problem på Mac med tiger og CS pakken
Fra : René

Dato : 04-10-05 07:44

Hej min grafiker har følgende problem på sin mac, er der nogle af jer der
har været ude for noget lignende og alternativt kender til en kur?.

klip - problem.
--------
Problem:
Jeg har en mac G5 med Tiger styresystem og kører med programmerne InDesign
CS, Illustrator CS og Photoshop CS. Problemet er at programmerne lukker ned
uventet flere gange om dagen. Det sker næsten altid når jeg er ved at save,
både i illustrator og InDesign. Det er irriterende, da det jeg har lavet i
illustrator, jo går tabt.
(cspakken er Adobe Creative Suite Premium, det er den første udgave.)

Hvad kan der være galt?
--------

Mvh
René

--
-

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-10-05 10:52

"Ren?" <rhsin(fjern)@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> klip - problem.
> --------
> Problem:
> Jeg har en mac G5 med Tiger styresystem og k?rer med programmerne InDesign
> CS, Illustrator CS og Photoshop CS. Problemet er at programmerne lukker ned
> uventet flere gange om dagen. Det sker n?sten altid n?r jeg er ved at save,
> b?de i illustrator og InDesign. Det er irriterende, da det jeg har lavet i
> illustrator, jo g?r tabt.
> (cspakken er Adobe Creative Suite Premium, det er den f?rste udgave.)

1. Sørg for det første for, at alle programmerne er opdaterede.

2. Reparer disktilladelser. Det kan tit hjælpe når programmerne
opfører sig underligt.

3. Tjek fontene på maskinen. Hvis der er tilføjet fonte direkte til
systemmapperne, så prøv at fjerne dem og se om et hjælper. Defekte
fonte kan nemt give problemer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-10-05 14:54

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
>
> 3. Tjek fontene på maskinen. Hvis der er tilføjet fonte direkte til
> systemmapperne, så prøv at fjerne dem og se om et hjælper. Defekte

Og Adobes support-sider har næsten altid løsningen.

--Martin

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-10-05 21:09

In article <43428987$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]

Kører den Symantec Antivirus?

Fra : René

Dato : 05-10-05 06:57

--
-
"Steen Larsen" <steen.remove@this.lykking.dk> skrev i en meddelelse

InDesign

> Kører den Symantec Antivirus?

Nej det gør den ikke.

og i andre tak for indlæggende, rådene er vidergivet, og skal nok lige vende
tilbage om nogle af dem hjalp.

mvh
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-10-05 22:42

> Og Adobes support-sider har næsten altid løsningen.

Ja, der kan også hentes en del, samt i deres forum, der dog er noget
uoverskuelige.

--
Mvh.
René Frej Nielsen