se en PP-fil skal være et problem på en mac - med
> mindre altså man gerne vil investere i hele Power Point pakken

Det er da godt, der er nogen, der kan hjælpe...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Peter Ursin

Dato : 11-10-05 08:06

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpel poeature som at se en PP-fil skal være et problem på en mac - med
> mindre altså man gerne vil investere i hele Power Point pakken

Hvis den venlige skotske journalist ikke havde haft Officepakken på sin
windåse så havde han vel haft samme problem. Det kan da aldrig være et
generelt Mac-problem.

mvh
Peter

Fra : Simon

Dato : 11-10-05 09:20

Peter Ursin wrote:

> Hvis den venlige skotske journalist ikke havde haft Officepakken på sin
> windåse så havde han vel haft samme problem. Det kan da aldrig være et
> [...]
Gratis powerpoint viewer...til Windows:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&displaylang=en

Mvh
Simon

Fra : Åge

Dato : 11-10-05 13:00

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hvis den venlige skotske journalist ikke havde haft Officepakken på sin
> windåse så havde han vel haft samme problem. Det kan da aldrig være et
> generelt Mac-problem.

Hvad er windåse?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-10-05 15:59

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> PowerpointViewer er
> jo til OS 9.X og den bærbarfe jeg sidder med kærer Panther. Hva' gør jeg?

har du Keynote? Den kan - men af og til skal man omdøbe efternavnet til
..ppt

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-10-05 13:15

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> on tirsdag 11. oktober
2005 at 9:06 +0100 wrote:
>Hvis den venlige skotske journalist ikke havde haft Officepakken på sin
>windåse så havde han vel haft samme problem. Det kan da aldrig være et
>generelt Mac-problem.

Det havde han netope, men han havde en viewe - og det er da et velkendt
problem at der er problemer med sagerne, når det gælder mac i forhold til
Microsoft.
Sådan som det udvikler sig med PowerPoint er en viewer efterhånden ved at
være at sammenligne med Acrobat Reader, hvor det også er et andet(eller
udvidet) stykke software der har produceret det, der skal ses.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-10-05 07:51

> [...]
> være at sammenligne med Acrobat Reader, hvor det også er et andet(eller
> udvidet) stykke software der har produceret det, der skal ses.

Det har du desværre ret i, vi modtager rask væk powerpoint præsentationer på
mit arbejde, som om det bare er helt naturligt at man kan læse filerne.
Egentlig overraskende fordi så godt synes jeg ærlig talt ikke at PowerPoint
er. Eller også er det bare præsentationerne der har det med at ligne
hinanden.

Det ku' være Apple skulle indbygge PowerPoint understøttelse i Preview.....

mvh
Peter Ursin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-10-05 08:49

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> on onsdag 12. oktober 2005
at 8:50 +0100 wrote:
> [...]
>PowerPoint
>er. Eller også er det bare præsentationerne der har det med at ligne

Det har de en udpræget tendens til - ofte er de ret kedelige og
ubehjælpsomme. Men egentlig er det logisk nok: En PowerPoint præsentation
er en grafisk præsentation, og det er langt fra alle der besidder grafisk
sans.
Preben, der også er aktiv her i gruppen, drev engang et trykkeri. Han kan
garanteret bidrage med talrige eksempler på meget af det håbløse
køkkenbords-layout, der væltede ind over os, da amatørprogrammerne til
bladproduktion blev almindelige ;.)

>Det ku' være Apple skulle indbygge PowerPoint understøttelse i
>Preview.....

Det er præcist det, der er min pointe.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard