Min Mac insistere på at reklamere for I
Fra : Bruno

Dato : 16-09-05 23:08

Er der nogen måde man kan slippe for at ens Mac annoncere der er updates
til elementer man bare ikke har brug for?

Min Mini (OS X 10.4) bliver ved med at insistere på at jeg skal hente
iPod updater, selv om jeg aldrig har haft en iPod og heller ikke har
planer om det. Det samme gælder forøvrigt AirPort updates, men der er
det dog lidt mere ok for det kunne jo sek man en dag gik trådløs.

Mvh

Bruno

PS. Jeg undre mig forøvrigt over størrelsen på diverse updates. Det
virker som om Apple ikke kan finde ud af at patche filer, så man i
stedet skal hente hele installationer.

Fra : Karl Antz

Dato : 17-09-05 08:45

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Er der nogen måde man kan slippe for at ens Mac annoncere der er updates
> til elementer man bare ikke har brug for?

Under æblet øverst til venstre klikker du på Software Update.

Så venter du til den tilbyder dig hvad den har af nyt.

Er der så noget du ikke har brug for, som fx iPod-updater, så klikker du
en enkelt gang på den og vælger så i menulinien "Update/Ignore Update"
Så slipper du i al fermtid for at se den - medmindre du altså vil
reaktualisere dette punkt.

Skulle dette blive aktuelt, vælger du i menulinien "Software
Update/Reset ignored updates".

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Bruno

Dato : 17-09-05 14:08

Karl Antz wrote:
> [...]
> reaktualisere dette punkt.
>
> Skulle dette blive aktuelt, vælger du i menulinien "Software

Takker, det var lige det der skulle til.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-05 12:12

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> PS. Jeg undre mig forøvrigt over størrelsen på diverse updates. Det
> virker som om Apple ikke kan finde ud af at patche filer, så man i
> stedet skal hente hele installationer.

SW update henter kun patches.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth