æ,ø og å - endnu en gang!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 08-06-01 14:33

Jeg har sat et epost-program ('kmail') op på min linux-PC.
Hvis jeg afsender en mail derfra, går æ. ø og å glat igennem til
Netscape Communicator - uanset om jeg kører windows eller linux.
Men på min Mac (med Eudora) står de samme bogstaver som firkanter!
Jeg formoder, at problemet 'opstår' på Mac'en?
Kan jeg gøre noget ved det??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-06-01 19:18

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> Men på min Mac (med Eudora) står de samme bogstaver som firkanter!
> Jeg formoder, at problemet 'opstår' på Mac'en?

I Eudora: Menu: Message -> Change -> Transliteration -> "ISO -> Mac"
Det kræver at du har lagt plug-in'en "Eudora Tables" i samme mappe som
Eudora.

mvh.
Kaj.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-06-01 13:12

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.mac.com> wrote:

> I Eudora: Menu: Message -> Change -> Transliteration -> "ISO -> Mac"
> Det kræver at du har lagt plug-in'en "Eudora Tables" i samme mappe som
> Eudora.

Tak for oplysningen!
Jeg kan ikke lige finde "Eudora Tables" - muligvis fordi jeg p.t.
benytter Eudora Pro ver. 2.1.4!?
Er der mon tale om et plug-in, der følger med senere versioner?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-06-01 23:29

> [...]

> benytter Eudora Pro ver. 2.1.4!?
> Er der mon tale om et plug-in, der følger med senere versioner?

Den jeg har fulgte med Eudora Pro ver. 4.0.
Jeg ved ikke om den virker med tidligere versioner? Den fylder ikke
meget (4k) så den benytter nok en funktionalitet i Eudora.
Den lå oprindeligt i mappen "Extra Pulgins" og skulle flyttes ud i samme
mappe som Eudora.

mvh.
kaj.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-06-01 12:12

> [...]

> benytter Eudora Pro ver. 2.1.4!?
> Er der mon tale om et plug-in, der følger med senere versioner?
Problemet med Eudora dukker jævnligt op i gruppen og jeg tidligere
sendt omtalte plug-in til andre.
Tillader mig at sende den uopfordret til Hans.

Preben
--
If you dont know, learn - if you do know, teach!

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-06-01 21:19

Preben Bødker Nielsen <Gizmo@MacOS.dk> wrote:

> Tillader mig at sende den uopfordret til Hans.

Modtaget med tak!
Jeg melder tilbage, når jeg har afprøvet den.

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-06-01 21:48

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Jeg melder tilbage, når jeg har afprøvet den.

Nå, det viste sig faktisk, at den allerede lå i 'plug-ins' mappen.
Men det virker øjensynligt alligevel ikke i *min* Eudora version!

Ja, det skulle jeg lige til at afsende - men så prøvede jeg lige en
ekstra gang, og sør'me: Nu stod der pludselig 'Transliteration' under
'Change' - og det *virker*

Mange tak for svar m.v.!

--
med venlig hilsen