Slå stavekontrol fra - permanent?
Fra : Steen Jensen

Dato : 13-09-05 17:41

Hej. Jeg bruger mest TextEdit til at skrive dokumenter i, ellers er jeg
ind imellem forfalden til AppleWorks eller NeoOfficeJ.
Det irriterer mig, at dokumenterne (fx i TextEdit) altid markeres med
rødt. Jeg slå stavekontrollenm fra via Rediger/Stavekontrol, men
indstillingerne gemmes tilsyneladende ikke. Hvordan slipper jeg for den
irriterende stavekontrol (den er alligevel ikke på dansk)?

--
Steen
Blog http://isteen.blogspot.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-05 19:56

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> [...]
> indstillingerne gemmes tilsyneladende ikke. Hvordan slipper jeg for den
> irriterende stavekontrol (den er alligevel ikke på dansk)?

Slå det fra i programmets indstillinger. Eller du kan hente og
installere CocoAspell, der fås på dansk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-09-05 21:02

> Slå det fra i programmets indstillinger. Eller du kan hente og
> installere CocoAspell, der fås på dansk.

Har du links til CA + evt. manual af opsætning?

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-05 21:09

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> Har du links til CA + evt. manual af opsætning?

Jeps. Jeg vil ikke sige, det er svært at sætte det op, men det skal gøre
manuelt, så der er da lidt arbejde med at hente programmet, hente en
ordbog, installere disse og indstille computeren til at bruge den danske
ordbog i stedet for den engelske, der følger med. Så læs hellere
instrukserne, hvis du ikke kender den slags i forvejen.

<http://cocoaspell.leuski.net/>
--
Henrik Münster
Esbjerg