mail og certifikater
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 15-09-05 17:48

Hej

Jeg har installeret tdc personcertifikat og alt har fungeret perfekt.
Så fik jeg imidlertid lyst til at lege lidt med om jeg kunne få
computeren til at bede om et password hver gang eksempelvis safari skal
bruge certifikatet.

Det eneste jeg fik ud af dette er imidlertid at krypterings/signerings
muligheden i Mail er forsvundet. Jeg fandt derimod aldrig ud af at få
computeren til at bede om et password (undtaget ved at låse hele
nøgleringen).

Så altså:
Hvordan får jeg krypterings/signerings knappen tilbage i Mail, og kan
man indstille nøgleringen så den beder om et password når andre
programmer forsøger at benytte et bestemt certifikat?

I øvrigt virker mit certifikat stadig fint i Safari, så jeg har altså
ikke fået det totalt spoleret.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 15-09-05 17:55

Thomas Bendsen wrote:
> Hej
---snik snak

> [...]
> man indstille nøgleringen så den beder om et password når andre
> programmer forsøger at benytte et bestemt certifikat?

Hej igen

Glem sidste halvdel af mit spørgsmål. Jeg kan åbenbart hverken tænke
eller læse. Men jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg får
signeringsknappen tilbage i Mail.

MVH Thomas