Kan man det?
Fra : Tom

Dato : 02-10-05 01:32

Jeg skriver tit en masse bogstaver..
Og det er jo sjovt nok.
Desværre er det ofte nødvendigt at bruge en masse kode i de tekster jeg
skriver..
Så var det jeg kom til at tænke på...
Kan jeg finde noget software ( eller bruge noget der allerede er i osx
10.42) til at hjælpe mig..
Problemet er at det er lidt svært at skrive bogstaver, og så skulle trykke
shift+alternativ+parantes og så ellers bogstaver igen afbrudt af
shift+alternativ+parantes igen..
altså {{{hallo!!}}
Eller
{{hallo}}
Og
[hallo]
Og
{hallo}

Det jeg leder efter er altså 5-10 short cuts der er "prædefinerede" til ..
Ex af skkrive {{{ for mig hvis jeg trykker på en af F tasterne.. Som
eksempel..
Ville gerne have at det KUN virker i et program, nemlig TextEdit..
Men virker det hele vejen rundt, er det også OK..
Sidder på en bærbar, så der er som bekendt en række af F tasterne der ikke
kan bruges.. !? ( lys lyd og andet tager de første fem pladser.)
Tom

Fra : Terje Rydland

Dato : 02-10-05 07:12

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Sidder på en bærbar, så der er som bekendt en række af F tasterne der ikke
> kan bruges.. !? ( lys lyd og andet tager de første fem pladser.)

Textpander.

http://www.petermaurer.de/nasi.php?section=textpander

Terje

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-10-05 07:40

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Textpander.
>
> http://www.petermaurer.de/nasi.php?section=textpander
>
> Terje

Det var dog en ualmindelig sympatisk samling af små, nyttige programmer.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 02-10-05 09:31

Tom wrote:
> Sidder på en bærbar, så der er som bekendt en række af F tasterne der ikke
> kan bruges.. !? ( lys lyd og andet tager de første fem pladser.)
> Tom

På min bærbare virker alle F-tasterne da, med mindre du tænker på at de
er udelukket fordi man først skal trykke på fn-tasten (og så er man
selvfølgelig næsten lige vidt).

MVH Thomas Bendsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-10-05 10:04

Thomas Bendsen <tbendsen@stofanet.dk> wrote:

> På min bærbare virker alle F-tasterne da, med mindre du tænker på at de
> er udelukket fordi man først skal trykke på fn-tasten

Man kan ændre indstillinger af F-tast funktionen under "tastatur & mus"
kontrolpanelet. Her kan man vælge om det skal være F-taster eller
hardwarefunktioner (lyd, lys osv.) der kræver fn tasten nedtrykket.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 02-10-05 10:13

Martin Bredthauer wrote:

> Man kan ændre indstillinger af F-tast funktionen under "tastatur & mus"
> kontrolpanelet. Her kan man vælge om det skal være F-taster eller
> hardwarefunktioner (lyd, lys osv.) der kræver fn tasten nedtrykket.

Smart!

MVH Thomas Bendsen