Jørgen Leths erindringer
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-05 15:59

Jørgen Leth har netop udgivet sine erindringer "Det uperfekte menneske"
på Gyldendal. Hvis man skal dømme efter omtalen i Berlingske Tidende, er
de mildt sagt saftige. Vi andre mænd kommer let til at føle, at vi lever
et trist og undertrykt liv i vores grå borgerlighed.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-09-05 16:40

Henrik Münster - news@muenster.dk on 28/09/05 16:59 wrote:

> [...]
> de mildt sagt saftige. Vi andre mænd kommer let til at føle, at vi lever
> et trist og undertrykt liv i vores grå borgerlighed.

Bruger han Mac?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Tom

Dato : 28-09-05 18:13

Garanteret ikke. Han er tit afbilledet med sin PC..
En bærbar en af slagsen..
Tror at det er en lille en.. ( ti hi)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-05 20:39

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Garanteret ikke. Han er tit afbilledet med sin PC..
> En bærbar en af slagsen..
> Tror at det er en lille en.. ( ti hi)

P.I.S. Hvorfor ender alle mine indlæg i denne gruppe? Jørgen Leth er jo
kendt for sine cykelfilm og som kommentator til Tour de France, så
indlægget skal i cykelgruppen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard

Dato : 28-09-05 21:02

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> P.I.S. Hvorfor ender alle mine indlæg i denne gruppe?

Sig mig lige Henrik, - er du ikke læge? - Kan du så ikke diagnostisere
dig selv? - Du lider jo soleklart af sygdommen 'Macitis durensis'

> Jørgen Leth er jo kendt for sine cykelfilm og som kommentator
> til Tour de France, så indlægget skal i cykelgruppen.

Tænk, det vidste jeg ikke, - selvom jeg er én af dem, der sidder
klistret til skærmen, men tour'en sendes.)))))

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 15:43

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Sig mig lige Henrik, - er du ikke læge? - Kan du så ikke diagnostisere
> dig selv? - Du lider jo soleklart af sygdommen 'Macitis durensis'

Måske er det derfor. Alle mine indlæg på usenet ender åbenbart her i
Mac-gruppen uanset emnet.

> Tænk, det vidste jeg ikke, - selvom jeg er én af dem, der sidder
> klistret til skærmen, men tour'en sendes.)))))

Henne på arbejdet går jeg skiftevis i en Apple t-shirt og en gul t-shirt
fra Tour de France 2005. På den måde får jeg vist tilgodeset alle.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 29-09-05 22:27

> Henne på arbejdet går jeg skiftevis i en Apple t-shirt og en gul t-shirt
> fra Tour de France 2005. På den måde får jeg vist tilgodeset alle.

Hvad med dem, der forventer at læger går med kittel?
--

Jens F

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 23:03

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Hvad med dem, der forventer at læger går med kittel?

Det er da gammeldags. Ved du ikke det? Går din læge med kittel?

Jeg har skam kittel udenpå. Vi får kittel og bukser på sygehuset, men vi
skal selv have noget med til at have under kittelen. Det er forskelligt
fra sted til sted, hvor meget tøj man får. Mange dage ser jeg stort set
ikke patienter, da jeg er røntgenlæge. Det kommer an på mine opgaver den
pågældende dag. Mine t-shirts med reklamer er derfor lige så meget til
glæde for resten af personalet. Min t-shirt fra Apple er blevet
bemærket, når vi har haft problemer med Windows-pc'erne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens F

Dato : 30-09-05 09:28

Henrik Münster skrev:
> Jens <spam@finds.dk> wrote:

....klip...

> Det er da gammeldags. Ved du ikke det? Går din læge med kittel?

Min egen? Aner det ikke. Det kan ikke høres i telefonen

Sidst jeg besøgte et sygehus var alt personale - incl. læger i kitler.

> [...]
> glæde for resten af personalet. Min t-shirt fra Apple er blevet
> bemærket, når vi har haft problemer med Windows-pc'erne.

Jeg kender fornemmelsen. Mange kigger skævt til min iBook på kontoret.
Den er _meget_ usædvanlig blandt ca. 20.000 Windows-boxe.
--

Jens F

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-05 20:33

Jens F <spam@finds.dk> wrote:

> Min egen? Aner det ikke. Det kan ikke høres i telefonen
> Sidst jeg besøgte et sygehus var alt personale - incl. læger i kitler.

Sygehuslæger går stort set altid i kittel, men der er mange
praktiserende læger, der er holdt op. De mener, det skaber en distance
og måske skræmmer nogle. Som regel tager de dog kittel på, når de skal
lave undersøgelser, der kan svine, eller som kræver hygiejne.

