2 Mac - én disk..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-09-05 09:41

Kan det lade sig gøre at koble 2 Mac til samme eksterne harddisk? Det er to
firewire udtag på den eksterne disk, og så fik jeg tanken om man kan have et
firewirekabel fra hver Mac til samme disk - sådan de begge kan bruge disken
samtidigt. Med denne løsning kunne man have den ene Mac til at genere filer,
som den anden Mac så kørte batch på i f.eks. Photoshop.

Hvis man ikke kan det, er der så en anden smart måde (bortset fra netværk)
at få to Mac'er til at have en fælles disk på?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-05 11:39

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvis man ikke kan det, er der så en anden smart måde (bortset fra netværk)
> at få to Mac'er til at have en fælles disk på?

jeg mener at huske at der gik ret meget ged i det hele da jeg prøvede
det for et el. to års tids siden :(
Mener Morten kom med en god forklaring på hvorfor man ikke skulle gøre
det:)

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jens

Dato : 23-09-05 15:25

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> jeg mener at huske at der gik ret meget ged i det hele da jeg prøvede
> det for et el. to års tids siden :(
> Mener Morten kom med en god forklaring på hvorfor man ikke skulle gøre
> det:)

Det får mig til at tænke på biler med rat, pedaler og instrumenter ved
begge forsæder. For at det skal virke skal de to chauffører koordinere,
hvad der skal ske. Ellers går der ged i det

Firewire har - mig bekendt - ingen mekanismer til at afklare
konfliktende instruktioner. Men jeg lader mig gerne belære af nogen,
der véd noget om det.
--

Jens F

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-09-05 18:19

spam@finds.dk (Jens) writes:

> [...]
>
> Firewire har - mig bekendt - ingen mekanismer til at afklare
> konfliktende instruktioner. Men jeg lader mig gerne belære af nogen,

Samt den lille detalje at hvordan skal den ene maskine opdage at den
anden har lavet ændringer på disken...