Application Switcher
Fra : Erik Richard

Dato : 16-09-05 22:38

Hejsa...

Gennem tiden er der flere, der har eftrlyst en 'application switcher'
ala den i Finder under OS 9.x. - Det samme har jeg....

Her forleden faldt jeg så over 'Zephyr 2.3.2'. Den er faktisk ret god og
giver en menu med direkte adgang til alle åbne programmer - og kun
programmer! - Ikke noget med at cykle rundt i 'Favoritter'/'Seneste'...
Det er en kontrolpane, som kommer op i menulinien. Den giver også
mulighed for at skifte til Finder - også når classic mode er aktiv.

http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/495635/Zephyr2.dmg.bin

mvh. Erik Richard
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-05 22:58

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> Det er en kontrolpane, som kommer op i menulinien. Den giver også
> mulighed for at skifte til Finder - også når classic mode er aktiv.

Hvad er der galt med Dock'en? I modsætning til Windows, der viser alle
åbne vinduer, viser Dock'en netop kun de åbne programmer. Jeg ved godt,
man også kan gemme mapper og filer i Dock, men det kan man jo lade være
med, hvis det forvirrer. Man kan også skifte program ved at trykke
æble-tabulator og så taste sig hen til det ønskede program? Så vidt jeg
kan se, gør Zephyr ikke andet, end at det også skriver navnet på
programmet i stedet for bare at vise ikonet. Men det er der måske mange,
der foretrækker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 19-09-05 10:49

> an kan også skifte program ved at trykke
> æble-tabulator og så taste sig hen til det ønskede program?

og hvis der er mange programmer kan man pege på programmet med musen, og
man kan lukke/skjule programmer mens de er fremme via æble-tab (ved hhv.
æble q og h) hurtig måde at lukke en masse programmer på :)
--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 19-09-05 18:42

Henrik Münster wrote:
> [...]
> kan se, gør Zephyr ikke andet, end at det også skriver navnet på
> programmet i stedet for bare at vise ikonet. Men det er der måske mange,

Jeg benytter også docken en del, men er rigtig glad for programmet Sputnik.
Programmet popper en indtastningsboks frem når man trykker cmd + F7,
hvor man så begynder at skrive det program man ønsker at starte –
Sputnik gætter med som du skriver (ala spotlight) og når det ønskede
program er fundet, trykker man så på Enter-tasten. Man kan også bladre
alfabetisk med pil-op og -ned.
Programmet kan (desværre) også en masse andet (søge i iTunes, starte en
terminalkommando mv.), hvilket trækker ned, da det så også kræver flere
systemressourcer. Uanset dette er jeg nu engang blevet afhængig af den
meget nemme måde at starte programmer på. Måske er der også andre der
kan have gælde af programmet:

http://www.sebastian-krauss.de/software/
http://www.sebastian-krauss.de/software/sputnikscreenshots.html

- Bo