> Jeg kender fornemmelsen. Mange kigger skævt til min iBook på kontoret.
> Den er _meget_ usædvanlig blandt ca. 20.000 Windows-boxe.

Egentlig er det mest positive bemærkninger, jeg har fået. Flere er
kommet hen og har fortroligt sagt, at de også har haft Mac engang, og at
de overvejer at gå tilbage til Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-09-05 22:09

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Garanteret ikke. Han er tit afbilledet med sin PC..
> En bærbar en af slagsen..
> Tror at det er en lille en.. ( ti hi)

F.eks. går vi glip af den slags depressioner, som Weekendavisen af en
eller grund mente måtte interessere læserne. Ja der er virkelig meget,
man går glip af, når man kun har et ego af gennemsnitlig størrelse. Hvis
nu Jørgen Leth havde haft en Mac - ikke en PC - var han måske ikke
opnået at få denne interessante psykiske krise, der medføre, at han ikke
kunne bestemme sig til at tage til Tour de France og tog hjem igen
straks, da han var kommet derned. Og så ordinerede vennerne ham straks
et job som underviser på filmskolen, så at han derigennem kunne komme
åndeligt til kræfter. Hvor er det dog rørende og relevant og væsentligt
at få ud på bogmarkedet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 15:43

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> et job som underviser på filmskolen, så at han derigennem kunne komme
> åndeligt til kræfter. Hvor er det dog rørende og relevant og væsentligt

He-he, jeg kan godt finde på at tænke noget af det samme. Mange kendte
ser tilbage på deres åh-så-hårde liv, hvor de har været styret af deres
følelser og indre dæmoner osv. I virkeligheden har de været store
egoister, som bare er drønet i byen og har fundet sig et nyt pigebarn,
hver gang, der blev problemer derhjemme. Vi andre går troligt og skifter
ble, smører madpakker og smiler medfølende, når konen har hovedpine. De
har bare drønet rundt og levet livet. Bagefter har det altid være sådan
nogle smertefulde brud og store kriser.
Men måske er det trods alt bedst sådan. Hvis alle var lige så
grå og triste som os (som mig i hvert fald), så ville det godt nok være
en kedelig verden uden ret meget kunst og kultur. Jeg har bare lidt
svært ved at tage, når f.eks. en musiker efter i årevis at have kæmpet
sig frem for at stå på scenen og vise sig frem for os almindelige
mennesker og være blevet rig og berømt sidder og beklager sig over, hvor
hårdt det var, og hvilke kriser, hun har gennemgået. Ærligt talt: Kan
hun ikke klare mosten, så er der altså mangel på sygeplejersker.
Jeg må hellere sige, at jeg er en stor beundrer af Jørgen Leth,
og jeg synes, han har gjort fantastisk meget for cykelsporten bl.a. med
sine film i 70'erne. Jeg synes bare ikke, man dengang hørte så meget om
hans Zen-buddhisme og seksuelle umættelighed.
Det skal i øvrig bemærkes, at Steve Jobs også går meget ind for
filosofien bag Zen-buddhismen. Han har også haft mange kvindelige
bekendtskaber, men han har vist været lykkeligt gift en del år nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-09-05 19:19

> [...]
> filosofien bag Zen-buddhismen. Han har også haft mange kvindelige
> bekendtskaber, men han har vist været lykkeligt gift en del år nu.

Sagen er i virkeligheden, at mange af os - tilsyneladende grå mennesker
- med eller selv uden at eje en Mac - lever et lige så rigt og lykkeligt
liv som Jørgen Leth. Vi skriver bare ikke bøger om det, bliver ikke
traumatiske og navlebeskuende og angler ikke efter offentlighedens
søgelys med de omkostninger, det indebærer.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-05 20:04

> [...]

> traumatiske og navlebeskuende og angler ikke efter offentlighedens
> søgelys med de omkostninger, det indebærer.

Det har du helt ret i. Jeg er skam heller ikke på nogen måde misundelig.
Jeg iagttager det bare og finder det spændende, at folk er så
forskellige. Og som sagt har jeg som cykelfanatiker altid være en stor
beundrer af Jørgen Leth. Jeg kan da huske, da "En forårsdag i Helvede"
var ny. Det var en helt fantastisk film. I dag virker den bedaget, men
meget er et sjovt vidnesbyrd om en svunden tid. Utroligt, at man kan
cykle så hurtigt med så store bakkenbarter.
--
Henrik Münster
Esbjerg