At få Imac med 9.2 til at indgå
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 09-10-05 20:53

Problem: kan ikke komme på nettet med en brugt iMac med 0s 9.2. Det
mærkelige er, at det gik skidenemt med samme maskine med 9.0.
Netværksledning fra IMac til routeren blev sat i, der blev skiftet fra
Appletakt til DHCP og vupti. Det blev fejret med en opgradering til 9.2,
installering af Limewiere til OS 8.6 og 9 med mere. Og siden har det
været umuligt at komme på nettet. Har prøvet at installere Ubuntu Linux
for Power PC, men heller ikke her var der hul igennem.

Gode råd udbedes. Er det lettere med OS X?

VH
Finn A. Hansen

Fra : stidsholt@mac.com

Dato : 09-10-05 22:09

Er det lettere med OS X?

Ja, vel nok - og selvom maskinen jo ikke lige er fra igår, kan der
faktisk godt listes en OSX ind i den. Jeg har selv en erhvervet en iMac
af samme type (måske købt samme sted.....?),. Den kører OSX 10.3.9.
Nul net-problem.

Mvh. Søren

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-10-05 23:17

On Sun, 09 Oct 2005 21:52:42 +0200, Finn A. Hansen wrote:

> Gode råd udbedes.

Er der lys i lamperne i den port i routeren du sætter iMac'en i?
--
MVH
osv...

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 09-10-05 23:41

Frank E. N. Stein wrote:

> Er der lys i lamperne i den port i routeren du sætter iMac'en i?

Ja. Og i kontrolpanelet eller hvad det nu hedder i Mac-terminilogi, er
et netværk registreret, om man forstår.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-10-05 09:52

On Mon, 10 Oct 2005 00:40:59 +0200, Finn A. Hansen wrote:

> Ja. Og i kontrolpanelet eller hvad det nu hedder i Mac-terminilogi, er
> et netværk registreret, om man forstår.

Den mest sandsynlige årsag er så at det er en indstillingsfil der er
kaput. Mener at kunne huske at det gerne sket når man kørte DHCP.
Hvad indstillingsfilen hedder, er desværre forsvundet ud i en godt gemt
bagkrog af hovedet, men de burde være muligt at gætte sig til ved at
bladre ned igennem mappen med indstillingsfiler.
Alternativt kan du prøve at sætte Mac'en til fast IP og se om det
hjælper.

--
MVH
osv...

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 11-10-05 00:31

Hmm, det gik jo heller ikke med Ubuntu Linux, så jeg tvivler på, at det
er det. I øvrigt er det sort snak for mig. Jeg aner ikke, hvad
indstillingsfiler er. Og ved heller ikke, hvordan man sætter en fast
ip-adresse op.